اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140302017893723133
در دسترس نیست

اجرای نما رومی با کیفیت در سرتاسر ایران با 100 نمونه کار داخلی و خارج کشور

کد: 140302017893723133

، تهران , (اخبار رسمی): نما رومی یکی از زیرمجموعه های نما کلاسیک میباشد که این روزها بسیار طرفدار دارد. احتمالا ساختمان‌های بسیاری را دیده‌اید که در نمای خارجی آنها، از عناصر معماری رایج در ایران یا روم باستان استفاده شده است. به این قبیل نماها، نمای کلاسیک گفته می‌شود. یکی از زیرشاخه های نمای کلاسیک نمارومی مباشد.

اجرای نما رومی با کیفیت در سرتاسر ایران با 100 نمونه کار داخلی و خارج کشور
اجرای نما رومی با کیفیت در سرتاسر ایران با 100 نمونه کار داخلی و خارج کشور

استفاده از تناسبات و جزئیات نما رومی رایج در معماری عصر باستان و قوس های به صورت گرد شکل و عریض همچنین دوره نئوکلاسیک، در این ساختمان‌ها مشاهده می‌گردد که نمایانگر شکوه و عظمت کاخ‌های آن دوران است.

اهمیت استفاده از پاستون در نما رومی

یک ستون برای آن که زیباتر به نظر برسد نیازمند پاستون زیباست. البته میتوان گفت که استفاده از پاستون جزء المان های الزامی است و برای جلوه بخشی کلی می شود و “اثر تجمعی”خواهد آفرید!. اثر تجمعی یعنی توجه به جزئیات و پرداختن به آن می تواند یک نتیجه بزرگ و کلی را در زیبایی ساختمان ایجاد کند.

کتیبه های نما رومی

کتیبه شامل پازل هایی میماند که به صورت پیوسته سیمانبر روی یک نوار سیمانی برشکاری انجام میدهد. کتیبه ها در طرح ها و اندازه های مختلف توسط سیمانبر به وسیله چاقو و ابزارهای مختلف برش داده میشود. و اکثرا این نوارها یا همان کتیبه ها به اشکال هندسی مربع و مستطیل هستند. روی کتیبه ها فرورفتگی هایی وجود دارد و معمولا با خط یونانی بر روی آن اطلاعاتی درج شده است.

سفارش نما رومی

در سال های اخیر میل به تظاهر به مرفه بودن در بین مردم بسیار مورد توجه قرار گرفته و شایع شده است. در این بین نما رومی (نمای سیمانی) این نیاز را در انسان ها کاملا پاسخ داده است.جالب است بدانید که طراحی نما به سبک رومی به جز المان های اصلی مانند ستون ها فرنیز ها پنجرها و سیمانبری و… هیچ قائده و قانون خاصی نداشته و نماکار با استفاده از خلاقیت خود می تواند سازه های سیمانی مختلف را در نما خلق کند.

نما رومی یک نوع نما است که از زمان دوران باستان یونان و روم برای زیبایی‌بخشی به ساختمان‌ها استفاده می‌شده است. این نماها معمولاً از مواد ساختمانی مختلفی نظیر سنگ، برنز، چوب، یا حتی مواد مصنوعی تشکیل شده‌اند. مشخصات فنی نما رومی ممکن است متنوع باشد و به وابستگی به موارد مختلفی مانند مکان، دوره تاریخی، و استفاده از مصالح مختلف، تغییر کند. در زیر، به برخی از ویژگی‌های معمول نما رومی اشاره می‌شود:

مصالح ساختمانی:

سنگ: معمولاً از سنگ‌های با کیفیت برای ساخت نماها استفاده می‌شود.

برنز یا مواد فلزی: بعضی از نماها از برنز یا فلزات دیگر برای ایجاد اثرات تزئینی استفاده می‌کنند.

چوب: در برخی از موارد، چوب نیز برای ایجاد نماهای زیبا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نقوش و تزئینات:

نما رومی معمولاً دارای نقوش و تزئینات زیبا و هنرمندانه است. این تزئینات می‌توانند از نمادها، اشکال هندسی، یا تصاویر نمایانگر افراد یا خدایان باستانی باشند.

آرکیتکتور:

نما رومی اغلب دارای عناصر آرکیتکتوریکی مانند کلمه، داریوچه، کاشی، ستون‌ها و سرخرگ‌ها است.

ساختارهای هندسی:

ساختارهای هندسی نظیر آرک‌ها، کوبیا، و تریگلیوم‌ها معمولاً در نماهای رومی حضور دارند.

رنگ و پوشش:

برخی از نماهای رومی با رنگ‌های زنده و پوشش‌های فراوان زینت‌بخش شده‌اند.

انعکاس تاریخی:

نما رومی اغلب انعکاس تاریخ و فرهنگ باستانی دارد و در ساختمان‌های تاریخی و موزه‌ها معمولاً حضور دارد.

استفاده از عناصر نما رومی در معماری ایران نیز تا دوران‌های تاریخی مختلف قابل رؤیت است. نماهای رومی با زیبایی‌ها و ظرافت‌های خود، به همراه با فلسفه معماری رومی، در برخی از ساختمان‌ها و آثار هنری ایرانی جا افتاده‌اند.

نما رومی در ایران

پارک ملی تخت جمشید:

تخت جمشید در شیراز، با بازسازی‌ها و افزودن عناصری از معماری رومی نمونه‌ای از ترکیب فرهنگ‌های یونانی و رومی با معماری ایرانی است.

آثار شهر پرسپولیس:

پرسپولیس نیز یکی از آثار تاریخی ایران است که در دوران هخامنشیان و ساسانیان از نماهای رومی الهام گرفته است.

آثار مدرسه متین:

مدرسه متین در شهر اصفهان نمونه‌ای از معماری رومی در ایران است که در دوره صفویه ساخته شده و عناصری از معماری رومی در آن به چشم می‌خورد.

قلعه گلستان:

قلعه گلستان در تهران که در دوره قاجاریه بنا شده است، برخی از عناصر معماری رومی را در طراحی نماها و ساختارهای خود به‌کار برده است.

کلیسای وانک در اصفهان:

این کلیسا در دوره صفویه ساخته شده و نمونه‌ای از ادغام عناصر معماری رومی با معماری مسیحی است.

معماران ایرانی در طول تاریخ با استفاده از عناصر مختلف معماری، اقدام به غنی‌سازی سبک‌های معماری محلی کرده‌اند. از این رو، این ادغام‌ها نقش مهمی در ایجاد آثار زیبا و منحصربه‌فر

لطفاً توجه داشته باشید که مشخصات فنی نما رومی ممکن است در هر پروژه یا موقعیت مختلفی متغیر باشند و بر اساس ذوق معمار، نیازهای ساختمانی، و شرایط محلی تعیین شوند.

نمای رومی جدید از مطلوب‌ترین و پر‌طرفدار‌ترین نوع نماهای ساختمان است که در مقایسه با نماهای دیگر هزینه کمتری دارد و برگرفته از معماری روم است. البته این سبک الهام گرفته روم از یونان در قرن‌های پنجم تا هشتم میلادی است. ویژگی‌های ساختمان‌هایی که دارای سبک رومی هستند را نشانی از وجود شکوه و عظمت در آن ساختمان می‌دانستند و تنها تفاوتبب که با نمای کلاسیک دارد در طرح و مدل ها میباشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

رومی کاران

شرکت رومی کاران با بیش از 29 سال تجربه در زمینه ی اجرای تخصصی نمای کلاسیک و نمای مدرن از جمله و سیمانکاری دیوار حیاط کف سقف – نمای شسته – ستون سرستون – سیمانبری – ابنما – ابساب قلمدانی برشکاری سیمان – دورپنجره باند قرنیز طرح سنگ طرح چوب الاچیق فعالیت میکند. و تا این لحضه 87 پروژه به اتمام رسیده است و هیچگونه نارضایتی از سوی کارفرمایان در کارنامه رومی کاران ثبت نشده است. با افتخار اعلام میکنیم که شرکت رومی کاران در همه نقاط ایران از جمله شیراز . بندر عباس. اصفهان . گیلان مازندران. خوزستان مخصوصا تهران کرج فعالبت کرده است. در صورت تمایل همکاری با شرکت رومی کاران با شمارهای زیر یا صفحات مجازی از جمله تلگرام واتساپ و ایمیل ارتباط داشته باشید شرکت رومی کاران نما سیمانی عمدتا به دو دسته کلی نما کلاسیک و نما مدرن تقسیم بندی میشود به طوری که به دلیل مقاومت بالاو قیمت مناسب نسبت به نماهای سنگی و آجری و شیشه و کامپوزیت و… طرفداران بسیار زیادی دارد. به همین علت برخی افراد ترجیح میدهند ظاهر ساختمان خود را نمای سیمانی استفاده شود. به طوری که رنگ ها و طرح های متفاوتی هم داشته باشند از مدل های نماهای سیمانی میتوان از نمارومی – کلاسیک – مدرن – نمای شسته – قلمدانی – ابساب – تگری – ابزار سیمانی – دورپنجره – ستون سرستون – سیمانکاری دیوار – کف – سقف -نام برد که این نام ها بسته به مواد و مصالح مصرفی و روش اجرا و طرح و رنگ نماهایی که سیمان کاری میشود اختصاص داده شده است

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید