اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140212077833325413
در دسترس نیست

پلتفرم همران؛ پیشرو در حوزه‌ی خودروهای متصل در ایران

کد: 140212077833325413

، اصفهان , (اخبار رسمی): خودروهای متصل پاسخی در مقابل مشکلات روزافزون جمعیت در شهرها که باعث ترافیک و افزایش خودروها در جامعه می‌شود، است. خودرو متصل به افراد کمک می‌کند تا زندگی راحت‌تری را در جامعه تجربه کنند و رفت و آمد بهتری داشته باشند.

پلتفرم همران؛ پیشرو در حوزه‌ی خودروهای متصل در ایران
خودروهای متصل

خودرو متصل قادر است از طریق اتصال به شبکه‌های بی‌سیم با سایر ابزارها و دستگاه‌های نزدیک خود ارتباط برقرار کند.

بسیاری از افرادی که تا به امروز در روستاها و شهرهای کوچک زندگی می‌کنند، در پی بهره‌مندی از امکانات بیشتر و همچنین بهره‌وری از فرصت‌های شغلی متنوع‌تر، به شهرهای بزرگ‌تر مهاجرت می‌کنند. این پدیده باعث شده تا نگرانی‌هایی مرتبط با افزایش چشم‌گیر مشکلات شهری، مانند ترافیک، به‌وجود آید. اما خوشبختانه امروزه، شاهد پیشرفت فناوری‌های جدیدی هستیم، از جمله خودروهای متصل که می‌توانند به حل این مشکلات کمک کنند. به‌نظر می‌رسد که خودروهای متصل، یکی از مهم‌ترین فناوری‌هایی باشد که می‌تواند برای مقابله با چالش‌های کلان‌شهرها مورد استفاده قرار گیرد. پیشرفت روزافزون دنیا در حوزه‌ی خودروهای متصل باعث شده است که پلتفرم همران نیز وارد این حوزه شود تا بتواند نقش فعالی در حوزه‌ی خودروهای متصل یا Connected Car داشته باشد.

خودروهای متصل چیست؟ خودرو متصل قادر است از طریق اتصال به شبکه‌های بی‌سیم با سایر ابزارها و دستگاه‌های نزدیک خود ارتباط برقرار کند. در دنیای اینترنت اشیا که همه‌چیز و حتی خودروهایی که در جاده‌ها حرکت می‌کنند، به‌یکدیگر متصل هستند، امنیت و هوشمندسازی آن‌ها اهمیت زیادی دارند.

برخی از ویژگی‌های خودرو متصل برای دارندگان این نوع خودروها عبارتند از: برنامه‌ریزی مسیر با توجه به وضعیت جاده و ترافیک، اطلاع‌رسانی به راننده در مورد محل و زمان وقوع تصادف، اطلاع‌رسانی به راننده درباره نقاط کور و جلوگیری از تصادفات احتمالی، بررسی وضعیت فنی خودرو پیش از روشن شدن، ارتباط خودکار با خدمات اورژانس درصورت وقوع تصادف و حتی در مواردی که راننده ناتوان باشد و همچنین توانایی برقراری ارتباط از سوی سازنده‌ی خودرو برای تشخیص و رفع خطاها و تعمیرات در محل.

فعالیت‌های همران در راستای حوزه‌ی خودروهای متصل پلتفرم همران در تلاش است با تشکیل اکوسیستم خودروهای متصل و به‌کمک سایر شرکت‌های دخیل و بازیگران در حوزه‌ی کانکتد کارها در راستا خودروهای متصل گامی بزرگ بردارد. در همین جهت، همران در تلاش است تا با همکاری دانشگاه‌های معتبری همچون دانشگاه‌های شهید بهشتی، علم و صنعت و تربیت مدرس، فعالیت‌های علمی و پژوهشی را انجام داده و با برگزاری دوره‌های آموزشی، کمک کند تا کشور عزیزمان نیز با سرعت بیشتری به سمت خودروهای متصل پیش رود.

همران، عاملی قدرتمند برای اجرای خودروهای متصل همران با تکیه بر دانش و توانمندی گروه مادر خود یعنی شرکت دلفین، با تجربه‌ی بیش از ۱۳ سال فعالیت در زمینه‌ی خودرو قدم در این عرصه گذاشته است. در ابتدا دلفین با فعالیت در حوزه‌ی مدیریت ناوگان، در تلاش است تا کاربردی‌ترین راهکارها و محصولات هوشمندسازی ناوگان خودرویی را برای رفع چالش‌ها در این حوزه‌ در اختیار مشتریان قرار دهد. با‌توجه‌به پیش‌زمینه‌ای که همران دارد، قدم در خودروهای متصل گذاشته و امید دارد به‌زودی به پیشرفت خودروهای متصل جامه عمل بپوشاند.

اهداف نهایی خودروهای متصل در جامعه با بهره‌گیری از خودروهای متصل، خودروها توانایی برقراری ارتباط با محیط اطراف خود را در فواصل نزدیک به یک مایل دارند. در ادامه، به برخی از مزایای پیشرفت این فناوری اشاره خواهیم کرد:

۱. افزایش امنیت در سفر سالانه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان در حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند که مهم‌ترین علت آن‌ها خطای انسانی است. اجرای خودروهای متصل به‌طور چشمگیری به کاهش تعداد مرگ‌و‌میر کمک می‌کند. خودروهای هوشمند می‌توانند پیش از واکنش راننده، سرعت خود را کاهش داده یا متوقف شوند و به خودروهای پشت سر خود نیز هشدار دهند تا سرعت خود را کاهش دهند.

۲. صرفه‌جویی در زمان و هزینه فناوری خودروهای متصل با کاهش ترافیک و بهینه‌سازی زمان رسیدن به مقصد، به‌طور چشمگیری کمک می‌کند. زمانی که خودروها با علائم جاده‌ای، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، وسایل نقلیه و مراکز مدیریت ترافیک، ارتباط برقرار می‌کنند، به‌طور خودکار بهترین مسیر را انتخاب کنند.

۳. کاهش اثرات زیست محیطی اجرای خودروهای متصل به کاهش تاثیرات زیست‌محیطی حمل‌و‌نقل کمک می‌کند؛ به عنوان مثال، کمک می‌کند تا خودروهایی که در شرایط جریان آزاد حرکت می‌کنند، سوخت کمتری مصرف کرده و در نتیجه آلودگی هوا کاهش می‌یابد.

۴. راحتی و تجربه‌ای لذت‌بخش به رانندگان این امکان داده می‌شود که بهتر به جلو بیندیشند و خطرات، ترافیک و موانع جاده‌ای را به طور گسترده‌تری از محدوده‌ی دید خود بررسی کنند. این فناوری باعث می‌شود سفر با خودرو شخصی، جذاب‌تر و راحت‌تر از گذشته باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]