اطلاعات تماس
  • 091283***** - 091272*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140304127965126020
در دسترس نیست

وال مش چیست

وال مش چیست

کد: 140304127965126020

، کرج , (اخبار رسمی): وال مش، یکی از انواع وال پست ها محسوب می شود و برای ساخت آن از فایبرگلاس یا فیبر کربن استفاده می شود. در این روش، نوارهای مش از جنس فایبرگلاس یا فیبر کربن بر روی دیوار گذاشته می شوند و سپس یک پلاستر معدنی بر روی نوارها، اجرا می شود. در نهایت، یک کامپوزیت گچی یا سیمانی قدرتمند ساخته می شود.

وال مش چیست
وال مش

درخواست طرح و اجرای والمش در ساختمان جهت مشاوره با کارشناسان فنی وال مش تماس بگیرید. واحد فروش ۰۹۱۲۷۲۵۳۶۰۶ واحد اجرا ۰۹۱۲۸۳۴۵۰۵۵

برای اینکه بدانید وال مش چیست، ابتدا باید با وال پست آشنا شوید. وال پست، نوعی نگهدارنده دیوار است که باعث استحکام دیوار می شود. در این روش مقاوم سازی ساختمان، کلاف هایی کاربرد دارند که باعث محکم تر شدن دیوارها می شوند. کلاف ها معمولا به شکل یک تیر ستون طراحی می شوند و به شکل های متفاوت و در انواع گوناگون وجود دارند.

وال مش، یکی از انواع وال پست ها محسوب می شود و برای ساخت آن از فایبرگلاس یا فیبر کربن استفاده می شود. در این روش، نوارهای مش از جنس فایبرگلاس یا فیبر کربن بر روی دیوار گذاشته می شوند و سپس یک پلاستر معدنی بر روی نوارها، اجرا می شود. در نهایت، یک کامپوزیت گچی یا سیمانی قدرتمند ساخته می شود که توانایی بالایی در مقابله با نیروهای ناشی از باد شدید و زلزله دارد.

سرعت اجرای بسیار بالا در مقایسه با روش های سنتی

کاهش چشمگیر هزینه ها نسبت به وال پست

حذف مراحل ساخت وال پست و اجرای ضد زنگ در کارگاه

اجرای وال مش بسیار راحت است

در اجرای وال مش تمامی وادارهای قائم حذف می شود

عملکرد بسیار مطلوب در تست های میزلرزه در مقایسه با روش های سنتی

نحوه اجرای والمش

وال مش: توری مورد استفاده در سیستم وال مش شامل دو نوع توری مقاوم به قلیا و توری معمولی می باشد. توری وال مش دارای گرماژهای متفاوتی است که باید با توجه به نوع سازه انتخاب شود.

پلاستر: پلاستر در سیستم وال مش، بعد از نصب توری استفاده می شود و شامل دو نوع کلی گچی و سیمانی است.

پروفیل نبشی و ناودانی: پروفیل یکی دیگر از مصالح برای نصب وال مش است که شامل دو نوع نبشی و نادوانی بود و در ابعاد و اندازه های مختلف، تولید می شود.

چسب پایه اپوکسی: از چسب برای تثبیت نبشی بر روی دیوارها، استفاده می شود.

مصالح کلی مورد استفاده در سیستم وال مش، به شرح موارد فوق هستند. بعد از تهیه مصالح، می توان سیستم را اجرا کرد و با توجه به مراحل اجرایی پیچیده ای که ندارد، نیروی نیمه ماهر نیز قادر به اجرای آن خواهند بود. برای اجرای wallmesh، ابتدا دیوارچینی انجام می گیرد و سپس بر اساس نوع خاک پروژه، نوع بلوک، ارتفاع دیوارها، نوار توری وال مش با طول و عرض مناسب انتخاب می شود.

برای نصب نوار توری wallmesh، ابتدا سطح دیوار خیس می شود تا پلاستر گچی یا سیمانی به خوبی روی آن بچسبد. یک لایه پلاستر گچی با سیمانی به صورت پاششی بر روی دیوار مرطوب، اجرا می شود و سپس توری فایبرگلاس در محل خود یعنی روی پلاستر و فواصل از قبل مشخص شده، قرار می گیرد همچنین در بعضی پروژه ها، می توان توری را به صورت سرتاسری در دیوار اجرا کرد. در ادامه، برای اتصال بهتر باید روی توری ‌ها نیز یک لایه از پلاستری که در لایه زیری استفاده شده است، اجرا شود.

مرحله آخر اجرا نیز در جهت مهار لبه‌ های وال مش، از پروفیل‌ های نبشی برای اتصال وال مش به تیر و ستون استفاده می شود و با استفاده از چسب اپوکسی دو جزئی، چسبانده می شوند.

مزایای وال مش 

مزیت اجرای وال مش، ایجاد سازه هایی با استحکام و امنیت بالاست و تاثیر بسیاری بر ایمنی ساختمان دارد. وال مش که ترکیبی منحصر به فرد از نوارهای مش فایبرگلاس و پلاستر معدنی دارد، یک روش پیشرفته در طراحی سازه های ضدزلزله به شمار می رود و با توجه به مزایای بی شمار، جایگزین روش های قدیمی استحکام سازی ساختمان شده است.

حذف وال پست فلزی در ساختمان و جایگزینی با سیستم وال مش

وال مش به دلیل برخی ویژگی ها و مزایای برجسته، جایگزین وال پست شده است. وال مش، از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است و قابلیت انطباق با حرکات و تغییرات سازه را دارد. همچنین به دلیل داشتن ساختار متشکل از شبکه فولادی و مواد کامپوزیتی، بسیار مقاوم است و توان مهارت نیروهای مخرب خارجی را دارد. اجرای این سیستم، راحت تر است و طول عمر و دوام بیشتری به نسبت وال پست فلزی دارد.

کاهش هزینه های اجرای وال پست با سیستم wall mesh

سیستم وال مش می تواند حداقل ۳۰ و حداکثر ۵۰ درصد در هزینه های اجرایی، صرفه جویی کند. دلیل این امر، در ارزان تر بودن قیمت مصالح است و استفاده از نوار های وال مش (مش فایبرگلاس)، پلاستر پایه گچی یا سیمانی در این سیستم، قیمت ارزان ‌تری در مقایسه با نبشی، ناودانی، قوطی، میلگرد بستر، ضدزنگ، پلیت، بولت و چسب و… دارد. هزینه مربوط به دستمزد اجرای سیستم وال مش نیز به دلیل سرعت بالای اجرا، مناسب است.

کاهش فولاد مصرفی، افزایش سرعت اجرا و در نتیجه کاهش هزینه های عملیاتی باعث می­شود تا راهکار وال­مش در زمره راهکاری مقرون به صرفه نسبت به روش های مرسوم از جمله وال پست و یا سایر روش ها قرار گیرد.

حذف میلگرد بستر در سیستم wall mesh

مزیت دیگری که می توانیم به سیستم مقاوم سازی وال مش نسبت دهیم، حذف میلگرد در این سیستم است. از میلگرد به عنوان عنصر تقویت کننده استفاده می شود اما در وال مش به جای میلگردها، توری یا مش فایبرگلاس همراه با پلاستر گچی و سیمانی کاربرد دارند که مقاوم تر هم می باشند.

سهولت اجرایی

در راهکار اول عملیات دیوارکشی و مهار لرزه ای از هم منفک شده و این کمک شایانی به سهولت کار و افزایش سرعت اجرا می کند.کاهش چمشگیر عملیات آهنگری و به خصوص حذف فرآیند جوشکاری بر سادگی کار می افزاید.

کیفیت فنی

وال مش در رده فناوری نوین کامپوزیت های سیمانی (FRCM) است که بر مبنای آخرین مقالات علمی و آزمایشات انجام شده یکپارچگی بسیار خوبی به دیوار داده و رفتار مناسبی را در برابر نیروهای زلزله بروز می­ دهد.

جهت ارتباط با کارشناسان وال مش گروپ و درخواست مشاوره طرح و اجرای والمش در ساختمان در با مجموعه ما تماس بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وال مش گروپ

شرکت وال مش گروپ یک شرکت پیشرو در زمینه تقویت و مقاوم‌سازی سازه‌ها با استفاده از روش‌های نوین و مواد با کیفیت بالاست. با سال‌ها تجربه در عرصه مهار دیوارهای، سازه‌های بتنی، پروژه‌های مقاوم‌سازی، ما به عنوان یک تیم متخصص توانسته‌ایم به مشتریانمان خدماتی با کیفیت و ایمنی بالا ارائه دهیم. ما در شرکت وال مش به ایجاد سازه‌هایی با استحکام و مقاومت بیشتر تخصص داریم. از روش‌های مدرن تقویت سازه‌ها گرفته تا مصالح با کیفیت، همه چیز برای افزایش پایداری و ایمنی سازه‌های شما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اطلاعات تماس
  • 091283***** - 091272*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید