اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140302297919325831
در دسترس نیست

راهنمای خرید دستگاه آب شیرین کن

کد: 140302297919325831

، (اخبار رسمی): هدف از تولید دستگاه‌های آب شیرین کن، جلوگیری از گسترش آلودگی‌های موجود در آب لوله کشی و آب‌های زیرزمینی مصرفی شهری و روستایی است‌.

راهنمای خرید دستگاه آب شیرین کن
راهنمای خرید دستگاه آب شیرین کن
راهنمای خرید دستگاه آب شیرین کن
راهنمای خرید دستگاه آب شیرین کن

در واقع آب در مسیر تصفیه خانه یا کانال‌های زیرزمینی تا خانه ما دچار آلودگی‌های متعددی می‌شود و متاسفانه گل و لای حاصل از رسوب لوله‌های انتقال دهنده، در نهایت آب مصرفی را آلوده می کند‌.

دستگاه‌های آب شیرین کن امروزه به دلیل آلودگی گسترده آب‌های لوله کشی و زیر زمینی به یکی از نیازهای مبرم هر خانه یا آپارتمانی تبدیل شده‌اند. حتی می‌توان ادعا کرد که بدون استفاده از این دستگاه‌ها، امکان به خطر افتادن سلامت مصرف کنندگان آب شهری وجود دارد. بنابراین باید برای جلوگیری از بروز برخی از عارضه‌های جسمی، حتما یک دستگاه آب شیرین کن باکیفیت و درجه یک انتخاب کرد. برای انتخاب بهترین دستگاه آب شیرین کن باید حتما مواردی از جمله مشخصات فنی یک دستگاه آب شیرین کن با کیفیت را بررسی کنید. برخی از مشخصه‌های دستگاه‌ها از جمله فیلتر، قطعه سختی گیر و سایر اجزای دستگاه نشان دهنده کیفیت و کارکرد کلی آن هستند. بنابراین با بررسی همین موارد، در ادامه خواهیم گفت که چگونه یک دستگاه آب شیرین کن درجه یک تهیه کنید!

دستگاه آب شیرین کن چیست؟

دستگاه تصفیه آب یا همان دستگاه آب شیرین کن یکی از تجهیزات خانگی است که در سال‌های اخیر توسط کمپانی‌های ایرانی، تایوانی و چینی یا حتی برند‌های معتبر اروپایی وارد بازار شده است. هدف از تولید دستگاه‌های آب شیرین کن هم جلوگیری از گسترش آلودگی‌های موجود در آب لوله کشی و آب‌های زیرزمینی مصرفی شهری و روستایی است‌. در واقع آب در مسیر تصفیه خانه یا کانال‌های زیرزمینی تا خانه ما دچار آلودگی‌های متعددی می‌شود و متاسفانه گل و لای حاصل از رسوب لوله‌های انتقال دهنده، در نهایت آب مصرفی را آلوده میکند‌. گل و لای موجود در آب ممکن است بنا بر محل عبور آب مصرفی شامل عناصر مفید یا آلودگی زای خطرناک هم باشد. بنابراین بهترین روش برای تصفیه آب مصرفی به کارگیری تکنیک اسمز معکوس آلاینده ها، املاح و آلودگی های موجود در آب است. این روش همان رویکرد کلی دستگاه آب شیرین کن را تعریف می‌کند و حتی در صورت استفاده از دستگاه شاهد نحوه جذب آلودگی‌ها خواهید بود. دستگاه‌های آب شیرین کن خانگی در سیستم خود اجزایی دارند که همین قسمت ها به فرآیند تصفیه آب کمک میکند‌‌. آشنایی با اجزای دستگاه تصفیه آب هم می‌تواند هنگام انتخاب دستگاه تا حدودی مفید باشد.

اجزای دستگاه آب شیرین کن

همانطور که پیش از این هم توضیح دادیم؛ اجزای مختلف دستگاه آب شیرین کن در کنار یکدیگر فرآیند حذف آلودگی‌های آب مصرفی یا لوله کشی را انجام می‌دهند. اما در این بین، برای انتخاب یک دستگاه آب شیرین کن باکیفیت بهتر است حتما با اجزای آن آشنایی پیدا کنید. دستگاه‌های تصفیه آب در حالت کلی دارای اجزای زیر هستند:

اتصالات پیچ و مهره ای و فیتینگ: اتصالات دستگاه ممکن است به دو شکل پیچ و مهره‌ای یا فیتینگ باشند‌. از آن جایی که قرار است در طولانی مدت از دستگاه آب شیرین کن در منزل استفاده کنید؛ بهتر است دستگاهی با اتصالات فیتینگ انتخاب کنید تا باز و بسته کردن آن راحت باشد.

فیلتر: یکی از اجزای مهم دستگاه آب شیرین کن قطعه فیلتر است‌. فیلتر تمام آلودگی‌های موجود در آب ورودی به دستگاه را جذب میکند‌‌. به هر میزان که تعداد فیلترهای دستگاه تصفیه آب بیشتر باشد؛ عملکرد آن بهبود پیدا خواهد کرد. معمولا در دستگاه‌های آب شیرین کن ۳ تا ۸ فیلتر را به کار می‌گیرند. از جمله این قطعات هم می‌توان به فیلتر پلی اتیلن، فیلتر کربن گرانولی، کربن اکتیو بلاکی، فیلتر ممبران، کربن اکتیو خطی، مینرال، آلکالین و UV اشاره کرد‌.

پمپ: یکی دیگر از اجزای بسیار مهم دستگاه‌های آب شیرین کن، پمپ تصفیه آب است. پمپ دستگاه باید حتما قدرت کافی برای تنظیم فشار آب و عبور آن از فیلتر ممبران را دارا باشد. در صورتی که پمپ نتواند آب را با فشار از فیلتر عبور دهد؛ عملکرد دستگاه با اختلال رو به رو خواهد شد. همچنین توجه کنید که پمپ دستگاه شما حتما سوئیچ قطع کن داشته باشد تا هنگام کاهش فشار آب، پمپ به صورت اتوماتیک قطع شود و دستگاه آسیب نبیند.

مخزن: مخزن قسمتی از دستگاه است که آب تصفیه شده بلافاصله پس از عبور از فیلتر وارد آن می‌شود. در دستگاه‌های تصفیه آب باید حتما مخزن باکیفیتی به کار ببرند تا آب تصفیه شده مجددا آلوده نشود‌. هنگام خرید دستگاه هم حتما به این نکته توجه کنید.

شیر برقی: برای وصل کردن دستگاه تصفیه آب به شیر آب خانگی به شیر برقی نیاز خواهید داشت. این شیر برقی کنترل قطع و وصل آب را بر عهده می‌گیرد و کیفیت بالای این قطعه دارای اهمیت بالایی است‌.

عملکرد دستگاه تصفیه آب

بررسی عملکرد کلی دستگاه تصفیه آب به مصرف کنندگان آب لوله کشی کمک می‌کند تا انتخاب بهتری هم داشته باشند. در ادامه مراحل تصفیه آب در این دستگاه را به صورت کامل شرح داده‌ایم:

·            آب آلوده و دارای املاح وارد دستگاه تصفیه آب میشود.

·            آب ابتدا از اولین فیلتر به نام فیلتر پلی پیلن pp عبور میکند و آلاینده‌ها یا ذرات معلق آن از جمله گل و لای، شن و ماسه و سایر مواد جامد بزرگ از آب جدا میشوند. این فیلترها عملکردی شبیه به صافی دارند و اجازه عبور ذرات بزرگ را نمی دهند.

·            از کلر برای گندزدایی آب در تصفیه خانه های شهری استفاده می‌کنند‌‌ این ماده شیمیایی در مرحله دوم با فیلترهای گرانولی کربن اکتیو از بین میرود‌.

·            فیلتر کربن اکتیودر اندازه بزرگتر و به صورت بلاکی در مرحله بعدی روی کار می‌آید و باعث میشود بو و طعم آب مجددا بهبود پیدا کند.

·            در این مرحله بر اساس فرآیند اسمز آب لوله کشی از فیلتر ممبران عبور می‌کند و بسیاری از املاح یا یون‌های غیر مفید موجود در آن از بین می‌روند.

·            از فیلترهای کربن خطی یا post carbon در مرحله بعد برای از بین بردن بود و شفافیت بیشتر آب استفاده می‌کنند.

·            در این مرحله باید از فیلتر مینرال یا سختی گیر جهت حذف املاح موجود در آب استفاده کرد. البته همه دستگاه‌ها این فیلتر را ندارند.

·            فیلترهای آلکالین در مرحله پیش رو، به دلیل بهبودph آب و قلیایت آن به کار گرفته می‌شوند. این فیلترها با کاهش خاصیت اسیدیته آب، از بسیاری از بیماری‌ها همچون سرطان جلوگیری می‌کنند.

·            در مرحله آخر اشعه uv برای ضد عفونی و گند زدایی و افزایش کیفیت و سلامت آب تا بالاترین سطح استفاده می‌کنند.

نحوه انتخاب دستگاه آب شیرین کن

برای انتخاب دستگاه آب شیرین کن باکیفیت باید حتما به مواردی از جمله آن‌هایی که در ادامه عنوان کرده‌ایم باید حتما توجه کنید:

نوع دستگاه: دو نوع دستگاه زیر سینکی و رومیزی تصفیه آب وجود دارد و باید بر اساس فضای موجود در آشپزخانه یکی از این دستگاه‌ها را انتخاب کنید. همچنین توجه داشته باشید که دستگاه‌های تصفیه آب پایه دار انتخاب بهتری هستند.

مدل دستگاه: مدل دستگاه را باید با توجه به TDS آب منطقه خود انتخاب کنید. همچنین توجه داشته باشید که اگر سختی آب منطقه شما بالا است؛ باید دستگاهی با اسمز معکوس و اولترافیلتراسیون مناسب انتخاب کنید.

برند معتبر دستگاه: به برند دستگاه آب شیرین کنی که تهیه می‌کنید؛ حتما توجه داشته باشید. در واقع در حال حاضر دستگاه‌های تایوانی عملکرد بهتری دارند و می‌توانید یکی از برندهای دستگاه تصفیه آب خانگی مینروا minerva، آکوا کلر aquaclear، آکوا اسپرینگ aquaspring، کامتک، cck ، ssv و سافت واتر softwater و aquapro آکوا پرو را انتخاب کنید.

داشتن گواهینامه NFS: گواهینامه NFS نشان می‌دهد که سلامت و کیفیت دستگاه شما توسط بهداشت جهانی مورد تایید قرار گرفته است یا نه. بنابراین حتما دستگاهی را انتخاب کنید که گواهینامه NFS داشته باشد.

نوع اتصالات دستگاه: دستگاه‌هایی با اتصالات فیتینگ جهت باز و بسته کردن بهتر انتخاب کنید.

نوع و تعداد فیلترها: تعداد فیلترها به هر میزان که بالاتر باشد؛ دستگاه عملکرد بهتری دارد. بنابراین حتما دستگاهی با تعداد فیلتر مناسب انتخاب کنید.

ظرفیت شبانه روزی دستگاه: ظرفیت شبانه روزی دستگاه تصفیه آب به تعداد فیلترهای ممبران بستگی دارد. اگر دستگاهی دو فیلتر ممبران با ظرفیت 50 گالن را دارد؛ در نهایت ظرفیت دستگاه برابر با 100 گالن در شبانه روز خواهد بود.

کیفیت مخزن دستگاه: کیفیت مخزن دستگاه را هم حتما بررسی کنید تا آب تصفیه شده مجددا آلوده نشود.

جنس شیر برقی: شیر برقی برای اتصال دستگاه به شیر آب خانگی کاربرد دارد. بنابراین حتما به جنس این قطعه هم توجه داشته باشید.

جنس پمپ و تجهیزات حفاظتی: پمپ دستگاه باید قابلیت قطع و وصل اتومات و قدرت بالایی داشته باشد.

گارانتی و خدمات پس از فروش: بهتر است که حتما دستگاه دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد تا امکان تعمیر و تعویض قطعه پس از استفاده وجود داشته باشد.

قیمت دستگاه: در نهایت توجه کنید که قیمت دستگاه مناسب باشد و به هیچ وجه دستگاهی با قیمت فضایی خریداری نکنید.

بهترین دستگاه آب شیرین کن

به صورت کلی می توان بیان کرد که بهترین دستگاه آب شیرین کن، کالایی است که حتما تعداد فیلتر ممبران کافی را دارا باشند. علاوه بر این مورد، بررسی سایر فیلترهای دستگاه از جمله فیلتر پلی اتیلن، فیلتر کربن گرانولی، کربن اکتیو بلاکی، ممبران، کربن اکتیو خطی، مینرال، آلکالین و UV هم اهمیت زیادی دارد. عدم وجود هر یک از این فیلترها نشان دهنده مراحل کوتاه‌تر حذف آلاینده‌ها و همچنین کیفیت پایین‌تر آب مصرفی است. بنابراین هنگام انتخاب دستگاه حتما به تعداد فیلترها و مراحل تصفیه آب توجه داشته باشید. همچنین باید در نظر بگیرید که وجود گواهینامه‌های بین المللی در جهت تایید کیفیت دستگاه هم اهمیت بسیار زیادی دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید