اطلاعات تماس
  • 041333*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140303227942416238
در دسترس نیست

کار چیست و چرا نیست؟

کار چیست و چرا نیست؟

کد: 140303227942416238

، (اخبار رسمی): هر کس این روزها با من صحبت و مشورتی بکند این جمله را از من خواهد شنید: «از کارَت انرژی بگیر و به آن بازگردان».

کار چیست و چرا نیست؟
کاریابی ملی کار

کار چیست و چرا نیست سامانه کاریابی ملی کار

کار چیست و چرا نیست

«کار» از نظر من حالت انجامِ رضایت‌بخش و کیفی یک اقدام است، کارمندی که با بی‌حوصلگی و کسالت به کارمندی مشغول است، بی‌کار است و رُفتگری که سحر خیز و مرتب است و حرفه‌ای عمل می‌کند، با کار. مترجم تازه‌کاری که با دقت در حال تهیه نخستین نسخه کتابی است که ممکن است اصلا نتواند ناشری برای انتشارش پیدا کند، به «کار» مشغول است و استاد دانشگاهی که جزوه تکراری‌اش را ۲۰ سال است، تکرار می‌کند، بی‌کار. «کار بودنِ یک اقدام»، به وضعیت روحی و نگرشِ کُنندۀ آن وابسته است. اینچنین کاری است که سازنده و تنظیم کننده شخصیت ماست و به ما تعادل می‌بخشد.

کار به ما یاد می‌دهد روابطمان را با «آن»ها تنظیم کنیم. بیشتر اطرافیان ما «تو»ها هستند؛ کسانی که با آنان راحت یا نیمه راحت‌ایم و در کنارشان امنیت داریم. «تو»ها ما را برای خودمان وصفات خوشایندمان دوست دارند. اما «آن»ها از رابطه با ما، سود و زیان، داد و ستد، همکاری و مشارکت می‌طلبند.

بیشترین جمعیت یک جامعه با ما نسبت «آن» دارند. با این حال، شوربختانه، ما در هیچ‌یک از دوران‌های زندگی، چگونگی رابطه با «آن»‌ها را نمی‌آموزیم. دوره نوجوانی تا دورانِ «نیروی کار شدن ما» بدون تجربه‌ای از «آن»ها می‌گذرد و بی‌علت نیست که بیشتر ما، غالبا در روابط کاری و ارتباط جمعی ناموفق ایم و یا با سعی و خطا و پس از سال‌ها، راه و چاه را از هم تشخیص می‌دهیم.

پس، ببنید چه کاری را دُرست و حرفه‌ای انجام می‌دهید؛ آنچنان که دیگران برای انجام آن به شما «پول» «یا امکانی ارزشمند» بدهند. اگر هنوز در انجام کاری حرفه‌ای نیستید و کسی حاضر نیست برای کارتان به شما پولی بدهد با کارهای سادۀ فیزیکی شروع کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ملی کار

سامانه ملی کاریابی الکترونیکی

اطلاعات تماس
  • 041333*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام