اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140301087869325589
در دسترس نیست

سایت پرداخت جریمه رانندگی + سامانه پرداخت خلافی خودرو راهور

سایت پرداخت جریمه رانندگی + سامانه پرداخت خلافی خودرو راهور

کد: 140301087869325589

، (اخبار رسمی): خلافی خودرو راهور شامل همه تخلفات و نقض قوانین رانندگی است که با وسیله نقلیه خود مرتکب می‌شوید. با پیشرفت تکنولوژی، پلیس نیز در ثبت و ضبط دقیق جرایم رانندگی پیشرفت کرده است و با نصب دوربین‌های کنترل سرعت در سراسر شهرها، به‌صورت دقیق‌تری در ثبت تخلفات رانندگی فعالیت می‌کند.

سایت پرداخت جریمه رانندگی + سامانه پرداخت خلافی خودرو راهور
سایت پرداخت جریمه رانندگی + سامانه پرداخت خلافی خودرو راهور

در گذشته، پرداخت خلافی خودرو راهور 120 کمی دردسرساز و زمان‌بر بود اما اکنون روش‌ها و اپلیکیشن‌های مختلفی برای بررسی آن وجود دارد که در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه تسویه خلافی خودرو را برای ما ممکن می‌کنند.

سقف خلافی خودرو در سال ۱۴۰۳

هر راننده‌ای ممکن است به‌طور ناآگاهانه دست به تخلفات رانندگی بزند. تخلفات رانندگی، از طریق قبوض تسلیمی، الصاقی یا پیامک به شما اطلاع داده می‌شوند. سال ۱۴۰۱، پلیس راهور اعلام کرد که با افزایش نرخ جریمه‌ها، سقف خلافی خودرو به دلیل وجود کرونا و البته افزایش مبلغ جریمه‌ها به ۳ میلیون تومان افزایش یافته است.

اما در بهمن ۱۴۰۲، برخی افراد پیامکی دریافت کردند که نشان‌دهنده کاهش سقف تخلفات خودرو به یک میلیون تومان بود. طبق این پیامک، رانندگان باید برای جلوگیری از توقیف خودرو، هر چه زودتر دست به پرداخت خلافی خودرو راهور ۱۲۰ بزنند.

مشکلات عدم پرداخت خلافی

به گفته پلیس راهور، در صورت عدم پرداخت خلافی خودرو راهور ۱۲۰، زمانی‌که سقف خلافی خودروی شما به یک میلیون تومان می‌رسد، مشمول توقیف خودرو می‌شوید. یکی‌دیگر از معایب عدم پرداخت جریمه‌های الصاقی و تسلیمی این است که در مدت زمان کوتاهی، دو برابر می‌شوند.

برای جلوگیری از دردسرهای توقیف خودرو و معطلی‌هایی که هنگام ترخیص خودرو پیش می‌آید، بهتر است هر چند وقت یک‌بار خلافی خود را از طریق اپلیکیشن‌ها و سایت‌های آنلاین استعلام و پرداخت کنیم.

کدام تخلف‌ها خلافی خودرو را به سقف نزدیک می‌کنند؟

تخلفاتی که باعث نزدیک شدن عدد خلافی شما به سقف می‌شوند، عبارتند از:

1. تخلفاتی که جریمه بالایی دارند:

  •  رد کردن چراغ قرمز
  •  سبقت در محدوده ممنوع
  • سرعت بالاتر از 30 کیلومتر از حد مجاز

2. تخلفاتی که جریمه آن‌ها 2 برابر می‌شود.

  •  جرایم تسلیمی
  •  جرایم الصاقی
  • جرایم خودداری

توجه: مبالغ جریمه‌های فوق، پس از گذشت 2 ماه 2 برابر می‌شود. در اپلیکیشن تاپ، به‌منظور پرداخت خلافی خودرو راهور 120، می‌توانید با استعلام خلافی خودرو، در هر زمان اطلاعات کاملی از نوع و مبلغ جریمه‌ها را دریافت کنید و قبل از دوبرابر شدن، به‌سادگی و بدون‌ هرگونه معطلی آن‌ها را تسویه سازید.

آموزش اپلیکیشن تاپ برای پرداخت خلافی راهور ۱۲۰

برای پرداخت خلافی خودرو راهور ۱۲۰ کافی‌است با نصب و اجرای سوپر اپلیکیشن تاپ، مراحل زیر را دنبال کنید:

  •  ورود به سوپر اپلیکیشن تاپ و انتخاب خدمات خودرو.
  •  در بخش پرداخت و تسویه آنی، جریمه و خلافی خودرو را انتخاب کنید.
  •    اگر پلاک شما قبلا ثبت شده است، از فهرست پلاک‌های ثبت‌شده آن را برگزینید.
  •  در صورت عدم وجود پلاک در فهرست، ابتدا روی افزودن پلاک جدید بزنید.
  •  برای ثبت پلاک جدید کافی است، شماره پلاک، نوع خودرو و مشخصات خواسته‌شده برای ثبت پلاک جدید را وارد کنید.
  •   پس از آن نوبت وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه و اجرای دستور استعلام می‌رسد.
  • در مرحله بعد، کارت بانکی یا کیف پول تاپ را برای پرداخت خلافی خودرو راهور ۱۲۰ انتخاب کنید تا برای تسویه وارد صفحه پرداخت شوید.
  •  در این مرحله فهرست خلافی‌ خودرو برای‌تان نمایش داده می‌شود و با لمس دکمه پرداخت می‌توانید آن‌ها را بپردازید.
  • احراز هویت برای استعلام خلافی خودرو

    با توجه‌به دستورات اخیر ناجا، به منظور افزایش امنیت کاربران، فرآیند احراز هویت در قدم اول برای استفاده از خدمات مانند استعلام و پرداخت خلافی خودرو راهور 120 یا استعلام پلاک فعال، باید به‌طور کامل انجام شود.

    در این فرآیند، هویت شما باید با شماره تلفن همراه، کد ملی و پلاک خودرویی که به نام خودتان ثبت شده است احراز شود. این اطلاعات برای دسترسی به جزئیات و موارد خلافی ضروری هستند.

    در صورت عدم امکان احراز هویت، می‌توانید به یکی از دو روش زیر برای استعلام و پرداخت خلافی مراجعه کنید:

  •    استعلام و پرداخت خلافی به‌وسیله ارائه بارکد یا شناسه‌های قبض و پرداخت.
  •  استعلام و پرداخت خلافی با وارد کردن پلاک و پرداخت آن به صورت یک‌جا (بدون نمایش جزئیات هر تخلف).

توجه: اگر از طریق اپلیکیشن تاپ استعلام و پرداخت خلافی را به‌صورت آنلاین انجام دهید، می‌توانید میزان جریمه خود را به‌صورت آنی صفر کنید که قبلا نیاز به مراجعه به پلیس + 10 داشت و بسیار سخت و پرچالش بود.

نحوه اعتراض به خلافی خودرو

اگر به خلافی خودرو خود اعتراضی دارید، روش‌های کم کردن خلافی یا اعتراض به آن عبارتند از:

1. مراجعه به مرکز اجرائیات

اگر اعتراضی به قبض جریمه دارید، به مرکز اجرائیات شهرستان یا منطقه سکونت خود مراجعه کنید. پاسخ به این نوع اعتراضات معمولا در لحظه یا حداکثر چند ساعت بعد ارائه می‌شود.

2. مراجعه به پلیس + 10

در صورت اعتراض به مجموعه مبلغ خلافی خودرو راهور ۱۲۰، می‌توانید به پلیس + 10 مراجعه کنید و اعتراضات خود را به ثبت برسانید. اعتراضات به مرکز اجرائیات کل کشور ارجاع داده می‌شود و پاسخ آن معمولا در مدت حداکثر 24 ساعت بعد از ثبت اعتراض بازمی‌گردد و اعلام خواهد شد.

خدمات مختلف سوپر اپلیکیشن تاپ در زمینه خودرو

سوپر اپلیکیشن تاپ علاوه‌بر پرداخت خلافی خودرو راهور 120، خدمات مختلف دیگری را در زمینه خودرو ارائه می‌کند. شما هم می‌توانید به‌سادگی با نصب این سوپر اپلیکیشن، به جمع صدها هزار نفری بپیوندید که از خدمات عوارض آزادراهی، بیمه شخص ثالث، طرح ترافیک، کاهش آلودگی هوا و پارک حاشیه‌ای بهره‌مند می‌شوند.

آخرین گزینه‌ای که اخیرا به این خدمات افزوده شده است، بیمه بدنه تک سفره آزادراهی نام دارد. این خدمتی ویژه است که به کاربرانی که تنها برای یک سفر در آزادراه‌های کشور نیاز به بیمه بدنه دارند، ارائه می‌شود.

جمع‌بندی

بهترین راه برای جلوگیری از دردسرهای توقیف خودرو این است که هر چند وقت یک‌بار خلافی خودرو راهور ۱۲۰ را با استفاده از اپلیکیشن‌ها و سایت‌های آنلاین پرداخت کنیم.

انجام این کار بسیار ساده است و وقت بسیار کمی از ما می‌گیرد و از مشکلات آتی جلوگیری می‌کند. اپلیکیشن تاپ راهی سریع و مطمئن برای انجام این کار است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تاپ

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار