اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140303297948725857
در دسترس نیست

روشن نشدن لباسشویی آبسال

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی آبسال

کد: 140303297948725857

، تهران , (اخبار رسمی): در حالت معمول بعد از اتصال لباسشویی به پریز برق باید چراغ های روی آن روشن شود و با انتخاب برنامه شستشو و فشدن کلید start دستگاه روشن شده و شروع به کار می کند. به دلایل مختلف ممکن است لباسشویی های آبسال روشن نشوند. در این مطلب مهم ترین دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی آبسال را بررسی خواهیم کرد.

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی آبسال
علت روشن نشدن ماشین لباسشویی آبسال

اگر ماشین لباسشویی آبسال روشن نمی شود، ابتدا باید وضعیت برق ساختمان را بررسی کنید. سپس بررسی کنید که آیا درب کاملا بسته است. در نهایت قطعاتی از قبیل هیدروستات، برد الکتریکی، موتور باید بررسی شوند

در حالت معمول بعد از اتصال لباسشویی به پریز برق باید چراغ های روی آن روشن شود. سپس با انتخاب برنامه شستشو و فشدن کلید start دستگاه روشن شده و شروع به کار می کند. اما به دلایل مختلف ممکن است لباسشویی های آبسال روشن نشوند و بدون شک نگران کننده است. در ادامه مهم ترین دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی آبسال و نحوه حل این مشکل را بررسی خواهیم کرد.

خرابی تایمر لباسشویی

یکی از مهم ترین قطعات در ماشین های لباسشویی، تایمر است که در مرحله گرم کردن آب، آبگیری و خشک کن نقش مهمی دارد. اگر این قطعه خراب شود، دستگاه وارد فاز آبگیری شنده و شروع به کار نمی کند. ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی دلایل زیادی دارد و بهتر است برای حل این مشکل موارد زیر را بررسی کنید:

ولوم تایمر در لباسشویی های قدیمی آبسال خراب است. مدل های جدید ولوم تایمر ندارند و زمان روی صفحه نمایش داده می شود.

  • قفل درب و سوپاپ آن خراب است.
  • هیدروستات خراب است و باید تعویض شود.
  • ولوم انتخاب برنامه خراب است
  • المنت اشکال دارد و باید بررسی و در صورت نیاز تعویض شود
  • شیر برقی خراب است
  • موتور لباسشویی باید بررسی و عیب یابی شود
  • برد الکتریکی خراب است
  • شیر برقی باید عیب یابی شود.

بررسی این موارد نیاز به تخصص دارد و بهتر است توسط تعمیرکار انجام شود.
اشکال در پریز برق
یکی از اصلی ترین دلایل روشن نشدن لباسشویی آبسال، اشکال در برق ورودی است. خرابی پریز، اشکال در کابل برق دستگاه و قطع بودن برق شاختمان یا نوسان شدید در ولتاژ همگی می توانند در این زمینه نقش داشته باشند. بهتر است ابتدا از وصل بودن برق ساختمان مطمئن شوید. سپس لباسشویی را به پریز برق دیگری در ساختمان متصل کنید. اگر مشکل حل نشد سایر مواردی که در ادامه ارائه می شود را باید بررسی کنید.
خرابی دکمه start/pause

بعد از انتخاب برنامه شستشو، لازم است دکمه start را فشار دهید تا شستشو آغاز شود. اگر این دکمه خراب شود یا اتصال آن با پنل قطع باشد، فرمان روشن شدن به دستگاه ارسال نخواهد شد. برای بررسی وضعیت این قطعه می توانید با نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی آبسال جنوب تهران تماس بگیرید.

اشکال در موتور لباسشویی

از بدترین دلایل روشن نشدن لباسشویی آبسال می توان به اشکال در موتور اشاره کرد. موتور قلب ماشین لباسشویی است و با خراب شدن این قطعه نیروی لازم برای چرخش درام تامین نمی شود. بررسی موتور نیاز به تخصص بالایی دارد و بهتر است در این شرایط دستگاه را از برق بکشید و با تعمیرکار تماس بگیرید.

خرابی برد الکتریکی

از دیر دلایل فنی و مهم که باعث روشن نشدن لباسشویی آبسال می شود، خرابی برد الکتریکی است. برد مانند مغز انسان فرمان های لازم را به قطعات مختلف ارسال می کند تا روند شستشو بدون نقص انجام شود. با خراب شدن برد الکتریکی، دکمه استارت و برنامه های شستشو درست کار نمی کنند. بررسی این قطعه نیاز به تخصص بسیار بالایی دارد و می توانید با مرکز تعمیر لباسشویی در جنوب تهران تماس بگیرید.

خرابی فیلتر برق لباسشویی

در تمام ماشین های لباسشویی آبسال مانند سایر لوازم خانگی الکتریکی قطعه ای به نام فیوز یا فیلتر برق قرار دارد. این قطعه از قطعات داخلی لباسشویی در برابر نوسان شدید جریان برق محافظت می کند. اگر فیوز خراب شود، به اشتباه نوسان برق را شدید تشخیص داده و جریان برق را قطع می کند. به همین دلیل لباسشویی روشن نخواهد شد.

برای دسترسی به فیوز باید پنل های لباسشویی باز شوند و سپس این قطعه را با فیوز سالم جایگزین کنید.

خرابی هیدروستات

اگر آبگیری لباسشویی به طور کامل انجام نشود، برنامه شستشو شروع به کار نمی کند. هیدروستات یا سنسور سنجش سطح آب قطعه بسیار مهمی است که میزان آب موجود در درام را در مراحل آبگیری و غیره اندازه گیری می کند. اگر مقدار آب کم تشخیص داده شود، فاز بعدی شستشو شروع نخواهد شد. در نتیجه می توان گفت، اگر هیدروستات خراب باشد، احتمال دارد که لباسشویی روشن نشود.

در صورت خراب شدن این قطعه تنها راه حل تعویض آن است. چون سنسورها قابل تعمیر نیستند.

اشکال در سیستم قفل درب لباسشویی

هرگونه اشکال در درب ماشین لباسشویی باعث می شود دستگاه شروع به کار نکند. در سیستم قفل درب قطعات متعددی نقش دارند از قبیل سوپاپ، میکروسوئیچ ها، زبانه قفل و لولای درب. سوپاپ در قسمت بالای درب قرار دارد و به محض بسته شدن درب میکروسوئچ ها را فعال می کند. میکروسوئیچ ها سنسورهای بسیار کوچکی هستند که باز و بسته بودن درب را به برد اطلاع می دهند. اگر هر یک از این دو قطعه خراب شود، درب به اشتباه باز تشخیص داده شده و برناه شروع به کار نمی کند.

در برخی از مواقع ممکن است به دلیل ضربه وارد شدن به درب قطعاتی از قبیل زبانه قفل و لولا بشکند. به همین دلیل درب بسته نمی شود و برنامه شستشوی لباسشویی شروع به کار نمی کند.

وزن زیاد لباس ها

در برخی از مواقع لباسشویی هیچ اشکال فنی ندارد و فقط به دلیل وزن بسیار زیاد لباس های داخل درام امکان چرخش نداشته و روشن نمی شود. ماشین های لباسشویی ظرفیت مشخصی دارند و بر همین اساس باید لباس در آنها قرار داد. اگر وزن لباس ها بیش از اندازه زیاد باشد، موتور توان لازم برای چرخاندن درام را نداشته و به همین دلیل دستگاه روشن نمی شود. با خارج کردن لباس های اضافه می توانید مشکل را حل کنید.

در برخی از مواقع ممکن است وزن لباس ها زیاد نباشد، اما به هم گره خورده و در یک قسمت از درام جمع شده باشند. در این شرایط توازن در لباسشویی به هم خورده و به همین دلیل درام نمی تواند بچرخد. کافیست لباس ها را از درام خارج کرده و گره آنها را باز کنید. سپس بررسی کنید که آیا مشکل حل شد یا خیر؟

جمع بندی

اگر ماشین لباسشویی آبسال روشن نمی شود، ابتدا باید وضعیت برق ساختمان و سالم بودن کابل و پریز و دوشاخه را بررسی کنید. سپس بررسی کنید که آیا درب کاملا بسته است. در نهایت قطعاتی از قبیل هیدروستات، برد الکتریکی، موتور و فیوز باید توسط تعمیرکار بررسی شوند. ری تعمیر بررسی و عیب یابی انواع لباسشویی آبسال را در محل در جنوب تهران با قطعات اصلی انجام می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۳۳۸۲۹۷۲۹۸ تماس بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ری تعمیر

ری تعمیر یک تعمیرگاه تخصصی مطمئن و منصف ماشین لباسشویی در جنوب تهران هستش که هوای مشتریاشو داره… با افتخار، محبوب ترین تعمیرگاه لباسشویی جنوب تهران از نگاه مشترکین در سال ۱۴۰۲ هستیم، با ارائه خدمات عیب یابی و سرویس در محل و منزل مشتری… لباسشویی شما از هر برندی و هر مدلی که باشد و هر نوع ایرادی داشته باشد می توانید برای عیب یابی و رفع مشکل با کارشناسان ما در مرکز تماس ری تعمیر تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بخواهید. در صورتی که مشکل رفع نشد درخواست اعزام نیرو بدهید. ما تعمیرکار متخصص و دوره دیده برند ماشین لباسشویی شما را در کوتاه ترین زمان ممکن به محل و منزل شما اعزام می کنیم. تکنسین ما مشکل را رفع نموده و در صورت نیاز قطعه معیوب را با قطعات اصلی و فابریک تعویض می نماید و در انتها به شما فاکتور رسمی و برگه گارانتی ارائه می نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | دکوراسیون و منزل