اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140302277918025822
در دسترس نیست

بهترین لوله برای لوله کشی ساختمان

راهنمای جامع انتخاب لوله مناسب برای لوله کشی ساختمان

کد: 140302277918025822

، کرج , (اخبار رسمی): بهترین لوله برای لوله کشی ساختمان به شرایط و عوامل مختلفی بستگی دارد که باید در انتخاب آن دقت لازم را به عمل آورد. در این مقاله بهترین لوله های موجود در بازار با تمامی جزئیات گفته شده تا شما عزیزان بتوانید به راحتی لوله مد نظر را برای خانه خود انتخاب کنید.

راهنمای جامع انتخاب لوله مناسب برای لوله کشی ساختمان
بهترین لوله برای لوله کشی ساختمان

چه خودتان بخواهید مشکل لوله‌کشی را حل کنید و چه یک لوله‌کش برای تعمیر استخدام کنید، انتخاب لوله مناسب برای لوله‌کشی خانه می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. با وجود گزینه‌های بسیار زیاد، انتخاب نوع مناسب لوله برای منزل شما دشوار است.

هنگام انتخاب نوع لوله برای سیستم لوله‌کشی مسکونی، سنجیدن مزایا و معایب انواع لوله‌ها اهمیت دارد. کیفیت زندگی شما در خانه مستقیماً تحت تاثیر سیستم لوله‌کشی است

لوله‌های پلی وینیل کلراید (PVC) یا به اختصار یو پی وی سی (UPVC)

لوله‌های پلی وینیل کلراید (PVC) یا یو پی وی سی (UPVC) به دلیل تطبیق‌پذیری، وزن سبک و مقاومت در برابر گرفتگی شناخته شده‌اند. لوله‌کشی UPVC  به طور معمول به عنوان بخشی از خطوط خروجی سینک، توالت یا دوش استفاده می‌شود، اگرچه می‌تواند به عنوان لوله اصلی تامین آب خانه نیز به کار رود.

مزایای لوله‌های UPVC:

  • مقرون به صرفه: لوله‌های UPVC بسیار ارزان قیمت هستند. وزن سبک آن‌ها نصب را آسان می‌کند و همچنین هزینه حمل و نقل آن‌ها را کاهش می‌دهد.
  • مقاوم در برابر فشار بالای آب: لوله‌های UPVC به راحتی خم نمی‌شوند و می‌توانند در برابر فشار بالای آب مقاومت کنند.
  • مقاوم در برابر گرفتگی: سطح داخلی صاف لوله‌های UPVC باعث سرعت بخشیدن به جریان خروج آب می‌شود و از تجمع رسوب و گرفتگی جلوگیری می‌کند.

معایب لوله‌های UPVC:

  • محدودیت سایز: لوله‌های UPVC تنوع سایز محدودی دارند که ممکن است در فضاهای تنگ کارایی آن‌ها را کاهش دهد.
  • تاب برداشتن: مانند بسیاری از انواع پلاستیک، لوله‌های UPVC تحمل آب بسیار داغ را ندارند و در معرض چنین آبی، تاب برمی‌دارند.

 لوله‌های پلی اتیلن متقاطع (PEX)

لوله‌های PEX: گزینه‌ای با قیمت مناسب و انعطاف‌پذیر برای آب سرد و گرم

لوله‌های PEX نوعی لوله پلاستیکی با قیمت مناسب هستند که می‌توانند در برابر آب سرد و گرم مقاومت کنند. این نوع لوله به طور معمول برای خطوط آبرسانی استفاده می‌شود.

مزایای لوله‌های PEX:

  • نصب آسان: لوله‌های PEX با استفاده از روش “بستن” نصب می‌شوند که شامل بستن یک حلقه در اطراف یک اتصال دندانه‌دار با استفاده از ابزار مخصوص است. حتی می‌توان با استفاده از روش بستن و اتصالات مخصوص، لوله‌های PEX را به جای لوله‌های مسی یا UPVC قدیمی استفاده کرد. بنابراین، به راحتی می‌توانید لوله‌های PEX را به لوله‌های موجود در خانه خود اضافه کنید.
  • انعطاف‌پذیری: لوله‌های PEX برای فضاهای تنگ و گوشه‌های تیز مناسب هستند و می‌توانند بدون نیاز به اتصالات اضافی برای مسافت‌های طولانی کشیده شوند.

معایب لوله‌های PEX:

  • فقط برای داخل ساختمان: لوله‌های PEX در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) حساس هستند و بنابراین نمی‌توان از آن‌ها در فضای باز استفاده کرد. نور خورشید باعث تجزیه این لوله‌ها می‌شود.
  • نگرانی‌های مربوط به سمیت: برخی مطالعات نشان داده‌اند که مواد شیمیایی موجود در لوله‌های PEX می‌توانند وارد آب آشامیدنی شوند و در نتیجه ساکنان را در معرض مواد سرطان‌زا قرار دهند.

لوله‌های آکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS)

لوله‌های آکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS) نوعی لوله پلاستیکی سیاه رنگ هستند که شباهت‌هایی به لوله‌های UPVC دارند. لوله‌های ABS عمر طولانی دارند و تنها برای خطوط تخلیه و فاضلاب استفاده می‌شوند.

مزایای لوله‌های ABS:

  • مقاوم در برابر دمای سرد: اگرچه لوله‌های ABS به انعطاف‌پذیری لوله‌های UPVC نیستند، اما در برابر دمای سرد مقاومت بیشتری دارند.
  • نصب آسان: در حالی که لوله‌های UPVC برای اتصال نیاز به پوشش با حلال قبل از چسباندن دارند، لوله‌های ABS تنها به چسب نیاز دارند.

معایب لوله‌های ABS:

  • سر و صدای زیاد در انتقال آب: لوله‌های ABS مانند لوله‌های UPVC نمی‌توانند صدای جریان آب را به خوبی خفه کنند و این ممکن است برای ساکنین خانه آزاردهنده باشد.
  • تاب برداشتن در دمای گرم: لوله‌های ABS در برابر نور مستقیم خورشید دوام زیادی ندارند و در معرض نور شدید ماوراء بنفش ممکن است تاب بردارند.

 لوله‌های مسی: بادوام و قابل اعتماد برای تاسیسات ساختمان

لوله‌های مسی نوعی لوله فلزی هستند که به دلیل دوام و قابلیت اطمینان بالا، به عنوان استاندارد اصلی لوله‌های سخت در صنعت لوله‌کشی شناخته می‌شوند. این لوله‌ها می‌توانند در برابر فشار بالای آب مقاومت کنند و در ضخامت‌های مختلف و در دو دسته کلی لوله‌های مسی انعطاف‌پذیر و غیرقابل انعطاف تولید می‌شوند.

  • لوله مسی غیرقابل انعطاف: به طور معمول برای خطوط آبرسانی استفاده می‌شود.
  • لوله مسی انعطاف‌پذیر: در فضاهای تنگ که نیاز به خم شدن لوله است، کاربرد دارد.

مزایای لوله‌های مسی:

  • مقاوم در برابر خوردگی: لوله‌های مسی در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم هستند.
  • تحمل فشار بالا: این لوله‌ها می‌توانند در برابر فشار بالای آب مقاومت کنند.
  • مناسب برای دماهای بالا و پایین: لوله‌های مسی قابلیت تحمل هر دو دمای آب سرد و گرم را دارند.
  • دوستدار محیط زیست: مس قابل بازیافت است، بنابراین لوله‌های آب شما می‌توانند از مواد بازیافتی ساخته شوند یا برای استفاده در آینده بازیافت شوند.

معایب لوله‌های مسی:

  • قیمت بالا: لوله‌های مسی نسبت به برخی از جایگزین‌های پلاستیکی محبوب مانند UPVC یا PEX گران‌تر هستند.
  • انعطاف‌پذیری کم: از مس نمی‌توان در فضاهای تنگ استفاده کرد، در چنین مکان‌هایی لوله‌های پلاستیکی گزینه بهتری هستند.

لوله‌های چدنی و فولادی گالوانیزه: با دوام اما قدیمی

لوله‌های چدنی و فولادی گالوانیزه گرچه به ندرت در ساخت‌وساز خانه‌های جدید نصب می‌شوند، اما ممکن است در خانه‌های قدیمی‌تر که در اوایل قرن بیستم ساخته شده‌اند، با این نوع لوله‌ها مواجه شوید.

لوله‌های چدنی

لوله‌های چدنی از چدن خاکستری ساخته شده‌اند و به دلیل استحکام، دوام و مقاومت در برابر خوردگی بالا شناخته شده‌اند. هنوز هم از بخش‌هایی از لوله‌های چدنی در سیستم‌های توزیع آب استفاده می‌شود. این لوله‌ها در برابر حرارت مقاوم هستند و صدای جریان آب را کاهش می‌دهند.

لوله‌های فولادی گالوانیزه

لوله‌های فولادی گالوانیزه از فولاد روکش شده با روی ساخته شده‌اند. این روکش، فولاد را در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی محافظت می‌کند.

معایب مشترک لوله‌های چدنی و فولادی گالوانیزه:

هر دو نوع لوله با گذشت زمان مستعد زنگ‌زدگی و خوردگی هستند و در تعمیرات لوله‌کشی مسکونی معمولاً با لوله‌های مسی یا پلاستیکی جایگزین می‌شوند.

  • طول عمر لوله‌های فاضلاب: بسته به جنس لوله، محل قرارگیری لوله‌ها، نوع آبی که از آن‌ها عبور می‌کند و حتی خاکی که در آن قرار دارند، دفعات تعویض لوله‌ها می‌تواند متفاوت باشد.
  • خانه‌های نوساز: اگر در خانه‌ای نوساز زندگی می‌کنید، احتمالاً نیازی به نگرانی در مورد تعویض لوله‌ها ندارید.
  • خانه‌های قدیمی: اگر در خانه‌ای قدیمی زندگی می‌کنید، بررسی سیستم لوله‌کشی را در نظر بگیرید.

برای اینکه بدانید چه زمانی زمان تعویض لوله‌های خانه‌تان فرا رسیده است یا برای اینکه تخمین تقریبی از زمان نیاز به تعویض آن‌ها در آینده داشته باشید، با یک لوله‌کش مجاز تماس بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت لوله کشی فیکس پایپ

در این مجموعه کلیه خدمات لوله کشی ساختمان با کیفیت عالی و تضمین شده زیر نظر کارشناسان و تکنسین های خبره در شهر تهران ارائه می شود..

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مسکن و ساختمان