اطلاعات تماس
  • 092116*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140304117963525675
در دسترس نیست

دلایل خالی شدن باتری ماشین و روش قطعی تعمیر باتری خودرو

کد: 140304117963525675

، (اخبار رسمی): خالی شدن باتری ماشین دلایل مختلفی دارد ولی مهم ترین چیزی که در این شرایط باید بدانید، روش تعمیر آن است. در چنین شرایطی می توانید با هل دادن ماشین، آن را روشن کنید ولی برای خودروهای جدید این روش جواب نمی دهد. روش باتری به باتری هم می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

دلایل خالی شدن باتری ماشین و روش قطعی تعمیر باتری خودرو
برسی قطعات خودرو و عیب یابی برای تعمیر باتری ماشین

باتری ماشین، قطعه کلیدی در شروع حرکت آن است که در صورت خالی شدن، خودرو استارت نخورده و شروع به حرکت نمی کند. این قطعه وظیفه برق رسانی به تمامی قطعات نیازمند به انرژی الکترونیکی ماشین را دارد. خالی شدن باتری خودرو یکی از مشکلات رایج برای اکثر ماشین ها است و روش حل آن، شارژ مجدد این قطعه است.

گاهی این اتفاق در شرایطی میوفتد که شرایط انتقال خودرو یا باتری به مکانیکی و شارژ آن وجود ندارد. یعنی ممکن است در جاده باشید و هیچ کمکی اطراف شما نباشد. در این شرایط می توانید با امداد باتری تهران تماس گرفته و منتظر باشید تا کارشناسان در سریع ترین زمان ممکن به موقعیت شما برسند و مشکل را حل کنند یا خودرو را به نزدیک ترین محل تعمیر منتقل کنند. 

دلایل خالی شدن باتری ماشین

باتری ماشین به صورت ناگهانی و بی هیچ دلیلی خالی نمی شود. دلایل زیر می توانند، از جمله عوامل این موضوع باشند:

1. خراب شدن دینام

دینام قطعه ای است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکترونیکی در ماشین تبدیل کرده و به باتری می رساند تا آن را به سایر قطعات منتقل کند. علاوه بر این وظیفه شارژ کردن باتری هم با دینام است. حالا با این توضیحات کاملا منطقی است که ایجاد هر مشکلی در دینام، کار باتری را نیز مختل می کند. 
البته خرابی دینام باعث خاموش شدن ناگهانی ماشین نمی شود. در این هنگام، باتری ماشین ته مانده انرژی موجود در خود را برای روشن نگه داشتن قطعات ماشین استفاده می کند. زمانی که این انرژی رو به اتمام باشد، نور چراغ های خودرو به تدریج کم می شوند. این نشانه ای است که می تواند شما را متوجه مشکل موجود در دینام کند.

2. برق دزدی در خودرو

برق دزدی یکی از اصطلاحات خرابی ماشین است و به زمانی گفته می شود که اتلاف انرژی زیادی در سیستم های الکترونیکی ماشین وجود داشته باشد. در این شرایط باتری ماشین زود به زود خالی می شود. در واقع مشکل برق دزدی در وایز شمع، کویل و فیوزها است؛ ولی باید حل آن را حتما به فرد متخصص بسپارید. 

3. روشن و فعال بودن چراغ های ماشین

این یک اشتباه سهوی و کاملا متداول است که آخر شب فراموش کنید پس از خاموشی خودرو، چراغ ها را خاموش کنید. در این زمان موتور و دینام خاموش است و تا صبح تمام انرژی باتری تمام شده و مجدد شارژ نمی شود. به همین دلیل زمانی که قصد روشن کردن آن را داشته باشید، استارت نمی خورد و نیاز است باتری حتما شارژ شود.

4. اکسیداسیون اتصالات باتری

با توجه به قطعات و مواد سازنده باتری، اکسید شدن اتصالات آن به عنوان یکی از مشکلات رایج محسوب می شود. این مشکل تنها با بررسی دوره ای باتری ماشین قابل تشخیص است. این بررسی حتما نیازی نیست توسط مکانیک انجام شود. اگر خودتان هر چند روز یک بار، کاپوت را باز کرده و باتری را چک کنید کافی است. اگر روی پایانه های باتری ماشین، گرد سفید رنگی را مشاهده کردید، باتری شما اکسید شده است.

5. دمای هوا

سرما یا گرمای شدید می تواند روی سلامت باتری ماشین تاثیر زیادی داشته باشد. برای حفظ سلامت باتری می توانید از کاورهای مخصوص آن استفاده کنید. از طرفی ماشین را زیر آفتاب شدید قرار ندهید و تلاش کنید آن را در سایه و یا پارکینگ، پارک کنید.

6. سست بودن یا خورده شدن کابل های باتری خودرو

شل شدن کابل های باتری و یا خورده شدن آنها می توانند باعث خالی شدن تدریجی ماشین شوند. زمانی که کابل باتری خورده شود، شارژ آن به خوبی انجام نمی شود. از طرفی نصب درست آنها، عملکرد درست باتری را تضمین می کند. 

هنگام خالی شدن باتری ماشین باید چه کاری انجام دهیم؟

خیلی طبیعی است که در صورت خالی شدن باتری، باید آن را مجدد شارژ کنید. البته در شرایطی ممکن است اوضاع باتری به قدری بد باشد که مجبور باشید به صورت کلی آن را تعویض کنید.

ولی در لحظه ای که باتری تمام شده و ماشین روشن نمی شود، راهکارهایی وجود دارد. ابتدایی ترین و قدیمی ترین روش این است که ماشین را هل دهید تا به این صورت کمی انرژی تولید شده و استارت بخورد؛ ولی باید این را بدانید که بیشتر ماشین های جدید دیگر با این روش به نتیجه نمی رسند و تاثیری ندارد. پس برای استفاده از این روش حتما به مدل ماشین خود دقت داشته باشید. 

روش بعدی این است که در صورتی که می توانید و شرایطش را دارید، باتری را از ماشین جدا کنید و به اولین مکانیکی برسانید تا آن را شارژ کنند. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، از روش باتری به باتری استفاده نمایید. در این روش با استفاده از دو رابط، انرژی را از باتری ماشین دیگری دریافت می کنید و در حد روشن شدن ماشین، باتری شارژ می شود. 

برای این کار باید یک جفت کابل اتصال باتری یا جامپر داشته باشید. این یکی از وسیله هایی است که بهتر است همیشه در خودرو خود داشته باشید. برای انجام باتری به باتری باید مطمئن شوید هر دو ماشین خاموش هشتند و سپس کابل قرمز با به پایانه مثبت باتری خراب وصل کرده و سر دیگر آن را به باتری سالم وصل کنید. کابل مشکی را به پایانه منفی باتری سالم و خراب وصل کرده و سر دیگر آن را به یک سطح فلزی بدون رنگ متصل کنید. این سطح می تواند از خود ماشین باشد. حالا زمان آن رسیده تا خودرو با باتری سالم را روشن کنید و بعد از چند دقیقه، باتری دشارژ شده، انرژی را دریافت کرده و می توانید ماشین را روشن کنید. 

در نهایت آخرین و مطمئن ترین روش این است که با امداد خودرو تهران تماس بگیرید تا تیم کارشناس با تجهیزات کامل به موقعیت شما ارسال شده و مشکل را حل کنند. 

نتیجه گیری

خالی شدن باتری ماشین از مشکلات متداول است که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. مهم ترین چیزی که باید در این شرایط بدانید این است که چگونه آن را تعمیر کرده و خودرو را روشن کنید. می توانید خودرو را هل دهید ولی این روش برای ماشین هایی با سیستم جدید جوابگو نیست. 

از روش باتری به باتری هم می توانید استفاده کنید و خود را به تعمیرگاه برسانید ولی مطمئن ترین راه این است که حتما با کارشناس تماس بگیرید تا به محل مراجعه کرده و خرابی پیش آمده را حل کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 092116*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید