اطلاعات تماس
  • 092116*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140303317951625675
در دسترس نیست

بررسی دلایل لرزش فرمان خودرو + آموزش رفع این مشکل

کد: 140303317951625675

، (اخبار رسمی): خرابی هر کدام از قطعات ماشین می تواند باعث لرزش فرمان شود. در هنگام مواجه با چنین موردی بهتر است خودتان، هیچ کدام از قطعات ماشین را تغییر ندهد و به تعمیرگاه مراجعه کنید. امداد خودرو مرکز تهران، یکی از متخصصین به نام در این حوزه هستند که به راحتی مشکل را رفع می کنند.

بررسی دلایل لرزش فرمان خودرو + آموزش رفع این مشکل
عیب یابی خودرو هنگام لرزش فرمان

لرزش فرمان یکی از مشکلات متداول در خودرو است که به هیچ وجه نباید آن را دست کم بگیرید. در صورتی که مشکلی در کنترل جهت خودرو و فرمان آن به وجود بیاید، با کمترین خطایی، ممکن است اتفاقات جبران ناپذیری پیش بیاید.

اولین و بهترین پیشنهاد برای زمانی که چنین مشکلی به وجود می آید این است که با متخصص تماس بگیرید. اگر در بین راه بودید و لرزش فرمان به صورتی بود که دیگر نتوانستید آن را کنترل کرده و تا تعمیرگاه برسانید، می توانید با امداد خودرو شمال تهران تماس بگیرید و منتظر باشید تا متخصصان، خیلی زود به محل شما آمده و مشکل را برطرف کنند. 

اصلی ترین دلایل لرزش فرمان

لرزش فرمان می تواند دلایل زیادی داشته باشد که اصلی ترین موارد را در این بخش آوردیم:

بروز مشکل در تعادل چرخ ها

اگر این مشکل در سرعت پایین اتفاق افتاد، به احتمال خیلی زیاد مشکل از تنظیم باد چرخ ها و متعادل نبودن آنها است. بررسی وضعیت چرخ ها یکی از مواردی است که باید هر چند وقت یکبار به صورت منظم چک شود تا مشکلات جدی به وجود نیاید. 

تراز نبودن چرخ ها باعث می شود ماشین هم تراز نباشد و به سمت راست یا چپ متمایل شود. به همین دلیل فرمان شروع به لرزش می کند. علاوه بر بررسی باد لاستیک ها باید به برند و جنس هر 4 لاستیک دقت داشته باشید. اگر جنس آن ها متفاوت باشد، ممکن است تغییرات کوچکی در ظاهر و اندازه به وجود آورد که همین موضوع نیز تنظیم ماشین را به هم ریخته و لرزش فرمان را ایجاد می کند.

خرابی پلوس

پلوس یکی از قطعات ماشین است که وظیفه انتقال نیرو به چرخ ها و محورها را برعهده دارد. اگر این قطعه دچار مشکل شود، زمانی که شروع به حرکت می کنید و در سرعت های پایین، لرزش به همراه صدای خرابی را خواهید شنید. با افزایش سرعت دیگر صدا را نمی شنوید ولی مشکل برطرف نشده است.
اگر متوجه خرابی پلوس شدید باید در اولین فرصت آن را تعویض کنید چراکه در طولانی مدت می تواند باعث شود ماشین به صورت کامل از حرکت بایستد. همچنین با خرابی این قطعه چرخ خودرو به سختی می چرخد و دنده عوض نمی شود. 

خرابی بلبرینگ

در سرعت های بالا، مخصوصا بالای 80 کیلومتر بر ساعت، لرزش فرمان می تواند به خرابی بلبرینگ ارتباط داشته باشد. لرزش فرمان در سرعت های بالا بسیار خطرناک است و به همین دلیل بهتر است خیلی زود برای تعمیر این قطعه اقدام کنید.

مشکل در کالیپر ترمز

قطعه ای که بین لنت و روتور، اصطکاک به وجود می آورد، کالیپر ترمز نام دارد. اگر این قطعه به خوبی کار خود را انجام ندهد طبیعتا هنگام ترمز گرفتن، اصطکاک به خوبی ایجاد نشده و لرزش فرمان را احساس خواهید کرد. 

مشکل در تنظیم بودن فرمان

یکی از مهم ترین نکات برای حفظ تعادل خودرو این است که اندازه دهانه عقب و جلو چرخ ها با هم برابر باشند. در غیر این صورت فرمان تنظیم نبوده و می لرزد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که این مشکل فقط باعث لرزش نشده و ممکن است مسائل خیلی مهم تر و جدی تری را به وجود بیاورد. 

بروز مشکل در میل تعادل

میل تعادل وظیفه دارد تا نیرو را بین چرخ ها تقسیم کرده و تعادل را ایجاد کند. طبیعتا مشکل در کار این میله، باعث ایجاد ناتعادلی در چرخ ها خواهد شد و فرمان می لرزد.

خرابی موتور ماشین

هر گونه مشکلی در موتور ماشین اهمیت دارد و می تواند خسارت بسیار زیادی داشته باشد. برخی از این مشکلات باعث لرزش فرمان خواهد شد ولی برای اینکه بخواهید از این مشکلات اطلاع پیدا کرده و آنها را برطرف کنید باید به تعمیرگاه مراجعه کنید. سیستم موتور بسیار پیچیده است و شما نمی توانید خیلی راحت متوجه مشکلات آن شوید. 

مشکل در صفحه کلاچ

گاهی هنگامی که ماشین را روشن کرده و شروع به حرکت می کنید، ماشین با لرزش شدیدی رو به رو می شود. در این صورت ممکن است شما نتوانسته باشید ماشین را کنترل کنید. اگر در مهارت خود در رانندگی اطمینان دارید، باید به خرابی صفحه کلاچ شک داشته باشید. وظیفه کنترل ماشین در هنگام حرکت با این قطعه است و اگر در این زمان با لرزش فرمان مواجه شدید، باید برای تعمیر صفحه کلاچ اقدام کنید. 

خرابی یاتاقان ماشین

یاتاقان وظیفه اتصال چرخ ها به بدنه خودرو را بر عهده دارد. به همین دلیل در شرایطی که یاتاقان دچار مشکل شده و یا به مرور زمان دچار فرسایش شود، لرزش فرمان به وجود می آید. خرابی این قطعه علاوه بر اینکه باعث لرزش فرمان خواهد شد، می تواند مشکلات جدی تری را به وجود بیاورد. به همین دلیل باید خیلی سریع به تعمیرگاه مراجعه کنید و آن را تعمیر کنید. 

جمع بندی

لرزش فرمان می تواند دلایل مختلفی داشته باشید. خرابی هر کدام از قطعات ماشین می تواند باعث ایجاد این مشکل شود. در هنگام مواجه با چنین موردی بهتر است خودتان، هیچ کدام از قطعات ماشین را تغییر ندهد و به تعمیرگاه مراجعه کنید. ممکن است با تشخیص اشتباه، به جای درست کردن این مشکل، مسئله جدیدی را به وجود آورید. امداد خودرو مرکز تهران، یکی از متخصصین به نام در این حوزه هستند که به صورت سیار نیز فعالیت می کنند و اگر در جایی دچار مشکل شدید که نمی توانید خود را به تعمیرگاه برسانید، می توانید با آنها تماس بگیرید تا خیلی زود خود را برسانند و مشکل را برطرف نمایند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 092116*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید