اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140304317985426118
در دسترس نیست

نکات امنیتی صرافی ارز دیجیتال خارجی

کد: 140304317985426118

، (اخبار رسمی): تغییرات گسترده دنیای اقتصادی پس از رواج یافتن کریپتوکارنسی‌ها، دغذغه‌های امنیتی مختلفی را به دنبال داشت. افراد می‌توانند با انجام برخی روش‌های ساده و اثرگذار مثل انتخاب پسوردهای قوی یا عدم افشای اطلاعات خصوصی در شبکه‌های اجتماعی، امنیت سرمایه خود را افزایش دهند.

نکات امنیتی صرافی ارز دیجیتال خارجی
نکات امنیتی صرافی ارز دیجیتال خارجی
نکات امنیتی صرافی ارز دیجیتال خارجی
نکات امنیتی صرافی ارز دیجیتال خارجی
نکات امنیتی صرافی ارز دیجیتال خارجی
نکات امنیتی صرافی ارز دیجیتال خارجی

با وجود این، بخش اصلی مراقبت از سرمایه بر عهده صرافی ارز دیجیتال است. در واقع هر صرافی ارز دیجیتال که بتواند روش‌های امن‌تر و بهتری برای تامین امنیت کاربران خود به کار ببرد، اعتبار و شهرت بسیار بهتری نیز کسب خواهد کرد. حالا اگر شما دقیقا نمی‌دانید که انواع صرافی ارز دیجیتال خارجی برای محافظت از سرمایه کاربران خود چه روش‌هایی را به کار می‌برند، همراه ما بمانید.

احراز هویت دو مرحله‌ای

یکی از اولین روش‌های افزایش امنیت که اغلب صرافی‌های آنلاین از آن استفاده می‌کنند، احراز هویت دو مرحله‌ای است. این روش ساده، کاربران را ملزم می‌کند که هر بار برای ورود به پلتفرم، علاوه بر رمز عبور ثابت خود یک رمز عبور متغیر نیز وارد کنند. معمولا این رمز عبور متغیر و پویا، از طریق پیامک به تلفن همراه آن‌ها ارسال می‌شود.

افزودن همین لایه امنیتی، به‌سادگی می‌تواند بخش زیادی از مشکلات ناشی از دسترسی‌های غیر مجاز را از بین ببرد. در حال حاضر، انواع صرافی ایرانی ارز دیجیتال هم‌چون صرافی والکس نیز از این روش بهره برده و با این کار، میزان امنیت کاربران خود را افزایش می‌دهند.

کیف پول سرد

نگهداری سرمایه در فضای آنلاین، همیشه این دغدغه مهم را به همراه دارد که در صورت وقوع حمله‌های سایبری و هک‌های گسترده، امکان از دست رفتن سرمایه نیز بیشتر می‌شود. به همین خاطر، یک روش ساده و بسیار امن به‌وجود آمده است که از طریق آن، کاربران می‌توانند سرمایه خود را در یک سخت‌افزار و به‌صورت آفلاین نگهداری کنند.

این سخت‌افزارها می‌توانند حافظه‌های فلش یا انواع سخت‌افزارهای اختصاصی باشند که کیف پول سرد نامیده می‌شوند. با استفاده از انواع کیف پول سرد، بخش اصلی سرمایه کاربران خارج از اینترنت و دور از دسترس هکرها قرار می‌گیرد. بنابراین ریسک از بین رفتن سرمایه در اثر حملات آنلاین و هک‌ها نیز از بین می‌رود.

تکنیک‌های رمزنگاری

دیگر روش مهمی که ممکن است از طریق آن، اطلاعات حساس کاربران در معرض خطر قرار بگیرد، انتقال داده‌های مهم در حین انجام انواع تراکنش‌های مالی است. انواع صرافی آنلاین ارز دیجیتال برای حل این مشکل، از روش‌های پیشرفته رمزنگاری داده‌ها در حین انتقال داده‌های حساس استفاده می‌کنند. دو پروتکل رایج امنیتی یعنی SSL و TLS، دو روش مهم رمزنگاری داده‌ها هستند که در انواع صرافی ارز دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند. بدین شکل، داده‌های حساس مالی و اطلاعات هویتی کاربران، تنها پس از رمزنگاری توسط این پروتکل‌ها، در بستر اینترنت منتقل خواهند شد و بدین شکل، میزان امنیت سرمایه کاربران نیز افزایش می‌یابد.

احراز هویت بیومتریک

علاوه بر احراز هویت دو مرحله‌ای، برخی صرافی ارز دیجیتال خارجی معتبر، از احراز هویت بیومتریک نیز برای شناسایی کاربران خود و اعطای مجوز دسترسی، استفاده می‌کنند. در این روش، کاربران برای ورود به حساب کاربری خود یا برای انجام برداشت‌ها و واریزها، باید فرآیند استفاده از اثر انگشت یا تشخیص چهره را پشت سر بگذارند. از آن‌جا که احتمال کپی‌برداری اثر انگشت یا تشخیص چهره در دنیای واقعی بسیار کم و نزدیک به صفر است، صرافی‌ها از این روش برای افزایش امنیت کاربران خود استفاده کرده و بدین شکل، میزان امنیت کاربران خود را به شکل قابل توجهی بیشتر خواهند کرد.

تست‌های دوره‌ای امنیتی و تست نفوذ

یکی دیگر از نکات امنیتی که اغلب صرافی‌های معتبر خارجی و ایرانی برای تضمین امنیت خود انجام می‌دهند، اجرای دوره‌ای تست‌های نفوذ برای بررسی سپرهای امنیتی پلتفرم است. بدین شکل، صرافی ارز دیجیتال همیشه یک گام جلوتر از هکرها حرکت کرده و پیش از وقوع حملات واقعی، از نقاط ضعف احتمالی خود مطلع می‌شود. تست‌های دوره‌ای امنیتی شامل مراحل مختلفی هم‌چون بازبینی کدهای پلتفرم، بررسی ساختار سایت، اپلیکیشن و پروتکل‌های مختلف است. تست نفوذ نیز با شبیه‌سازی حملات واقعی هکرها برای شناسایی حفره‌های امنیتی انجام می‌شود.

تعیین وایت لیست برداشت

هکرها با وجود تمام این روش‌های امنیتی، همیشه راه تازه‌ای برای سرقت می‌یابند و یکی از روش‌های ساده و در عین حال موثر و رایج، استفاده از روش فیشینگ است. در این حالت، هکرها با ایجاد سایت‌هایی با ظاهر دقیقا یک شکل با سایت‌های معتبر، آدرس‌های خود را برای واریز کریپتوکارنسی در اختیار شما می‌گذارند.

تعیین وایت لیست برداشت، یک روش ساده و کارآمد برای جلوگیری از وقوع چنین حملاتی است. با تعیین وایت لیست برداشت، تنها می‌توانید به حساب‌های درج شده در این لیست امن، کریپتوکارنسی یا ارزهای فیات منتقل کنید. بدین شکل، حتی اگر وارد یک سایت فیشینگ شوید و فرآیند اجرای تراکنش با درج پسوردها را هم ادامه دهید، در آخرین لحظه و پیش از تایید تراکنش، پلتفرم صرافی ارز دیجیتال اجازه ادامه کار را به شما نمی‌دهد.

بدین شکل، امنیت سرمایه شما بیش از پیش حفظ خواهد شد. با وجود همه این روش‌هایی که در انواع صرافی ارز دیجیتال خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد، کاربران ایرانی ممکن است به دلیل تحریم‌های اقتصادی، تمام سرمایه خود را در این پلتفرم‌ها از دست بدهند. به همین دلیل، استفاده از یک صرافی ایرانی ارز دیجیتال مثل والکس که از اغلب این روش‌های امنیتی استفاده می‌کند، یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای حفظ امنیت سرمایه شما خواهد بود.

والکس، صرافی ایرانی امن و قابل اعتماد

در میان انواع صرافی، صرافی ارز دیجیتال والکس در سال‌های اخیر توانسته با عرضه بیشترین امکانات و خدمات همراه با فراهم کردن فضایی امن و کامل برای کاربران خود، به‌عنوان یکی از معتبرترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی شناخته شود. صرافی والکس درست مثل بزرگ‌ترین صرافی‌های خارجی از روش احراز هویت دو مرحله‌ای، کیف پول سرد و تست‌های دوره‌ای امنیت استفاده می‌کند.

علاوه بر این، با عرضه امکانات و خدمات کامل برای فعالیت در دنیای ارز دیجیتال و البته از بین بردن دغدغه مسدود شدن حساب‌کاربران ایرانی در صرافی‌های خارجی، به صرافی ایرانی محبوب تریدرهای داخلی تبدیل شده است.

امنیت، مهم‌ترین معیار برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال معتبر

در دنیای کنونی، ده‌ها و دقیق‌تر بگوییم که صدها صرافی ارز دیجیتال در حال فعالیت هستند. در این میان، تنها برخی صرافی‌ها توانسته‌اند با عرضه امکانات کامل و امنیت بسیار خوب، به‌عنوان صرافی‌های معتبر، امن و کاربردی، به فعالیت خود ادامه دهند. استفاده از روش‌های کارآمد مثل احراز هویت دو مرحله‌ای، کیف پول سرد و پروتکل‌های رمزنگاری، همه بخشی از این روش‌های حفظ امنیت هستند. با وجود این روش‌ها، استفاده از صرافی‌های خارجی به دلیل احتمال مسدود شدن حساب کاربری، هم‌چنان دغدغه‌های امنیتی مختلفی را برای کاربران داخلی ایجاد می‌کنند. در این شرایط است که استفاده از یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی مثل والکس، می‌تواند راه‌حل اصلی به‌حساب آید. والکس با استفاده از بهترین روش‌های حفظ امنیت، یک صرافی آنلاین امن و معتبر ایرانی است که به‌خوبی تمام ویژگی‌های امنیتی برترین صرافی‌های خارجی را نیز دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه