اطلاعات تماس
  • 092116*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140303207939625675
در دسترس نیست

علائم خرابی لنت ترمز و راهکار تعمیر سریع آن

کد: 140303207939625675

، (اخبار رسمی): خرابی لنت ترمز می تواند منجر به اتفاقات ناگواری شود. مواردی مانند عدم تعادل در ماشین، صدای ناهنجار هنگام ترمز گرفتن و .... می تواند از علائم خرابی آن باشد. برای جلئگیری از ایجاد این مشکل، بهترین راه این است که به درستی رانندگی کرده و هر چند وقت یکبار آن را تعویض کنید.

علائم خرابی لنت ترمز و راهکار تعمیر سریع آن
در حال تعویض لاستیک و تعمیر خرابی لنت ترمز

ترمز گرفتن به موقع و درست، در کاهش خطرات رانندگی اهمیت بسیار زیادی دارد. لنت سالم یکی از بخش هایی است که به عملکرد این بخش کمک خواهد کرد. لنت ها از جنس های مختلفی ساخته می شوند و هر چند وقت یک بار نیاز به تعویض دارند چرا که در اثر اصطکاک، خورده شده و تمام می شوند. خرابی لنت ترمز یکی از نکاتی است که می تواند با جان انسان ها بازی کند.

اطلاع از علائم خرابی لنت ترمز می تواند هشدارها را برای شما فعال کند و پیش از هر اتفاق بدی، آن را تعمیر کنید. اگر صدای سوت در هنگام ترمز گرفتن شنیدید یا خودرو شما هنگام گرفتن ترمز به چپ و راست منحرف شد، قطعا باید به فکر تعمیر لنت ماشین خود باشید. به هیچ وجه نباید این موضوع را به بعد موکول کنید چرا که می تواند باعث اتفاقات فاجعه باری باشد. در صورت احساس هر مشکلی می توانید با امداد خودرو غرب تهران تماس بگیرید تا با کمترین معطلی، مشکل خودرو را برطرف نمایند.

خراب شدن لنت ترمز چه علائمی دارد؟

شما به راحتی می توانید به خرابی لنت ترمز پی ببرید. تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که به علائم زیر دقت زیادی داشته باشید:

شنیدن صداهای غیرطبیعی

لنت ترمز پس از مدتی ساییده خواهد شد و تمام می شود. زمانی که مقدار کمی از آن باقی مانده باشد، هنگام ترمز گرفتن صداهای عجیبی می شنوید. برای مثال صدای خر خر یا سوت می دهد. این نشانه ای از تمام شدن لنت ترمز ماشین است.

عدم تعادل در خودرو

برای حل این مشکل از ابتدا باید نسبت به نصب درست لنت دقت داشته باشید. اگر در هنگام نصب این قطعه، یکی از آنها را نابرابر با دیگری قرار دهید یا یکی را به صورت دقیق در جای مناسب نگذارید، به مرور زمان به صورت متفاوتی فرسوده می شوند.

یعنی پس از مدتی ممکن است لنت سمت راست، بیشتر لنت سمت چپ خوردگی داشته باشد. این باعث می شود تعادل ماشین از بین برود و نتوانید آن را با فرمان به درستی هدایت کنید. این عدم تعادل در هنگام گرفتن ترمز بیشتر حس خواهد شد و ممکن است در سرعت های بسیار بالا، باعث چپ کردن ماشین شود.

توجه به موقعیت پدال ترمز

یکی دیگر از علائم خرابی لنت ترمز، پایین تر رفتن پدال ترمز است. به مرور زمان و زمانی که لنت رو به اتمام می رود، پدال ترمز کم کم پایین می رود. اگر دقت داشته باشید که قبلا در چه موقعیتی قرار داشت، می توانید تمام شدن این قطعه را به خوبی تشخیص دهید و قبل از اینکه به صورت کامل از بین برود، آن را تعویض کنید.

روش تعمیر خرابی لنت ترمز

زمانی که این قطعه تمام شود یا دچار سوختگی شود، بهترین راه حل این است که آن را تعویض کنید. به صورت کلی هر چند وقت یکبار باید لنت را تعویض کنید ولی اگر به دلیل استفاده نادرست از آن، خیلی زودتر از موعد تمام شد، باید بعد از تعویض آن دقت بیشتری در روش نگهداری لنت داشته باشید.

از طرف دیگر ممکن است اشتباه در نصب این قطعه باعث مشکلاتی شود. اگر به تازگی لنت را عوض کردید ولی همچنان مشکلاتی را احساس می کنید، به مکانیکی معتبر مراجعه کرده و بخواهید تا لنت ها را چک کنند. بهتر است از ابتدا برای تعویض و نصب لنت خودرو به تعمیرات مطمئن مراجعه کنید تا چنین مشکلی پیش نیاید.  

روش های نگه داری درست لنت ترمز

برای اینکه بتوانید مدت بیشتری از لنت خودرو استفاده کرده و بدون مشکل به رانندگی ادامه دهید، باید روش های درست نگهداری از این قطعه و افزایش عمر مفید آن را بیاموزید. در ادامه شما را با این روش ها آشنا خواهیم کرد:

  1. ترمز گرفتن ناگهانی یکی از موضوعاتی است که خیلی سریع باعث خرابی لنت خوردو خواهد شد. زمانی که ترمز می گیرید، لنت به دو سمت دیسک چرخ اتصال پیدا کرده و باعث توقف ماشین می شود. اگر به صورت ناگهانی پدال ترمز را فشار دهید، لنت با ضرب به دیسک متصل خواهد شد و این ضربه به آن آسیب می رساند.
  2. وزن بسیار زیاد ماشین نیز روی سلامت این قطعه تاثیرگذار است. برای هر خودرو، وزن مشخصی برای بار و تعداد مسافر تعیین شده است. اگر شما همیشه ماشین خود را تا سرحد این استاندارد یا حتی بیشتر از آن پر کنید، قطعا با هر ترمز گرفتن، لنت باید زحمت زیادی برای متوقف کردن ماشین باید تحمل نماید و خیلی زود تمام می شود.
  3. برخی از رانندگان تازه کار به دلیل استرس زیادی که در هنگام رانندگی دارند دائما در حال ترمز گرفتن هستند. این خیلی طبیعی است که این موضوع باخث خرابی لنت ترمز خواهد شد.
  4. اگر شما فاصله مناسبی با خودرو جلویی خود داشته باشید و مجبور نشوید ناگهان روی ترمز بکوبید، قطعا سلامت لنت را تضمین خواهید کرد.
  5. با تمیز نگه داشتن لنت، می توانید طول عمر آن را تا حد زیادی افزایش دهید.

نتیجه گیری

خرابی لنت خودور می تواند دلایل زیادی داشته باشد ولی علائمی مانند ایجاد صدای نامناسب هنگام ترمز گرفتن یا تغییر موقعیت پدال ترمز دارد که شما را خیلی راحت راهنمایی می کند. در صورت دیدن خرابی در لنت خودرو به هیچ وجه تعویض آن را به بعد موکول نکنید. امداد خودرو تهران می تواند در هر موقعیت مکانی که باشید، برای رفع این مشکل و سایر مسائل فنی ماشین، به شما کمک نماید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 092116*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید