اطلاعات تماس
  • 092116*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140304207976225675
در دسترس نیست

انتخاب بهترین زمان برای تعویض گاز کولر ماشین: تاثیرات و روش های اجرایی

زمان مناسب برای تعویض گاز کولر خودرو: نشانه ها و توصیه های کارشناسی

کد: 140304207976225675

، (اخبار رسمی): زمان تعویض گاز کولر ماشین بستگی به وضعیت و عمر استفاده از گاز قبلی دارد. اما به طور معمول، تعویض گاز کولر ماشین هر 2 تا 3 سال یکبار توصیه می‌شود. اگر کولر ماشین شما عملکرد ضعیفی دارد یا سرمای باد خروجی آن کمتر از حالت معمول است، بهتر است گاز آن را تعویض کنید.

زمان مناسب برای تعویض گاز کولر خودرو: نشانه ها و توصیه های کارشناسی
توصیه های کارشناسی برای تعویض گاز کولر ماشین

زمان تعویض گاز کولر ماشین بسیار حائز اهمیت است و باید حتما پیش از اتمام گاز نسبت به شارژ آن اقدام کرد. اگر کولر ماشین خراب شود باعث می شود تا فشار زیادی به موتور وارد شده و آن را دچار آسیب نماید.

زمان تعویض گاز کولر ماشین

آگاهی از زمان تعویض گاز کولر ماشین امری بسیار مهم می باشد؛ زیرا با آغاز فصل تابستان و گرم شدن هوا اکثر رانندگان به منظور خنک کردن فضای خودرو، اقدام به روشن کردن کولر می کنند. به همین دلیل بهتر است که چند ماه قبل از فرا رسیدن فصل گرما، کولر خودرو بررسی شود تا در صورت وجود مشکل، بتوان برای تعمیر آن اقدام کرد.

اگر مشاهده شد که سیستم تهویه خودرو قادر به خنک کردن فضای ماشین نیست، احتمالا باید گاز کولر تمام شده باشد یا اینکه قطعات آن نیاز به تعویض داشته باشند. در چنین شرایطی امداد خودرو غرب تهران به کمک رانندگان عزیز آمده تا در روزهای گرم سال کنار شما باشد و مشکل را در اسرع وقت برطرف نماید.

نحوه عملکرد کولر ماشین

سیستم کولر خودرو نه تنها موجب خنک سازی می شود، بلکه رطوبت فضای داخل را نیز کاهش می دهد. تهویه هوا توسط کولر از طریق تبخیر، فشرده سازی و انبساط انجام شده و موجب خنک سازی هوا می شود. در واقع گاز موجود در کولر مرتبا از حالت گاز به مایع و مجددا به گاز تغییر می یابد و هوا را مطبوع می سازد.

به مرور زمان گازی که در سیستم کولر وجود دارد به علت تغییر مداوم از حالت گاز به مایع از بین می رود و موجب کاهش توانایی خنک کنندگی کولر شده که در این شرایط باید اقدام به شارژ گاز کولر کرد. همچنین کاهش گاز کولر موجب می شود که موتور بیشتر از حالت معمول کار کند تا کولر بتواند به فعالیت خود ادامه دهد. در واقع این پروسه موجب افزایش مصرف سوخت خودرو خواهد شد؛ که به همین دلیل اطلاع از زمان تعویض گاز کولر ماشین بسیار حائز اهمیت می باشد.

زمان شارژ مجدد کولر خودرو

باید توجه داشت که قانون خاصی در این مورد وجود ندارد؛ به عبارتی نمی توان گفت که نیاز است، سیستم کولر خودرو هر سال یا هر دو سال یکبار شارژ شود. پیش از هر چیزی باید در ابتدا بررسی کنید که کولر خودرو به شارژ مجدد نیاز دارد یا خیر، زیرا معمولا از دست دادن مقداری گاز در بعضی از سیستم ها کاملا عادی است و تاثیری بر عملکرد آن ندارد.

در واقع بهترین روش برای تعیین زمان تعویض گاز کولر ماشین، زمانی است که فرد احساس کند سیستم کولر عملکرد خود را از دست داده است و به اندازه قبل سرد نمی شود.

نحوه شارژ گاز کولر خودرو با دستگاه

اکنون که با زمان تعویض گاز کولر ماشین آشنا شدید بهتر است که در مورد نحوه شارژ گاز نیز اطلاعاتی را به دست آورید؛ البته توصیه می شود این کار را به تعمیرکاران مجرب بسپارید تا مشکلی برای خودرو شما به وجود نیاید.

مراحل شارژ کولر خودرو به شرح زیر هستند:

1) ابتدا توسط دستگاه وکیوم تمامی گاز موجود در کولر تخلیه گردد تا با ایجاد خلا در کولر، سیستم برای ورود گاز جدید آماده شود.

2) سپس باید تمامی قطعات کولر مورد بررسی قرار بگیرند تا در صورت وجود هر نوع نشتی آن را برطرف کرد. باید توجه داشت که اگر این مرحله با دقت و به طور کامل رعایت نشود، پروسه شارژ گاز خودرو با مشکل مواجه می گردد.

3) در مرحله بعد باید روغن کولر خودرو از طریق دستگاه به داخل سیستم تهویه تزریق شود و فضای کولر را برای ورود گاز به داخل سیستم آماده کند.

4) مرحله پایانی نیز شامل انتخاب وزن گاز و مدل ماشین می شود که توسط دستگاه انتخاب شده و در نهایت فرآیند شارژ گاز کولر آغاز خواهد شد.

بهترین فصل برای شارژ گاز کولر خودرو

بهترین فصل برای بررسی و شارژ گاز کولر ماشین، پیش از گرم شدن هوا است؛ که برای این منظور باید کولر را روشن کنید و در صورتی که حس کردید فضا خنک نمی شود، نسبت به شارژ مجدد آن اقدام کنید. معمولا هر دو سال یکبار نیاز است که کولر خودرو شارژ شود؛ البته با توجه به مدل خودرو این مدت زمان می تواند متفاوت باشد، به طوری که حتی بعضی از خودروها تا 5 سال نیز همچنان عملکرد خوبی دارند و نیاز به شارژ مجدد نخواهند داشت.

به طور کلی همیشه باید به موقع نسبت به تعویض گاز کولر خودرو اقدام کنید، زیرا تمام شدن گاز می تواند موجب اختلال در عملکرد خودرو و آسیب دیدگی جدی به سایر قطعات خودرو شود.

سخن پایانی

زمان تعویض گاز کولر ماشین بسیار حائز اهمیت است و برای آنکه عملکرد سیستم تهویه خودرو دچار مشکل نشود، باید حتما پیش از اتمام گاز نسبت به شارژ آن اقدام کرد. اگر کولر ماشین خراب شود باعث می شود تا فشار زیادی به موتور وارد شده و آن را دچار آسیب نماید.

از این رو توصیه می شود که هر سال با آغاز فصل گرما نسبت به سلامت کولر خودرو اطمینان حاصل کرده و با سرویس های سالیانه مشکلات آن را برطرف نمایید؛ در واقع شما با انجام این کار از آسیب دیدن قطعات خودرو و پرداخت هزینه های سنگین جلوگیری می کنید. اگر تاکنون برای بررسی و شارژ گاز کولر خودرو خود برای روزهای گرم تابستان اقدام نکرده اید، پیشنهاد می شود به یکی از مراکز امداد خودرو تهران مراجعه کنید تا در سریع ترین زمان ممکن کولر خودرو خود را شارژ نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 092116*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید