اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140304317985326117
در دسترس نیست

آیا می‌شود به پروژه‌های در حال ساخت ترکیه اعتماد کرد؟

کد: 140304317985326117

، (اخبار رسمی): کی از رایج‌ترین سؤالاتی که برای علاقه مندان به سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه مطرح می‌شود، این است که آیا پروژه‌های در حال ساخت ترکیه قابل ‌اعتماد هستند یا خیر؟

آیا می‌شود به پروژه‌های در حال ساخت ترکیه اعتماد کرد؟
آیا می‌شود به پروژه‌های در حال ساخت ترکیه اعتماد کرد؟
آیا می‌شود به پروژه‌های در حال ساخت ترکیه اعتماد کرد؟
آیا می‌شود به پروژه‌های در حال ساخت ترکیه اعتماد کرد؟
آیا می‌شود به پروژه‌های در حال ساخت ترکیه اعتماد کرد؟
آیا می‌شود به پروژه‌های در حال ساخت ترکیه اعتماد کرد؟

معمولاً افرادی که تجربه سرمایه گذاری در ترکیه را ندارند و بازار ملک این کشور را نمی‌شناسند، تصور می‌کنند پروژه‌های در حال ساخت ترکیه شبیه ایران است. به همین دلیل برای خرید ملک در این پروژه‌ها مردد می‌شوند.

اگر می‌خواهید با این پروژه‌ها بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله علاوه بر بررسی شرایط و ارزش سرمایه گذاری در این پروژه‌ها، شما را با پروژه‌های در حال ساخت ترکیه بیشتر آشنا خواهیم کرد.

قیمت خرید املاک پروژه‌های در حال ساخت از پروژه‌های آماده تحویل کمتر است

اولین موضوعی که باید در مورد پروژه‌های در حال ساخت بدانیم، قیمت مناسب خرید ملک در این پروژه‌ها است. به ‌طور کلی، وقتی این پروژه در مرحله معرفی به بازار (Launch) یا اصطلاحاً مرحله خاک برداری هستند و ساخت و ساز آنها هنوز شروع نشده است، پایین‌ترین قیمت را دارند. چون قیمت واحدهای این پروژه‌ها با قیمت واحدهای چند سال ساخت یا دست دوم همان منطقه برابری می‌کند. این می‌تواند بهترین موقعیت و قیمت خانه در ترکیه باشد؛ شما با پرداخت قیمت یک ملک دست دوم، ملکی نوساز می‌خرید!

اگر در همین مرحله روی پروژه‌های در حال ساخت سرمایه گذاری کنید، بعد از این پروژه کامل و واحد شما تحویل شد، می‌توانید آن را به قیمت روز یک واحد صفر و نوساز بفروشید. جالب است بدانید، سرمایه گذاری در این پروژه‌ها مزایای مالی دیگری مانند شرایط پرداخت اقساطی و طولانی ‌مدت هم دارد. البته شرایط پرداخت اقساطی در پروژه‌های مختلف، متفاوت است. ولی در مجموع سازندگان تلاش می‌کنند با در نظر گرفتن بازپرداخت قسطی و طولانی‌ مدت، شرایط را برای سرمایه‌گذاران خارجی مساعد کنند.

سند واحدهای پروژه‌های در حال ساخت آماده تحویل است

نکته دیگری که درباره پروژه‌های در حال ساخت ترکیه وجود دارد، سند املاک این نوع پروژه‌ها است. اغلب افراد وقتی قصد ورود به بازار سرمایه گذاری ملکی ترکیه را دارند، با پیش زمینه ذهنی بازار ملک ایران وارد ترکیه می‌شوند و فکر می‌کنند که پروژه‌های در حال ساخت ترکیه شبیه پروژه‌های ایرانی است و سند آنها آماده نیست. ولی کاملاً برعکس است. در ترکیه سند ملک‌های در حال ساخت، آماده است. اما از چه مرحله‌ای؟

از زمان تکمیل طبقه اول و به ‌اصطلاح سقف دوم به‌ بعد، سند ملک‌ها توسط شهرداری صادر می‌شود و آماده است. یعنی اگر شخصی یک واحد در حال ساخت را به‌ صورت نقدی خریداری کند، سند ملکش آماده است. فقط در مورد فروش اقساطی، سند ملک زمانی به نام خریدار می‌شود که اقساط ملک تسویه شده باشد. در واقع فروش اقساطی ملک با قرارداد رسمی و نوتری انجام‌ می‌شود، ولی سندها آماده است.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که می­خواهند از طریق خرید ملک در حال ساخت برای دریافت پاسپورت ترکیه اقدام کنند، دانستن این نکته لازم است که در پروژه­های در حال ساخت با شرایط فروش اقساطی، شما می‌توانید با همان قرارداد نوتری ملک برای گرفتن پاسپورت اقدام کنید و حتما لازم نیست که سند را ارائه کنید.

نکته مهمی که در مورد سند ملک در پروژه‌های در حال ساخت وجود دارد، این است که در مورد پروژه‌هایی که سازنده آن‌ها شرکت‌های GYO (سازندگان معتبر و دولتی ترکیه) هستند، سند ملک‌ها از همان زمانی که پروژه در حال خاک‌برداری است، آماده است. این موضوع به ‌دلیل اعتبار بالای این سازندگان و پروژه‌های آنهاست. به همین دلیل دولت و شهرداری، سند واحدهای این پروژه‌ها را از همان زمان که روی خاک است، صادر می‌کنند.

حتی در مورد شرکت‌های نیمه خصوصی و خصوصی هم، با توجه به اینکه شرکت‌های سازنده به میزان وسعت و گستردگی پروژه به دولت و شهرداری اعتبار نشان می‌دهند. چون این اعتبار برای مراجع قانونی و دولتی به اثبات رسیده و تایید شده ‌است، دولت سندهای واحدهای این پروژه‌ها را صادر می‌کند.

بازدهی سرمایه گذاری و سوددهی ملک پروژه‌های در حال ساخت بالا است

در ابتدای مطلب درباره قیمت عالی این پروژه‌ها صحبت کردیم، در ادامه می‌خواهیم درباره بازدهی سرمایه گذاری و سوددهی املاک این پروژه‌ها صحبت کنیم.

سوددهی سرمایه گذاری در پروژه‌های در حال ساخت ترکیه به ‌طور کلی در مقایسه با پروژه‌های آماده، بالاتر است. یعنی شما در هر مرحله از پروژه در آن سرمایه گذاری کنید، قطعاً سود خواهید کرد. اما اگر در دو مرحله‌ای که در ادامه توضیح می‌دهیم وارد این پروژه‌ها شوید، خیلی بیشتر از حالت عادی به سود خواهید رسید:

  • مرحله خاک ‌برداری و لانسمان پروژه

در این مرحله قیمت واحدهای پروژه در پایین‌ترین حالت خود قرار دارد و همان طور که گفتیم با قیمت واحدهای دست دوم همان منطقه برابری می‌کند. اگر در مرحله خاک‌برداری وارد سرمایه گذاری در این پروژه‌ها شوید، بعد از اتمام پروژه و تحویل واحدتان، سود بسیار خوبی کسب خواهید کرد. چون علاوه بر اینکه در زمان تحویل واحد قیمت آن به ‌اندازه واحدهای نوساز منطقه خواهد بود، هم زمان با افزایش قیمت ملک‌های منطقه، قیمت ملک شما هم رشد خواهد کرد و از دو جهت افزایش قیمت را تجربه خواهید کرد.

  • چند ماه قبل از تحویل پروژه

مرحله دوم زمانی است که 3 یا 4 ماه به تحویل کل پروژه باقی ‌مانده است. معمولاً طی این بازه زمانی قیمت پروژه باز هم افزایش پیدا می‌کند. چون به هر حال پروژه در حال اتمام و تحویل است و طبیعتاً قیمت آن به قیمت ملک‌های نوساز منطقه نزدیک‌تر شده و حتی بیشتر هم خواهد شد. اگر در این مرحله وارد پروژه‌های در حال ساخت شوید، در زمان کم، سود بسیار خوبی کسب خواهید کرد.

سازندگان این پروژه‌ها جزو شرکت‌های دولتی یا شرکت‌های خصوصی معتبر هستند

موضوع مهم دیگری که در بحث خرید ملک از پروژه‌های در حال ساخت مطرح می‌شود، اعتبار شرکت‌های سازنده است. این شرکت‌ها شامل شرکت­های دولتی، شرکت­های GYO (شرکت هایی که تحت نظارت کامل دولت فعالیت می­کنند) و شرکت­های بین المللی (شرکت­های بین المللی که اعتبار بالایی دارند) هستند.

به طور کلی سازندگان دولتی و شرکت­ های GYO در مقایسه با سایر سازندگان از اعتبار بالاتری برخوردارند. در مورد سایر پروژه‌ها، بهتر است از یک مشاور زبده و حرفه­ای که شرکت­های سازنده ترک را به خوبی می­شناسد، مشاوره دریافت کنید تا در مورد آنها تحقیق و بررسی ­های لازم انجام شود و شما انتخاب مطمئن­تری داشته باشید.

چطور در پروژه‌های در حال ساخت سرمایه گذاری کنیم؟

سرمایه گذاری در پروژه‌های ملکی در حال ساختی که سازنده­ های معتبر دارند و سند املاک آنها آماده است، به ‌دلیل بازدهی سرمایه گذاری و سوددهی عالی می‌تواند روش هوشمندانه‌ای برای سرمایه گذاری ملکی در ترکیه باشد. اگر قصد دارید با این پروژه‌ها بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم از فرصت مشاوره رایگان کارشناسان هلدینگ هوم ترکی استفاده ‌کنید. این مجموعه به‌ صورت تخصصی در زمینه سرمایه گذاری ملکی در ترکیه و استانبول فعالیت می‌کند.

کارشناسان هوم ترکی علاوه بر اینکه معتبرترین سازندگان و پروژه‌های در حال ساخت ترکیه را به شما معرفی می‌کنند، با وکلای مجرب ترک و کارشناسان حرفه‌ای خود در تمامی مراحل خرید ملک همراه شما خواهند تا سرمایه گذاری پربازده و مطمئنی داشته‌ باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و تماس با کارشناسان این مجموعه به نشانی https://hometurkie.com/ مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان