اطلاعات تماس
  • 091318*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140302047897019075
در دسترس نیست

اصطلاحات چشم پزشکی

اصطلاحات چشم پزشکی

کد: 140302047897019075

، اصفهان , (اخبار رسمی): اصطلاحات چشم پزشکی یک مجموعه از علائم و حروف هستند که اطلاعات پزشکی مربوط به چشم را بیان می‌کنند. ممکن است قبلاً به خرید عینک یا لنز پرداخته باشید و در نسخه‌های چشم پزشکی برخورد کرده باشید که علاوه بر خط ناپدید عینک، با مجموعه‌ای از حروف روبرو شده باشید که برای شما غریب به نظر می‌رسد.

اصطلاحات چشم پزشکی
اصطلاحات چشم پزشکی

اصطلاحات چشم پزشکی یک مجموعه از علائم و حروف هستند که اطلاعات پزشکی مربوط به چشم را بیان می‌کنند. ممکن است قبلاً به خرید عینک یا لنز پرداخته باشید و در نسخه‌های چشم پزشکی برخورد کرده باشید که علاوه بر خط ناپدید عینک، با مجموعه‌ای از حروف و اختصارات انگلیسی روبرو شده باشید که برای شما غریب به نظر می‌رسد. شاید این نامه‌های رمزآلود را فقط به عنوان پیک به فروشنده عینک یا لنز داده باشید! اما خبر خوب این است که تفسیر نسخه‌های چشم پزشکی موضوعی ساده است. هرچند برای درک وضعیت سلامت خود از طریق مطالعه نسخه‌های چشم پزشکی بهتر است دانش چشم پزشکی داشته باشید، آشنایی با اصطلاحات چشم پزشکی می‌تواند به شما کمک کند تا نسخه‌های چشم پزشکی را بخوانید و از وضعیت پزشکی چشمان خود آگاه باشید. در این مقاله از صاپتیک استور با مهم‌ترین اصطلاحات چشم پزشکی آشنا خواهید شد.

توجه! اهمیت آگاهی از اصطلاحات چشم پزشکی کجاست؟

بیشترین و متداول‌ترین استفاده از اصطلاحات چشم پزشکی در خواندن نسخه عینک و دریافت اطلاعات در مورد وضعیت چشم است. به ویژه اگر از عینک یا لنز استفاده می‌کنید، گاهی اوقات این اطلاعات برای شما بسیار ضروری است. برای مثال، تصور کنید در مسافرت هستید و عینک خود را از دست می‌دهید یا عینک شکسته می‌شود یا به هر دلیلی دیگری دسترسی به عینک خود ندارید و در عین حال، به علت کمبود وقت، وقت لازم برای معاینه مجدد و دریافت مجدد نسخه عینک را ندارید. در چنین شرایطی، آشنایی با اصطلاحات چشم پزشکی و داشتن اطلاعات پزشکی در مورد چشمان خود برای خرید مجدد عینک می‌تواند بسیار کمک کند.

OD, OS, OU در اصطلاحات چشم پزشکی چیست؟

اولین چیزی که در نسخه ‌های چشم پزشکی برای عینک و لنز مشاهده می‌شود، اصطلاحات OU, OS, OD و یا LE, RE است که به ترتیب مخفف‌های برای اصطلاحات لاتین برای هر دو چشم، چشم چپ و چشم راست است. بعضی پزشکان اخیراً ترجیح می‌دهند از حروف RE (Right Eye) و LE (Left Eye) استفاده کنند. در نسخه ‌های چشم پزشکی، ابتدا اطلاعات چشم راست و سپس اطلاعات چشم چپ آمده است تا اشتباه در تهیه عینک ها و لنز اتفاق نیفتد.

توضیحات پزشکی دیگری مثل SPH, CYL, AX, PD, ADD و Prism نیز در نسخه های چشم پزشکی استفاده می شوند که به ترتیب نشانگر توان لنز عینک، آستیگماتیسم، زاویه مناسب برای اصلاح انحنای قرنیه، فاصله بین کانون مردمک ها، تقویت موضعی لنز عینک و انحراف چشم هستند. همچنین، UCVA و BCVA هم به عنوان اصطلاحات چشم پزشکی استفاده می شوند، که به ترتیب بیانگر وضعیت دید بدون تصحیح و بهترین حالت دید با تصحیح هستند.

نکات عمومی در خواندن نسخه چشم پزشکی

بازنگری یک نسخه چشم پزشکی ممکن است در ابتدا نیازمند تسلط بر زبان خاصی باشد، ولی با آشنا شدن با اصطلاحات، می‌توانید این پروسه را ساده‌تر کنید. توجه داشتن به خطوط و رقم‌ها مهم است، زیرا هر یک از آن‌ها دارای معنای خاص خود هستند. معمولاً از چپ به راست نوشته شده بوده و شامل اصلاح برای هر چشم یا هر دو چشم هستند. با شناخت این مفاهیم، شما قادر خواهید بود نسخه چشم پزشکی خود را مطالعه کنید و از وضعیت پزشکی چشمان خود آگاه باشید.

جایگاه آی‌سی‌ل و آی‌کس در نسخه

آی‌سی‌ل (یا CYL) و آی‌کس (یا AX) دو عنصر مهم در نسخه چشم پزشکی هستند و به ترتیب میزان و موقعیت آستیگماتیسم (یک بی‌توجهی در قرنیه یا عدسی چشم که تصویری منحرف ایجاد می‌کند) را نمایش می‌دهند. این مقادیر به پزشک‌چشم کمک می‌کنند که لنز پیشنهادی را تنظیم کند و بر دقت دید بیمار افزوده شود.

نقش پی‌دی و آدد

پی‌دی (PD) و آدد (ADD) دو عبارت دیگر در نسخه چشم پزشکی هستند که به ترتیب مشاهده فاصله بین دو مردمک چشمی و نیاز به افزودن قدرت به لنز صرفاً برای بیشتر کردن قابلیت خواندن هستند. آدد معمولاً در نسخه‌های افراد مسن یا افرادی که نیاز به عینک مطالعه یا چندکانونی دارند، موجود است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس مارکتینگ آداس

مسیر موفقیت کسب و کار شما از آداس میگذرد! این یک شعار نیست، بلکه پیشنهادی است که از یک تیم خلاق و توانمند به شما ارائه میشود.تیم متخصصی که سال هاست با چالش های واقعی دنیای کسب و کار روبه رو شده است و در یافتن خلاقانه ترین و بهترین راه حل ها تخصص دارد.

اطلاعات تماس
  • 091318*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی