اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140305057990526007
در دسترس نیست

افراز ملک مشاع

املاک مشاع؛ گره کوری که با دست وکیل باز می‌شود!

کد: 140305057990526007

، تهران , (اخبار رسمی): به طور کلی درباره هر مالکیت مشترکی افراز ملک مشاع ممکن است مطرح شود. در چنین مالکیت هایی، هر یک از افراد مالک روی کل ملک حق مشترک دارند. به طوری که هر فرد این حق را دارد که از ملک استفاده کند. از سوی دیگر درباره مواردی مانند نگهداری و یا تعمیرات ملک هم دارای مسئولیت مشترک هستند.

املاک مشاع؛ گره کوری که با دست وکیل باز می‌شود!
افراز ملک مشاع

واژه ملک مشاع زمانی مطرح می‌شود، که یک مالکیت مشترک درباره یک ملک، بین دو یا چند شخص وجود داشته باشد. چنین مالکیت‌هایی معمولا در مواردی چون سازه‌های مسکونی، زمین‌ مشترک، پارکینگ‌ها و… ایجاد می‌شوند.

واژه ملک مشاع یا همان اشاعه زمانی مطرح می‌شود، که یک مالکیت مشترک درباره یک ملک، بین دو یا چند شخص وجود داشته باشد. چنین مالکیت‌هایی معمولا در مواردی چون سازه‌های مسکونی، زمین‌های مشترک، پارکینگ‌ها و… ایجاد می‌شوند. به طور کلی درباره هر مالکیت مشترکی این واژه ممکن است مطرح شود. در چنین مالکیت هایی، هر یک از افراد مالک روی کل ملک حق مشترک دارند. به طوری که هر فرد این حق را دارد که از ملک استفاده کند. از سوی دیگر درباره مواردی مانند نگهداری و یا تعمیرات ملک هم دارای مسئولیت مشترک هستند.

این موارد، سهم‌هایی هستند که معمولا طبق یک توافق، بین افراد مالک تقسیم می‌شود. درصورتی که چنین مالکیت‌هایی اعطا شوند، نمی‌توان ادعا کرد هریک از اشخاص به تنهایی صاحب ملک و… هستند. به بیان بهتر هیچ یک را نمی‌توان به طور کامل مالک سازه دانست. در ادامه درباره املاک مشاع و نقش وکلای کاربلد در چنین پرونده‌هایی بیشتر توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

نگاهی به مفهوم افراز ملک مشاع واژه افراز ملک مشاع به معنای تفکیک سهام مشاعی افراد و تقسیم کردن آن بین تمامی طرفین درگیر است. به بیان بهتر زمانی که درخواست افراز ملک مشاع مطرح می‌شود، درچنین شرایطی سهام مشترک افراد جداشده و بین هریک از افراد تقسیم می‌گردد. به دنبال انجام این کار، ملک تقسیم شده و هریک از شرکا وابسته به سهم اولیه خود قسمتی را صاحب می‌شوند. به دنبال این اتفاق، مالکیت افراد به پایان رسیده و هر فرد بخش مجزایی از خانه را دراختیار خواهد داشت. این را درنظر داشته باشید که افراز ملک مشاع ممکن است تنها برای یکی از افراد شریک ضورت گیرد.

این اتفاق به این صورت رخ می‌دهد که مالکیت یکی از افراد شریک به پایان رسیده و مالکیت مشترک سایر افراد تداوم می‌یابد. مشورت با بهترین وکیل ملکی در تهران، می‌تواند در اختصاص سهم به هر فرد، به صورت عادلانه نقش مثبتی داشته باشد. از عبارت افراز ملک مشاع معمولا درباره مالکیت اموال غیرمنقول مطرح می‌شود. اموال غیر منقول در وصف دارایی‌هایی گفته می‌شود که نمی‌توان آن‌ها را حمل و نقل کرد. برای نمونه می‌توان به زمین، ساختمان، حقوق وثیقه و… که در محل خود مستقر هستند، اشاره کرد.

در افراز ملک مشاع، این اموال بین افراد تقسیم شده و هر فرد بخش مشخصی از این اموال را تحت مالیک خود در میاورد. شرکایی که هر بخش از این ملک را صاحب هستند، می‌توانند از یک وکیل ملکی برای پیش برد بهتر کار مشورت بگیرند.

افراز ملک مشاع و انواع آن تعیین و تقسیم سهم هریک از شرکا به دو روش انجام می‌شود. در ادامه به این دو روش به طور کامل اشاره خواهیم کرد.

افراز اجباری افراز اجباری، وضعیتی است که طی آن مالکیت افراد بر روی ملک مشاع توسط مراجع قضایی و یا دادگاه مشخص می‌شود. در چنین شرایطی مرجع قضایی یا دادگاه، ابتدا سهم هر فرد را مشخص می‌کند. سپس مالکین با پذیرش این تقسیم‌بندی موظف به اجرای آن می‌شوند.

افراز تراضی در افراز تراضی خبری از تعیین سهام به شکل اجباری نیست. چرا که افراد به صورت ارادی و طبق توافق باهم، سهم خود را مشخص می‌کنند. بدیهی است که در این روش توافق و مشاوره بین افراد مالک حائز اهمیت است. چرا که هر فرد می‌تواند سهم خود را درست طبق توافق خود مشخص کند. در هر دو نوع افراز ذکر شده، مالکین پس از انجام فرایند، سند رسمی مالکیت مستقل را مربوط به قسمت مختص به خود دریافت می‌کنند. طوری که از این مدرک می‌توانند به عنوان یک مدرک حقوقی قابل استناد یاد کنند. درصورتی که شرکا بخواهند راحت‌تر مسیر توافق را طی کنند، می‌توانند از وکیل ملکی کمک بگیرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وکیل مرتضی حلیمی

مرتضی حلیمی، وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی با بیش از 10 سال سابقه فعالیت حقوقی تخصصی، دارای کارشناسی ارشد حقوق اقتصادی از دانشگاه علامه طباطبایی و کارشناسی ارشد حقوق عمومی از دانشگاه تهران است. او رتبه سوم آزمون وکالت استان البرز را کسب کرده و با ارائه بیش از 10,000 مشاوره تخصصی حقوقی و آموزش به بیش از 1,000 نفر، نقش موثری در ارتقاء سطح آگاهی حقوقی جامعه داشته است. حوزه‌های تخصصی وکالت او شامل وکالت حقوقی، ملکی، خانواده، ارث و حصر وراثت و تنظیم تخصصی قراردادها است. همچنین، خدمات مشاوره حقوقی به ایرانیان مقیم خارج از کشور ارائه می‌دهد. تخصص و تعهد او در پیگیری پرونده‌ها و ارائه راه‌حل‌های حقوقی مؤثر، از او یک وکیل قابل اعتماد و حرفه‌ای ساخته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون