کد: 140304137967225102
در دسترس نیست

چرخ گوشت: دستیار آشپزخانه برای طعمی دلچسب

کد: 140304137967225102

، تهران , (اخبار رسمی): تاریخچه اولیه پیدایش چرخ گوشت و معرفی انواع آن. مواردی که در هنگام خرید و انتخاب چرخ گوشت باید به آن توجه کرد

چرخ گوشت: دستیار آشپزخانه برای طعمی دلچسب
چرخ گوشت: دستیار آشپزخانه برای طعمی دلچسب

چرخ گوشت، یار همیشگی آشپزی، وسیله‌ای کاربردی در آشپزخانه‌های امروزی است که به کمک آن می‌توان گوشت، مرغ، ماهی، سبزیجات و حتی حبوبات را به ریز ترین حالت ممکن خورد یا چرخ کرد و در تهیه غذاهای گوناگون مورد استفاده قرار داد. در حال حاضر برندها و تولیدکنندگان مختلفی در جاب تولید چرخ گوشت هستند و این مالای آشپزی را با قیمت های متفاوتی بفروش میرسانند. در صورتی که قصد خرید آنلاین دارید پیشنهاد می شوند از تخفیف چرخ گوشت استفاده کرده و خرید بهتری داشته باشید. 

تاریخچه‌ی پیدایش چرخ گوشت

چرخ گوشت در اوایل قرن نوزدهم میلادی به صورت دستی ساخته شد. در آن زمان، گوشت را روی صفحه‌ای فلزی که سوراخ‌های کوچکی دشت قرار می‌دادند و با استفاده از دست، گوشت  را له می‌کردند. جنس چرخ گوشت‌های اولیه از چدن بود و به مرور زمان برای جلوگیری از زنگ زدگی و مقاومت بیشتر روی آن را با قلع می پوشاندند

نوع برقی چرخ گوشت‌های برای اولین بار در اواخر قرن نوزدهم بوجود آمد و با سرعت زیاد جایگزین مدل‌های دستی آن شد و جای خود را در خانه های و رستوران ها باز کرد. چرخ گوشت برقی با بهره گیری از یک موتور الکتریکی، گوشت را به آسانی و با سرعت بیشتری نسبت به نوع دستی چرخ می‌کند.

در حال حاضر چرخ گوشت‌های  مختلفی از نوع دستی و برقی، با قابلیت‌ها و امکانات متنوع و زیاد در بازار موجود هستند و به یکی از لوازم ضروری در بسیاری از خانه های و  آشپزخانه‌ها تبدیل شده‌اند.

اجزای اصلی تشکیل دهنده چرخ گوشت چرخ گوشت

چرخ گوشت‌ها از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده‌اند که هر کدام وظیفه‌ی خاص بر عهده دارند. در ادامه بخش های اصلی هر چرخ گوشت معرفی میشود. 

  • بدنه: بدنه‌ی دستگاه که از جنس استیل ضد زنگ یا پلاستیک فشرده شده است و سایر اجزا و قطعات دستگاه را در خود جای داده تضمین کننده  و استحکام آن است.
  • موتور: قلب تپنده چرخ گوشت موتور الکتریکی آن می باشد که با نیروی خود عمل چرخ کردن را انجام می‌دهد.
  • مارپیچ: مارپیچ فلزی که گوشت را به سمت تیغه‌های برنده هدایت می‌کند و باعث آسان شدن عمل چرخ کردن گوشت و مواد غذایی می شود.
  • تیغه: تیغه‌های بران چرخ گوشت که از فولاد ضد زنگ ساخته میشوند و وظیفه‌ی اصلی کار یعنی  چرخ کردن را بر عهده دارند. این تیغه‌ها در سایزهای مختلف و با اندازه  و شکل سوراخ‌های متفاوت ساخته می‌شوند که هر کدام از آنها برای مصارف خاصی مانند چرخ کردن گوشت‌های نرم و سفت، سبزیجات یا آماده سازی سوسیس و کالباس مورد استفاده قرار میگیرند.
  • صفحه: صفحه‌ای که در انتهای قسمت مارپیچ چرخ گوشت قرار گرفته و دارای سوراخ‌هایی با سایزهای مختلف است که گوشت چرخ شده از آن عبور میکند.
  • دسته: در منوع دستی، از یک دسته یا هندل برای چرخاندن مارپیچ و چرخ کردن گوشت استفاده می‌شود.
  • سایر امکانات: برخی از چرخ گوشت‌های لوکس دارای امکانات و قابلیت های اضافی ممثل دکمه معکوس کردن، سینی مخصوص، سری‌هایی برای ساخت سوسیس و کالباس هستند.

کاربردهای دستگاه چرخ گوشت

چرخ گوشت کاربردهای فراوانی در آشپزی و آشپزخانه دارد و از آن می‌توان برای تهیه غذاهای مختلف کمک گرفت مانند

  • گوشت چرخ‌کرده: رایج‌ترین کاربرد دستگاه چرخ گوشت، تهیه گوشت چرخ‌ شده برای انواع غذاها مانند کباب کوبیده، کتلت، ماکارونی استفاده کرد.
  • سوسیس و کالباس: با استفاده از سری‌های مخصوص، می‌توان از چرخ گوشت برای تهیه انواع سوسیس و کالباس خانگی و سالم هم استفاده کرد.
  • چرخ کردن سبزیجات: از چرخ گوشت برای چرخ کردن انواع سبزیجات مانند پیاز، سیر، فلفل هم می توان  استفاده کرد
  • آرد کردن حبوبات: برخی از مدل‌های چرخ گوشت قابلیت آرد کردن انواع حبوبات را هم دارند و می‌توان از آن‌ها برای تهیه آرد نخود، لپه و چیهای از این دست استفاده کرد.

نکات مهم در هنگام خرید چرخ گوشت

انتخاب یک چرخ گوشت مناسب، نیازمند توجه به موارد و نکات مختلفی است.

  • توان موتور: قدرت موتور چرخ گوشت یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب این دستگاه است. هرچه توان موتور بیشتر باشد، دستگاه گوشت‌های سفت و یخ‌زده را بهتر چرخ خواهد کرد
  • ظرفیت مخزن: ظرفیت مخزن چرخ گوشت باید متناسب با نیاز شما باشد. اگر قصد استفاده از دستگاه را برای مصارف خانگی دارید، یک مدل با ظرفیت متوسط برای شما  ​​کافی است
  • تعداد و سایز تیغه‌ها: تنوع و شکل تیغه‌ها و سایزهای مختلف، به شما امکان می‌دهد تا از دستگاه برای مصارف مختلفی استفاده نماید.
  • قابلیت‌های اضافی: برخی از چرخ گوشت‌ها دارای امکانات  بیشتری تپنسیت به نوع معمولی هستند که در مواقعی میتوانند به کار شما بیایند

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیجی فرصت

دیجی فرصت با بررسی مداوم و پیوسته فروشگاه های آنلاین فرصت های خرید یا تخفیف های که توسط آن فروشگاه های در مواقع خاص در نظر گرفته می شود را به اطلاع کاربران خود می رساند. کاربران میتوانند برای اطلاع از تخفیف دیجی کالا، تخفیف دیجی استایل، تخفیف جین وست و فروشگاه اینترنی معتبر به دیجی فرصت سر بزند. یکی دیگر از خدمات ما یافتن افت قیمت های و یا به عبارتی تخفیفات مخفی کالاهای موجود است. سیستم ما قیمت تمام اجناس فروشگاه های را به صورت روزانه استخراج کرده و افت قیمت ها را به کاربران اطلاع رسانی میکند.

منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی