اطلاعات تماس
  • 099009*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140302107903219050
در دسترس نیست

کاریابی

کاریابی

کد: 140302107903219050

، (اخبار رسمی): کاریابی

کاریابی
کاریابی ملی کار

کاریابی

پیدا کردن یک شغل مطلوب و مرتبط با حرفه، تحصیلات و استعداد برای اکثر مردم کار دشواری است از این رو برخی از افراد برای حل این مشکل اقدام به تاسیس موسسه کاریابی کرده‌اند تا افراد بتوانند به راحتی کار مورد علاقه خود را پیدا کنند.

به عبارتی دیگر کاریایی موسسه‌ای است که بین کارفرمایان و کارجویان ارتباط برقرار می‌کند و کارفرمایان و کارجویان به این مجوعه مراجعه می‌کنند تا کارفرمایان نیروی مورد نیاز خود را پیدا کنند و کارجویان بتوانند کار مورد علاقه خود را پیدا کنند.

به طور کلی دو نوع کاریابی وجود دارد کاریابی حضوری و کاریابی آنلاین که در ادامه مقاله به معایب و مزایا هرکدام از کاریابی‌ها اشاره خواهیم کرد.

کاریابی حضوری

در سال‌های گذشته به دلیل استفاده کم از فضای مجازی و اینترنت همه مشاغل به صورت حضوری کار می‌کردند که مشکلات بسیار زیادی را به همراه داشت یکی از این مشکلات استفاده بیشتر از کاغذ بود که ممکن بود در صورت زیاد شدن داده‌ها برخی از اطلاعات مهم گم شود همچنین یکی دیگر از این مشکلات زمانبر بودن انجام کارها بود.

در کاریابی های حضوری کارجویان و کارفرمایان به صورت حضوری به موسسه کاریابی مراجعه کرده و درخواست‌ها و نیازهای خود را اعلام می کنند که موسسه کاریابی بعد از مطالعه نیازها و خواسته کارجویان اطلاعات تماس آنها را در اختیار کارفرمایان قرار داده تا کارفرمایان برای مصاحبه حضوری با کارجویان تماس بگیرند.

معایب کاریابی حضوری
صرف هزینه و زمان زیاد برای رفت و آمد :

به این معنی که ممکن است کارجو از شهر دیگری برای پیدا کردن کار به شهر دیگری برود و روزانه ممکن است مجبور باشد در یک شهر به چندین موسسه مراجعه کند، به علت ترافیک های سنگین در شهرهای بزرگ یا دور بودن موسسه به کارجو باید زمان زیادی را صرف رفت و آمد کرد.

صرف انرژی زیاد برای رفت و آمد:

در مسیرهای طولانی افراد باید انرژی زیادی را برای رسیدن به موسسه کاریابی صرف کنند که این مسئله باعث می‌شود افراد کم توان به آسانی نتوانند به موسسه کاریابی مراجعه کنند.

تعطیل بودن موسسه در تعطیلات رسمی کشور

اکثر شرکت‌ها، سازمان‌‌ها و موسسه‌ها در تعطیلات رسمی تعطیل هستند بنابراین افراد فرصت کمتری برای مراجعه دارند.

محدود بودن زمان برای مراجعه

به دلیل ساعت کاری کم موسسه‌ها امکان دارد افراد زیادی نتوانند در ساعت کاری مشخص شده مراجعه کنند.

گم شدن رزومه و مدارک

به علت مراجعه کنندگان بیشتر امکان گم شدن اطلاعات و رزومه‌های کارجویان و اسناد و مدارک کارفرمایان وجود دارد.

در میدان دید نبودن تابلو و ساختمان موسسه:

در دید مردم نبودن نام و تابلو و ساختمان موسسه باعث می‌شود افراد متوجه این موسسه‌ها نشوند و ممکن است فرصت شغلی خوبی را از دست بدهند.

هزینه زیاد برای کارجویان:

یکی از قوانینی که برای کارجویان خوشآیند نیست و ممکن است به همین دلیل به این موسسه‌ها مراجعه نکنند این است که نصف حقوق ماه اول برای موسسه است.

کاریابی آنلاین

با گسترده شدن استفاده از اینترنت و غیر حضوری شدن اکثر مشاغل، کاریابی حضوری نیز کمرنگ تر شده و جای خود را به کاریابی آنلاین می‌دهد که مزایای زیادی نسبت به کاریابی حضوری دارد و همچنین با غیر حصوری شدن کاریابی‌ها بسیاری از مشکلات کارفرمایان و کارجویان به حداقل رسیده است.

مزایای کاریابی آنلاین برای کارفرمایان
امکان ثبت نام به صورت شبانه‌روزی
بدون هزینه بودن ثبت نام
مشاهده تمامی رزومه‌های دریافتی از طرف کارجویان
سریع بودن فرآیند ثبت نام
دسترسی به بسیاری از کارجویان
امکان مشاهده مهارت و تحصیلات کارجویان در رزومه
مزایای کاریابی برای کارجویان
امکان ثبت نام به صورت شبانه‌روزی
ثبت نام رایگان
امکان آماده‌سازی رزومه با توجه به مهارت و تحصیلات
قابل مشاهده بودن تمامی آگهی‌های درج شده بدون محدودیت جغرافیایی
امکان ارسال رزومه برای چندین کارفرما
قابل مشاهده بودن حقوق، مزایا و مهارت‌های لازم برای استخدام
سریع بودن فرآیند ثبت نام
ارسال رزومه در کمترین زمان

یکی دیگر از مزایای کاریابی آنلاین برای کارجویان این است که آگهی‌های مرتبط با حیطه کاری انتخاب شده از طریق پیامک، ایمیل و یا از اعلان‌های خود سایت ارسال می‌شود و کارجو می‌تواند به راحتی با

شماره تماس ارسال شده در متن پیامک یا ایمیل تماس بگیرد و یا رزومه خود را از پنل کاربری خود برای کارفرما ارسال کند همچنین کارجویان می‌توانند به راحتی و بدون هزینه رزومه خود را ویرایش کنند حتی این امکان نیز وجود دارد که کارجو در یکی از سایت‌های کاریابی رزومه خود را آماده کرده و به کارفرمایان در سایر سایت‌ها و فضای مجازی ارسال کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 099009*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام