اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140303157935225857
در دسترس نیست

خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی سامسونگ

علت استپ شدن ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

کد: 140303157935225857

، تهران , (اخبار رسمی): استپ شدن ناگهانی ماشین لباسشویی سامسونگ در حین کار، می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. این اتفاق می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد و  خوشبختانه در بسیاری از موارد با اقدامات ساده‌ای قابل رفع است.

علت استپ شدن ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟
علت استپ شدن ماشین لباسشویی سامسونگ

استپ شدن ماشین لباسشویی سامسونگ به دلایل متعددی رخ می دهد. مشکلات برقی ساختمان، نوسان زیاد ولتاژ، اشکال در موتور و برد الکتریکی، خرابی فیوز یا پارازیت گیر، اشکال در تایمر از جمله این موارد هستند.

استپ شدن ناگهانی ماشین لباسشویی سامسونگ در حین کار، می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. این اتفاق می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد و  خوشبختانه در بسیاری از موارد با اقدامات ساده‌ای قابل رفع است. در این مقاله به بررسی رایج‌ترین دلایل خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی سامسونگ و راه‌حل‌های هر یک از آنها می‌پردازیم.

1. قطعی برق

یکی از اولین کارهایی که بعد از خاموش شدن لباسشویی سامسونگ باید انجام دهید، بررسی وضعیت برق ساختمان است. اگر برق قطع شده است، منتظر بمانید تا مجدد وصل شود.

2. مشکل در دوشاخه و کابل برق

از دیگر موارد بسیار مهم که باید بررسی شود، وضعیت کابل و دو شاخه برق است. اگر دوشاخه آسیب دیده یا سوخته است، ممکن است باعث خاموش شدن ناگهانی دستگاه شود. تمام بخش های کابل را بررسی و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

3. خرابی پارازیت گیر برق

پارازیت‌گیر یا فیوز قطعه‌ای داخلی در ماشین لباسشویی است که وظیفه دارد نوسانات برق را از بین ببرد و از سوختن قطعات و برد دستگاه جلوگیری کند. به محض بالا رفتن نوسان برق این قطعه باعث خاموش شدن موتور شده و از آسیب به آن جلوگیری می کند. اگر پارازیت‌گیر خراب شود، ممکن است باعث خاموش شدن ناگهانی لباسشویی سامسونگ شود. برای تعویض پارازیت‌گیر می توانید با مرکز تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ در جنوب تهران تماس بگیرید.

4. مشکل در میکروسوئیچ درب

میکروسوئیچ درب، حسگر ایمنی است که وظیفه دارد از روشن شدن دستگاه در زمانی که درب باز است، جلوگیری کند. اگر میکروسوئیچ خراب شود، ممکن است باعث خاموش شدن ناگهانی دستگاه در حین کار شود. این قطعه اطلاعات باز یا بسته بودن درب را به برد ارسال می کند. اگر درب باز باشد، برد فرمان روشن شدن را به موتور ارسال نخواهد کرد. در هر مرحله از کار اگر درب باز تشخیص داده شود، بلافاصله لباسشویی استپ می شود.

میکروسوئیچ قطعه بسیار ریز در داخل درب دستگاه بوده و توسط تعمیرکار باید وضعیت آن بررسی و در صورت نیاز تعویض شود.

5. خرابی تایمر:

تایمر وظیفه دارد برنامه‌های شستشوی ماشین لباسشویی سامسونگ را کنترل کند. اگر تایمر خراب شود، ممکن است باعث خاموش شدن ناگهانی دستگاه در حین کار شود. برای تعویض تایمر باید به یک تعمیرکار مجاز مراجعه کنید.

6. مشکل در برد کنترل

برد کنترل، مغز متفکر ماشین لباسشویی است و وظیفه دارد تمام قطعات دستگاه را کنترل کند. اگر برد کنترل خراب شود، ممکن است باعث استپ شدن ناگهانی لباسشویی سامسونگ در حین کار شود. با خراب شدن این قطعه به اشتباه فرمان خاموش شدن به موتور ارسال شده و دستگاه استپ می کند.

توجه داشته باشید که تعمیر برد کنترل کار دشواری است و باید توسط یک تعمیرکار مجاز انجام شود.

7. گرم شدن بیش از حد موتور

اگر ماشین لباسشویی شما بیش از حد گرم شود، ممکن است به طور خودکار برای جلوگیری از آسیب، خاموش شود. این مشکل اغلب در شرایطی بروز می کند که موتور لباسشویی مدت زمان طولانی روشن بوده و مشغول به کار باشد. به همین دلیل موتور داغ کرده و برای جلوگیری از آسیب به دستگاه خاموش می شود.

تا حد امکان بین هر مرتبه استفاده از ماشین لباسشویی بهتر است حدود 2 ساعت فاصله باشد. علاوه براین، اطراف ماشین لباسشویی نباید اجاق گاز و وسایل گرمایشی قرار دهید.

8. مشکل در موتور، بدترین دلیل استپ شدن لباسشویی سامسونگ

موتور ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین قطعات داخلی بوده و مانند قلب انسان است. این قطعه دارای سیم پیچی حرفه ای بوده و به دلایل مختلف ممکن است به مرور آسیب ببیند. به عنوان مثال استفاده طولانی مدت از لباسشویی یا نشت آب در موتور و موارد مشابه باعث خرابی آن می شوند. با شناخت ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ می توانید متوجه شوید که آیا موتور معیوب است یا خیر؟

با توجه به پیچیده بودن ساختار موتور، عیب یابی و بررسی آن نیاز به تخصص داشته و تنها توسط تعمیرکار باتجربه باید انجام شود.

9- خرابی شیر برقی

شیر برقی قطعه مهم در آبگیری لباسشویی است که برد آن را کنترل می کند. با خراب شدن این قطعه ممکن است آب بیش از اندازه وارد دستگاه شده یا آبگیری انجام نشود. به همین دلیل برای جلوگیری از آسیب به سایر قطعات، برنامه شستشو متوقف شده و دستگاه استپ می شود.

ابتدا باید شیر برقی توسط تعمیرکار یا افراد باتجربه بررسی و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض شود.

10- گرفتگی فیلتر تخلیه

فیلتر تخلیه در قسمت انتهایی و پایین لباسشویی قرار دارد و به مرور مقدار زیادی پرز، مو و مواد شوینده روی آن تجمع می کند. با تجمع آلودگی ها منافذ فیلتر مسدود شده و تخلیه انجام نمی شود. با تخلیه نشدن آب لباسشویی، سطح آب در آن بالا آمده و برای جلوگیری از آسیب به سایر قطعات دستگاه متوقف می شود.

براحتی می توان این قطعه را تمیز کرد. کافیست درب محفظه فیلتر در پایین لباسشویی را باز کرده و فیلتر را به بیرون بکشید. بعد از شستشوی فیلتر و رسوب گیری آن مجدد آن را در جای خود قرار دهید.

11- عدم توازن در درام لباسشویی

عامل مهم بعدی در استپ شدن ماشین لباسشویی سامسونگ که در اغلب مواقع به آن توجه نمی شود، گره خوردن لباس های بزرگ به کوچک و جمع شدن آنها در یک گوشه از درام است. در این شرایط توازن در درام به هم خورده و وزن یک بخش آن سنگین تر می شود. این عامل می تواند باعث توقف ناگهانی کار لباسشویی سامسونگ و استپ شدن آن شود.

لباس های بزرگ و ملحفه ها را تا حد امکان نباید با لباس های کوچک همزمان در لباسشویی قرار دهید. در این شرایط لباس ها را از درام خارج کرده و گروه آنها را باز کنید. بعد از تفکیک لباس مجدد آن ها را در درام قرار داده و یکی از برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی سامسونگ را انتخاب کنید.

11- مشکلات مکانیکی

خرابی قطعات داخلی مانند موتور، پمپ آب، یا بلبرینگ‌ها می‌تواند منجر به خاموش شدن ناگهانی دستگاه شود. اگر دانش فنی کافی ندارید، بهترین راه حل تماس با تعمیرکار متخصص است.

جمع بندی

استپ شدن ماشین لباسشویی سامسونگ به دلایل متعددی رخ می دهد. مشکلات برقی ساختمان، نوسان زیاد ولتاژ، خرابی کابل و پریز برق، اشکال در موتور و برد الکتریکی، خرابی فیوز یا پارازیت گیر، اشکال در تایمر از جمله این موارد هستند. برای حل این مشکلات می توانید با مراکز تعمیر لباسشویی در جنوب تهران از جمله ری تعمیر تماس بگیرید تا مشکلات را در محل با قطعات اصلی رفع کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ری تعمیر

ری تعمیر یک تعمیرگاه تخصصی مطمئن و منصف ماشین لباسشویی در جنوب تهران هستش که هوای مشتریاشو داره… با افتخار، محبوب ترین تعمیرگاه لباسشویی جنوب تهران از نگاه مشترکین در سال ۱۴۰۲ هستیم، با ارائه خدمات عیب یابی و سرویس در محل و منزل مشتری… لباسشویی شما از هر برندی و هر مدلی که باشد و هر نوع ایرادی داشته باشد می توانید برای عیب یابی و رفع مشکل با کارشناسان ما در مرکز تماس ری تعمیر تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بخواهید. در صورتی که مشکل رفع نشد درخواست اعزام نیرو بدهید. ما تعمیرکار متخصص و دوره دیده برند ماشین لباسشویی شما را در کوتاه ترین زمان ممکن به محل و منزل شما اعزام می کنیم. تکنسین ما مشکل را رفع نموده و در صورت نیاز قطعه معیوب را با قطعات اصلی و فابریک تعویض می نماید و در انتها به شما فاکتور رسمی و برگه گارانتی ارائه می نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید