اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140301197879525629
در دسترس نیست

پاکسازی پوست در اصفهان، ساده اما ضروری!

کد: 140301197879525629

، اصفهان , (اخبار رسمی): شستن صورت بخش مهمی از روتین مراقبت از پوست شما است. در این مقاله نکاتی را در مورد نحوه شستن صورت و اینکه چرا نحوه انجام این کار بسیار مهم است به اشتراک می گذاریم.

پاکسازی پوست در اصفهان، ساده اما ضروری!
پاکسازی پوست و فیشیال

ممکن است ساده به نظر برسد، اما شستن صورت نیاز به زمان و توجه دارد

ممکن است ساده به نظر برسد، اما شستن صورت نیاز به زمان و توجه دارد. انجام آن به روش صحیح می تواند باعث درخشان شدن پوست یا بروز آکنه را ایجاد شود.

بسیاری بر این باورند که برای پاک کردن آرایش یا زمانی که پوست کثیف به نظر می رسد، فقط باید صورت خود را بشویید. جنیفر هیلی، متخصص پوست از اسکاتسدیل، آریزونا، می‌گوید توصیه می‌شود که صورت خود را دو بار در روز بشویید.

با این حال، تعداد دفعاتی که صورت خود را می شوید ممکن است کمتر از نحوه انجام آن مهم باشد.

فرقی نمی کند نوع پوست، بافت یا وضعیت فعلی شما چیست، روتین پاکسازی شبانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

«پاک کردن آرایش، گرد وغبار و دوده از روز به آماده‌سازی پوست برای روتین مراقبت از پوست شما کمک می‌کند و همچنین از پوست در فرآیندهای بازسازی و نوسازی در طول شب حمایت می‌کند.»

برای شروعی تمیز آماده اید؟ این مراحل شستشوی صورت توسط متخصصین پوست را دنبال کنید.

  1. ابتدا تمام آرایش خود را به درستی پاک کنید

قبل از شروع عمل پاکسازی، به خصوص قبل از خواب، از یک پاک کننده ملایم آرایش استفاده کنید

منافذ برای دفع سموم در شب عادت دارند و اگر مسدود باشند، همه سموم انباشته شده و کثیف به نظر می رسد.

  1. برای تمیز کردن صورت خود از صابون خشن استفاده نکنید

صابون های نواری می توانند تعادل pH پوست را تغییر دهند، مگر اینکه به طور خاص برای صورت فرموله شده باشند، که امکان رشد باکتری ها و مخمرهای بیشتری را فراهم می کند.

پاک کننده های صورت، برای پوست های ظریف ساخته شده اند.

نکته بعدی  این تمایل برای افراد وجود دارد که به دنبال فوم‌های «کف‌کننده» باشند، زیرا فکر می‌کنند اگر کف نکند، پاک‌کننده نیست. اما کف کردن در واقع می‌تواند چربی‌های طبیعی بیشتری را از پوست شما بگیرد.

مطالعه‌ای در سال 2012 این را تأیید کرد و نتیجه گرفت که سورفکتانت‌ها (چیزی که به پاک‌کننده‌ها اجازه می‌دهد تا روغن را تجزیه کنند، بنابراین آب می‌تواند آلودگی را از بین ببرد) از منظم ماندن مولکول‌های پوست جلوگیری می‌کند - طبیعی و سالم.

  1. از آب ولرم استفاده کنید

بیایید یک افسانه را کنار بگذاریم: منافذ درها نیستند. آب گرم آنها را باز نمی کند و آب سرد آنها را نمی بندد.

حقیقت این است: دمای زیاد آب می تواند باعث تحریک شود، بنابراین بهتر است حد وسط را رعایت کنید. وقتی به خود در آینه نگاه می کنید، نمی خواهید پوست برافروخته را ببینید.

همچنین ممکن است از خود بپرسید: "آیا می توانم صورتم را فقط با آب بشوییم؟" با توجه به مقاله آکادمی پوست آمریکا، بهتر است از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید.

یک پاک کننده برای صورت شما چه می کند؟ این می تواند به پاکسازی پوست از آلودگی، مواد زائد و چربی کمک کند.

هنگام لایه برداری ملایم باشید

اسکراب می تواند مانع محافظ طبیعی پوست را از بین ببرد. بهترین راه برای تمیز کردن پوست این است که با نوک انگشتان خود ماساژ دهید و حداقل یک یا دو دقیقه به آرامی ماساژ دهید.

برای لایه برداری، به دنبال موادی در پاک کننده ها باشید که حاوی اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک، اسید لاکتیک یا آنزیم های میوه هستند. اجازه دادن به این محصولات به مدت 60 تا 90 ثانیه به داخل پوست کار را انجام می دهد یا منافذ پوست را پاک می کند و سلول های مرده پوست را از بین می برد تا درخشندگی سالمی ایجاد کند.

زیاده روی نکنید

پوست شما دارای یک سد طبیعی است که از آن محافظت می کند و به حفظ رطوبت کمک می کند.

در حالی که استفاده از یک اسکراب یا پاک کننده با دانه ممکن است در روز اول نرم به نظر برسد، شستشوی بیش از حد سخت یا استفاده روزانه از این محصولات می تواند به لایه بیرونی پوست آسیب برساند.

یکی از نشانه های لایه برداری بیش از حد، حساسیت بیش از حد پوست است. این می تواند باعث تحریک، جوش و حتی احساس سوزش در هنگام استفاده از محصولات شود.

مراقب پاک کننده های روزانه که حاوی مواد لایه بردار فعال هستند، مانند اسیدهای آلفا هیدروکسی AHAs لاکتیک، گلیکولیک، اسیدهای میوه - و اسیدهای بتا هیدروکسی  BHAs  سالیسیلیک، عصاره پوست درخت بید. این مواد در از بین بردن پوست بسیار قوی هستند.

  1. از ابزارهای غیر ضروری بگذرید

«مطالعات نشان می‌دهد که میزان باکتری‌هایی که روی اسفنج‌های لوفا تجمع می‌کنند، دلیلی بر این است که این اسفنج‌ها ممکن است ایده خوبی نباشند، مگر اینکه در تمیز کردن مداوم آن‌ها در محلول سفیدکننده دقت کنید.»

توصیه می شود به سادگی از دستان خود به عنوان ابزار استفاده کنید.

به هر حال، وقتی آب و صابون روی آن ها داشته باشید، تمیز می شوند.

  1. گردن و فک خود را به خاطر بسپارید

خط فک و گردن شما در معرض آلودگی و تجمع زباله هستند. و آنها نیز به عشق نیاز دارند.

هنگامی که صورت خود را ماساژ پاکسازی می کنید، انگشتان خود را به آرامی با یک حرکت رو به بالا مالش دهید تا گردش خون را به خوبی انجام دهید و پوست خود را ترغیب کنید تا سفت و طبیعی بماند.

این جزء ماساژ می تواند به آرامش کمک کند و به صورت شما استراحت عضلانی لازم را از یک روز پر استرس بدهد.

  1. با یک حوله نرم خشک کنید

وقت آن است که در مورد خود به خود خشک شدن پوست تجدید نظر کنیم.

چکیدن آب روی صورت شما آن را هیدراته نمی کند. در واقع، هنگامی که آب تبخیر می شود، می تواند منجر به خشکی شود

به یاد داشته باشید که به آرامی با یک حوله نرم و ضد میکروبی دست بزنید و در اطراف ناحیه حساس زیر چشم بسیار محتاط باشید.

  1. صورت خود را زیاد نشویید

«اغلب مردم فراموش می‌کنند که احتمالاً صورت خود را زیر دوش هم می‌شویند. اگر روزی دو بار دیگر روال‌های شستشو را انجام میدهید، در واقع سه مرتبه می‌شوید. این ممکن است کمی بیش از حد باشد.»

کسانی که پوست خشکی دارند به ویژه باید به فکر کاهش شستشو باشند

در حالی که ما در حال بررسی موضوع هستیم، اگر از خود می‌پرسید، «چه ساعتی باید صورتم را در شب بشورم؟»، هرچه زودتر بهتر باشد.

تحقیقات نشان می دهد که حفظ ریتم شبانه روزی پوست می تواند به محافظت از آن در برابر آسیب کمک کند. پاکسازی را در هنگام غروب خورشید در نظر بگیرید، نه بعد از آن

  1. از مقدار توصیه شده استفاده کنید

اگر تعجب می‌کنید که چرا پاک‌کننده‌تان آن‌طور که وعده داده شده (یا آن‌طور که تعریف شده، کار نمی‌کند)، بررسی کنید که چقدر استفاده می‌کنید.

برای پاک‌کننده‌های گران‌تر، ممکن است وسوسه استفاده کمتر از مقدار توصیه شده برای افزایش استفاده یا صرفه‌جویی در هزینه وجود داشته باشد. نکن!

در صورت شک، برچسب را بخوانید تا مقدار توصیه شده را بیابید. محصولات اغلب آزمایش‌ها و آزمایش‌هایی را انجام می‌دهند تا مطمئن‌ترین و مؤثرترین مقدار را برای استفاده عمومی بیابند.

  1. به یاد داشته باشید که مرطوب کنید

مطمئن شوید که به مرطوب ماندن پوست خود کمک می کنید

برخی از افراد احساس "سفتی" پس از شستن صورت خود را دوست دارند، اما به گفته ایلاس این نشانه خشکی بیش از حد است.

“پوست شما ممکن است بعد از آن شروع به حساس شدن کند، یا حتی پوسته پوسته یا ترک بخورد. استفاده از مرطوب کننده از پوست شما در برابر خشکی بیش از حد محافظت می کند.

اگر بعد از شستشو، پوست شما به طور مداوم خشک می شود، به دنبال تعویض پاک کننده ها باشید. یک پاک کننده ملایم یا شوینده مبتنی بر روغن را انتخاب کنید.

  1. روال خود را آزمایش کنید

یافتن افرادی با انواع پوست مشابه و امتحان کردن روتین آنها یکی از راه های آزمایش است.

به عنوان مثال، افرادی که پوست چرب دارند، دو بار شستشو در روز، آکنه آنها را کنترل می کند.

برخی از افرادی که به مراقبت از پوست یا آرایش نمی پردازند، پوست خود را فقط با آب شست وشو میکنند احتمالاً به این دلیل که هرگز به سد پوست خود با اسیدها یا لایه بردارها آسیب نرسانده اند. همچنین ژنتیک نقش مهمی را ایفا می کند.

همه اینها برای این است که بگوییم: شستن تنها اولین قدم برای حفظ حالت طبیعی پوست شما است

بقیه به همه سرم‌های دیگر، مرطوب‌کننده‌ها، ماست‌ها، ماسک‌های صورت بستگی دارد - این لیست می‌تواند برای همیشه ادامه داشته باشد. به علاوه، غذایی که می خورید، نحوه ورزش و سطح استرس شما همگی نقش دارند.

بهترین راه برای فیشیال و تعیین اینکه چگونه باید صورت خود را بشویید این است که اهداف پاکسازی خود را مشخص کنید. آیا می خواهید آن را سریع، یک مرحله ای، یک بار در روز انجام دهید؟ سپس محدودیت های خود را تعیین کنید، مانند نوع پوست، تمیزی آب و محدوده قیمت، و بعد از آن شروع کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سیما زارع | خدمات زیبایی و سلامت پوست و صورت در اصفهان

ما، با افتخار، به عنوان یک مقصد برای بهبود زیبایی و آرامش شما خوش آمد می‌گوییم. ما به ارائه خدمات حرفه‌ای در زمینه پاکسازی پوست، فیشیال، و مراقبت از پوست می‌پردازیم. خدمات ما پاکسازی پوست: از جمله پاکسازی عمیق، پاکسازی سطحی، و ماسک‌های مخصوص پوست. فیشیال: انواع فیشیال‌های آبرسانی، ضد پیری، و ضد آکنه. مراقبت از پوست: مشاوره و مراقبت‌های مناسب برای پوست شما. ما به دنبال رضایت شما هستیم و تلاش می‌کنیم تا تجربه‌ی شما در سالن ما به یادگاری خوبی تبدیل شود. با تشکر از شما که انتخاب کرده‌اید تا به جمع ما بپیوندید!

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان