اطلاعات تماس
  • 091975*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140302237914818470
در دسترس نیست

خونمون بوی فاضلاب میده - راه حل چیه؟

خونمون بوی فاضلاب میده

کد: 140302237914818470

، تهران , (اخبار رسمی): خونمون بوی فاضلاب میده، این سوال خیلی از افرادی است که سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه یا لباسشویی آنها بوی بد فاضلاب میدهد و نمیدانند علت چیست و چطور باید آن را رفع کنند. در این مقاله قصد داریم علت و راه حل های رفع بوی بد فاضلاب را توضیح دهیم.

خونمون بوی فاضلاب میده
علت بوی بد فاضلاب در خانه و روش های رفع آن

هیچ چیز برای ادم بدتر از بوی فاضلاب ناشی از چاه فاضلاب یا سیستم لوله کشی نیست. دلایل زیادی وجود دارد که می تواند باعث انتشار گاز فاضلاب به داخل خانه شود و ممکن است این بو چیز کوچکی باشد که به راحتی قابل رفع باشد. با توجه به این موضوع، چگونه بفهمید که چرا خونمون بوی فاضلاب میده؟

تشخیص بوی فاضلاب در خانه شما کاملاً آشکار است. این بو شبیه زباله در حال تجزیه یا حتی فضولات است. رسیدگی به بوی فاضلاب در خانه از آنجایی که انتشار سولفید هیدروژن و سایر مواد شیمیایی سمی می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد، بسیار مهم است.

آیا در حال حاضر در خانه خود دچار گرفتگی فاضلاب یا بوی فاضلاب هستید؟ مهم است که علت این بو و بهترین قدم برای رفع مشکل را پیدا کنید. در این مقاله، ما به بررسی تمام مسائل مختلفی که می تواند باعث بوی فاضلاب در خانه شود، می پردازیم و برخی از راه حل ها را برای رفع مشکل ارائه می دهیم.

چه چیزی باعث بوی فاضلاب در خانه من می شود؟

برای اینکه علت اصلی بوی فاضلاب در خانه خود را بفهمید، دلایل مختلفی می تواند باعث بوی بد شود. بیایید نگاهی عمیق به آنچه می تواند باعث بوی گاز فاضلاب در خانه شود، بیندازیم.

1. لوله مسدود شده

رایج ترین مشکل در تمام مشکلات فاصلاب، یکی از قابل توجه ترین موارد برای صاحبان خانه و مشاغل است. هنگامی که لوله فاضلاب مسدود می شود، آب نمی تواند به طور روان از سیستم لوله کشی عبور کند.

این امر علاوه بر فاضلاب، باعث ایجاد پشتیبان و حذف ناکارآمد آب به حوضه بالا می شود. این فرآیند می تواند ناشی از انباشته شدن زباله در مدت زمان طولانی یا رسوب مکرر مواد در لوله فاضلاب باشد که منجر به گرفتگی می شود.

مو، غذا، چربی و روغن، صابون و شامپو، یا هر ماده جامد دیگری می تواند منجر به گرفتگی چاه شود. بهترین روش پیشگیرانه ای که می توان انجام داد این است که رسوب این نوع مواد را به داخل زهکش محدود کنید.

بهترین راه حل برای رفع گرفتگی چاه، تماس با یک شرکت متخصص در رفع گرفتگی مانند آقای لوله بازکن است که در تهران مستقر هستند تا شدت و سختی گرفتگی را بررسی کند. برخی از گرفتگی ها ممکن است با اقدامات تجربی مانند تمیز کردن سیفون چاه برطرف شوند، با این حال، روش رفع گرفتگی باید توسط یک متخصص به خصوص اگر مشکل به طور مکرر رخ می دهد، تشخیص داده شود.

رفع گرفتگی چاه به دلیل ساختار چاه ها که اغلب مخفی و غیرقابل دسترسی هستند، می تواند مشکل سازتر باشد. در این نوع شرایط، ممکن است تنها ابزاری که بتواند چاه را باز کند، یک مار فنری (مار) باشد.

برای گرفتگی لوله های فاضلاب خارجی، عامل اصلی معمولاً زباله هایی مانند برگ و گل است که سیستم لوله کشی را فرا گرفته و در نتیجه باعث ایجاد پشتیبان می شود. زهکش های خارجی به اندازه زهکش های داخلی حیاتی هستند و گرفتگی آنها هرگز نباید نادیده گرفته شود.

فرونشست زمین می تواند یک عامل خطر احتمالی برای گرفتگی مکرر زهکش های خارجی باشد. این زمانی اتفاق می افتد که گرفتگی ها به طور مکرر درمان نشوند و به دلیل اشباع مکرر زمین، منجر به ضعیف شدن فونداسیون شوند.

2. لوله های تهویه مسدود شده

لوله تهویه فاضلاب شما در فضای باز قرار دارد و باید به طور مرتب بررسی شود تا از مسدود یا مسدود نبودن آن اطمینان حاصل شود.

لوله تهویه از آنجا که خروجی برای تله فاضلاب شما و بوی بد ناشی از آن است، بسیار مهم است. این موضوع میتوان باعث بوی بد فاضلاب آشپزخانه هم شود.

3. سیستم لوله کشی معیوب

فاضلاب ها به شبکه پیچیده ای از لوله های فاضلاب متصل می شوند که فاضلاب را به سیستم های فاضلاب وسیع تر متصل می کنند. مانند همه تجهیزات سازه ای، لوله های فاضلاب می توانند به مرور زمان به دلیل ناپایداری مکرر زمین و تخریب تجهیزات شکسته یا شل شوند.

هنگامی که لوله فاضلاب شکسته یا شل می شود، فاضلاب در اطراف آن ناحیه جمع می شود و در برخی موارد می تواند باعث ایجاد پشتیبان شود. فاضلاب جایی برای رفتن به جز بیرون از شکستگی لوله ندارد.

این می تواند یک تشخیص نگران کننده باشد، با این حال، دیگر همیشه برای رفع شکستگی مجبور به حفاری کامل زمین نیستید، زیرا روکش کاری گاهی اوقات یک جایگزین مناسب است. این مشکل برای توقف مشکل فاضلاب باید برطرف شود و هیچ جایگزین قابل قبولی برای تعمیر ساده وجود ندارد.

اغلب، این مشکل می تواند در مقیاس کوچک باشد، و وصله کردن لوله شکسته می تواند یک چاره سریع باشد. در موارد جدی‌تر، لوله‌های شکسته قطعا نیاز به تعمیر دارند تا از فروپاشی کامل فاضلاب جلوگیری شود.

4. گرفتگی های متفرقه

علاوه بر این، گرفتگی لوله فاضلاب لزوماً عامل اصلی که مردم فکر می کنند نیست. طیف وسیعی از گرفتگی ها ناشی از اجسام خارجی می تواند بوی فاضلاب را به خانه شما برگرداند. شاید تصور کنید که هیچ چیز نمی تواند وارد لوله فاضلاب شود، با این حال، اغلب گزارش می شود که ریشه درختان و حتی حیوانات مرده باعث مشکلات فاضلابی می شوند.

در توالت فنرگی هم گاهی اوقات گرفتگی های کوچک میتواند باعث بوی بد فاضلاب توالت فرنگی شوند.

این اتفاقات در صورت باقی ماندن ورود برای مدت طولانی می تواند منجر به گرفتگی لوله و خرابی لوله شود.

ریشه درختان به طور مکرر در زیر زمین به دنبال رطوبت کافی رشد می کنند و گسترش می یابند. زهکش ها این رطوبت را به وفور دارند، که می تواند باعث شود سیستم ریشه به طور مداوم فشار را به لوله ها وارد کند تا زمانی که سیستم ریشه به طور کامل وارد لوله شود.

اتصالات ضعیف در امتداد لبه های لوله نیز به راحتی توسط سیستم ریشه شکسته می شوند. با گذشت زمان، ریشه ها به رشد خود در داخل لوله ها ادامه می دهند و باعث انسداد و خرابی لوله می شوند.

برای رفع مشکلات لوله کشی، انسداد باید برطرف شود. این کار با استفاده از فنر برای شکستن جسم مزاحم انجام می شود که سپس می توان آن را با تجهیزات فشار قوی شستشو داد.

همچنین در این شرایط به دلیل احتمال ترکیدن لوله ها به دلیل ورود جسم، اقداماتی برای تعمیر هر گونه لوله آسیب دیده احتمالا ضروری است. اگر لوله ها نیز به درستی تعمیر نشوند، بوی فاضلاب همچنان باقی می ماند و گازهای بالقوه سمی را آزاد می کند.

چگونه بوی فاضلاب را در خانه خود پیدا کنم؟

معمولاً تشخیص این کار دشوار نیست. بوی فاضلاب اغلب بوی فاضلاب خام یا تخم مرغ گندیده می دهد، بنابراین اولین جایی که باید به آن نگاه کرد، کاسه توالت و فلنج توالت است تا فقط برای هر دلیلی بوی فاضلاب توالت را که تجربه می کنید رد کنید.

محل بعدی برای بررسی کف شور و چاه دوش است زیرا چاه دوش و به خصوص کف شورها ارتباط مستقیمی با سیستم سپتیک دارند.

علاوه بر این، حلقه موم دور توالت را بررسی کنید. حلقه موم می تواند بوی بدی را در سراسر خانه پخش کند زیرا این حلقه وظیفه اطمینان از محصور بودن گاز فاضلاب توالت در داخل لوله را بر عهده دارد.

اگر حلقه موم شما آسیب دیده یا فرسوده شده است، باید به فکر تعویض آن باشید.

چگونه بفهمیم بوی فاضلاب از کجا می آید؟ هرچه به محل اصلی بوی فاضلاب نزدیک‌تر شوید، تشخیص منبع بو آسان‌تر خواهد بود. سیفون‌های فاضلاب در فضای باز، حتی با تهویه مناسب، از فاصله نزدیک بوی فاضلاب می‌دهند؛ اما حس کردن این بو در داخل خانه نشان‌دهنده‌ی مشکلی در سیستم فاضلاب یا لوله کشی و سیفون‌های داخل خانه است.

چرا خانه بعد از باران بوی فاضلاب می‌دهد؟ خشکی تله‌های آب (سیفون‌ها) دلیل اصلی بوی فاضلاب بعد از بارندگی است. اگر در خانه‌تان از بعضی از لوله‌های فاضلاب، مثل خروجی ماشین لباسشویی، حمام، یا سینک لباسشویی که خیلی کم استفاده می‌شوند، آب رد نمی‌شود، تله‌ی آب آن قسمت می‌تواند خشک شود. برای جلوگیری از ایجاد بوی فاضلاب، کافی است کمی آب سرد داخل لوله‌هایی که به ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنید، جاری کنید.

علاوه بر این، نصب اشتباه لوله‌ی تهویه می‌تواند باعث ایجاد بو شود. لوله‌ی تهویه باید به گونه‌ای باشد که بو را به طور کامل خارج کند و آب باران داخل لوله جمع نشود.

منابع بوی فاضلاب بسیاری از عوامل می‌توانند باعث ایجاد بوی فاضلاب در خانه شوند. اما به غیر از موارد جدی مثل نشتی گاز، اصلی‌ترین دلیل، تجهیزات لوله کشی داخل خانه است.

گرفتگی چاه فاضلاب یا حتی یخ‌زدن آن نیز می‌تواند دلیل دیگری باشد. برای عملکرد صحیح فاضلاب، همه‌ی اجزا باید به درستی و به طور روان کار کنند.

چگونه بوی فاضلاب را از خانه دور کنیم؟ زمانی که خانه بوی فاضلاب می‌دهد، به خصوص اگر در تمام خانه این بو را حس می‌کنید، برای جلوگیری از استنشاق سولفید هیدروژن، باید به دنبال راه‌حلی برای رفع بو باشید. اما قبل از اینکه به دنبال راه‌هایی برای رفع بو باشید، ابتدا باید محل اصلی آن را پیدا کنید.

برای فهمیدن دلیل بو، آزمایش‌های مختلفی وجود دارد. همچنین روش‌های متعددی برای کم کردن بو در خانه وجود دارد. در ادامه خواهیم دید که چگونه می‌توان محل بو را پیدا کرد و از چه روش‌هایی برای رفع بوی فاضلاب در خانه استفاده کرد.

چگونه بوی فاضلاب را در خانه تشخیص داده و از بین ببریم

بوی فاضلاب در خانه از بدترین بوهای خانگی است. این بو زندگی را ناخوشایند می‌کند و حتی فکر مهمان داشتن در چنین شرایطی غیرممکن است. همانطور که قبلا گفتیم، این بو تقریبا همیشه از چاه فاضلاب یا یکی از لوله‌های فاضلاب نشأت می‌گیرد.

یکی از روش‌های امتحان‌شده، استفاده از تست دود لوله کشی با دستگاه مه дыم مخصوص است. این تست با استفاده از دود، ترک‌ها یا نشتی‌های خط فاضلاب را پیدا می‌کند و به متخصصان لوله کشی محل دقیق مشکل را نشان می‌دهد.

در زمانی که منتظر حضور یک شرکت لوله‌کشی حرفه‌ای – مانند کی جی سی درینینگ – برای رفع مشکل هستید، برخی کارهای خانگی را می‌توانید برای کاهش بوی فاضلاب انجام دهید. در ابتدا از مواد شیمیایی صنعتی یا سفیدکننده کلر استفاده نکنید و به جای آن، روش‌های زیر را امتحان کنید.

جوش شیرین، سرکه و آب جوش، راه‌ حل‌های خانگی عالی برای تمیز کردن و از بین بردن بو هستند.

می‌توانید با ریختن هر چه بیشتر آب جوش در لوله‌های بدبو، تا جایی که قبض آب‌تان اجازه می‌دهد، شروع کنید. آب داغ به طور مؤثری مواد را شل می‌کند و باعث می‌شود که اگر گرفتگی بزرگی نباشد، آن‌ها شسته شوند.

همچنین می‌توانید یک یا دو فنجان جوش شیرین به لوله فاضلاب بدبو اضافه کنید. جوش شیرین به دلیل خاصیت خنثی کنندگی‌اش شناخته شده است. دلیلی وجود دارد که این ماده به عنوان یک ضد اسید و پاک کننده به خوبی عمل می‌کند.

اجازه دهید جوش شیرین یک یا دو ساعت در لوله باقی بماند تا ذرات یا باکتری‌های ایجاد کننده بو را از بین ببرد و سپس لوله را با آب داغ بشویید.

سرکه، روغن نباتی یا روغن معدنی نیز از بین برنده‌های عالی بوی فاضلاب هستند. این مواد تقریباً به همان روشی کار می‌کنند که جوش شیرین عمل می‌کند، اما خاصیت پاک کنندگی بسیار قوی‌تری نیز دارند. چند فنجان سرکه را بجوشانید یا در مایکروویو گرم کنید و به سادگی داخل لوله فاضلاب بدبو بریزید.

حدود یک ساعت صبر کنید و سپس لوله را با آب داغ بشویید.

ممکن است مشکل کمی پیچیده‌تر از چیزی باشد که از بالا با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است. سیفون‌های (بخش خمیده زیر سینک)، تله خشک (در صورت وجود)، کف‌کش و سیستم تهویه فاضلاب نیز می‌توانند باعث ورود بوی فاضلاب به خانه شوند.

سیفون را به راحتی می‌توان با آچار باز کرد و بهتر است سطلی زیر آن قرار دهید تا آب راکد یا هرگونه debris را جمع کند. هرگونه رسوب یا ماده‌ای را که وجود دارد بشویید.

اهالی بسیاری از خانه‌های مسکونی حتی نقش تهویه فاضلاب را به درستی درک نمی‌کنند و اهمیتی به آن نمی‌دهند.

تهویه فاضلاب جزء مهمی از سیستم لوله کشی فاضلاب است زیرا فشار هوا را به زهکش‌ها وارد می‌کند تا به حرکت سد آب و فاضلاب به سمت سیستم فاضلاب کمک کند.

این تهویه‌ها ممکن است به مرور زمان با زباله‌های بیرونی مسدود شوند و برای ورود هوا به زهکش‌ها نیاز به تمیز کردن داشته باشند.

شرکت آقای لوله بازکن – متخصص در لوله بازکنی و رفع بوی بد فاضلاب در خانه

بوی بد فاضلاب یک اتفاق نسبتاً رایج است، هرچند هیچکس دوست ندارد با آن سروکار داشته باشد. دلایل پشت بوی فاضلاب می‌توانند سطحی یا پیچیده باشند، بسته به اینکه چه چیزی باعث ایجاد بوی بد از لوله‌ها یا فاضلاب می‌شود.

برای از بین بردن بوی فاضلاب، می‌توانید از ترکیب آب داغ، جوش شیرین، سرکه و حتی لیمو برای رفع مشکل در لوله‌ها استفاده کنید.

علل دیگر می‌توانند گرفتگی لوله‌ها، مسدود شدن تهویه فاضلاب و حتی ناهنجاری‌های ساختاری در خط فاضلاب اصلی باشند، به همین دلیل گزارش دادن مشکل معمولاً بهترین راه حل است. گرفتگی لوله‌های فاضلاب قابل تعمیر است و دلیلی وجود ندارد که به دلیل مشکلات فاضلاب آزاردهنده در خانه‌ای با بوی بد زندگی کنید.

اگر هیچ یک از این راه حل‌ها مؤثر نبود، ممکن است نیاز به مراجعه به یک شرکت لوله بازکنی برای حل مشکل توسط یک لوله‌بازکن حرفه‌ای داشته باشید.

در شرکت کی جی سی درینینگ، ما مطمئناً می‌توانیم این چالش را بپذیریم. ما به شهرت خود به عنوان یک کسب و کار خانوادگی صادق، قابل اعتماد و حرفه‌ای افتخار می‌کنیم. با استفاده از بیش از ۲۰ سال تجربه خود برای رفع و حل همه مسائل مربوط به فاضلاب، ما مشاوره و قیمت‌گذاری ارائه می‌دهیم و خدمات پاسخگویی اضطراری ۲۴/۷ را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

ما نگرانی ناشی از بوی بد خانه را درک می‌کنیم و اهمیت راه‌اندازی مجدد همه چیز در اسرع وقت برای رفع بوی نامطبوع را می‌دانیم. کارکنان دوستانه ما همیشه تلاش می‌کنند تا کارها را با بالاترین استانداردها انجام دهند، به خصوص زمانی که با مشکلی مانند بوی فاضلاب روبرو هستند.

با ما تماس بگیرید تا یک لوله‌ بازکن باتجربه مشکل را برطرف کند و در کمترین زمان بوی مطبوعی به خانه شما بازگرداند و از انتشار گازهای خطرناکی مانند سولفید هیدروژن در خانه شما جلوگیری کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آقای لوله بازکن

شرکت آقای لوله بازکن یکی از برترین مجموعه های لوله بازکنی و تخلیه چاه تهران که خدمات بیشماری را در زمینه آب و فاضلاب ارائه می دهد. این شرکت دارای سرویسکاران متعدد در سراسر شهر تهران می باشد تا زمان رسیدن نیروی فنی به محل را کاهش دهد. آقای لوله بازکن در حال حاضر بیش از 5 هزار پروژه را انجام داده و هدف اصلی این مجموعه رضایتمندی مشتری از ارائه کار با کیفیت می باشد.

اطلاعات تماس
  • 091975*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید