اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140305057990626007
در دسترس نیست

خرید و فروش ملک

قراردادهای پیش خرید ملک [نکات حقوقی که باید بدانید]

کد: 140305057990626007

، تهران , (اخبار رسمی): امروزه قرارداد‌های بسیاری در آژانس‌های املاک تنظیم می‌شوند که تابع این قانون نیستند. به همین دلیل در تنظیم قرارداد‌های مربوط به ملک باید نهایت دقت را به خرج داد. به همین دلیل ضروری است که یک وکیل خرید و فروش ملک کاربلد را به خدمت بگیرید.

قراردادهای پیش خرید ملک [نکات حقوقی که باید بدانید]
وکیل خرید و فروش ملک

بسیاری از اختلافاتی که در قرارداد‌های پیش فروش ساختمان بوجود می آیند، نتیجه‌ عدم دریافت مشاوره حقوقی خرید و فروش ملک هستند.

همانطور که می‌دانید پیش فروش به معنای فروختن مال آن هم قبل از آن که کاملا آماده بشود، است. یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید آپارتمان در شهر‌های بزرگ، پیش فروش آپارتمان است. همانطور که می‌دانید قرار نیست در قرارداد‌های پیش فروش، آپارتمان موجود فروخته شود. به همین دلیل سازنده، ساخت و ساز و البته تحویل آپارتمان را تعهد می‌کند. آن هم آپارتمانی که کاملا در قرارداد اوصاف آن ذکر می‌شود تا معامله کاملا شکلی شفاف به خود بگیرد.

از طرف دیگر خریدار نیز متعهد می‌شود که به صورت اقساطی هزینه‌های مربوط به خرید آپارتمان را تحت عنوان پیش پرداخت در ابتدای عقد بپردازد. طوری که باقی مانده مبلغ هم در ادامه راه در فاصله‌های زمانی معین پرداخت کند. اما قرارداد‌های پیش خرید ملک ریزه کاری‌های خودش را هم دارند. به تمامی این موارد در ادامه اشاره خواهیم کرد.

مهم‌ترین نکات در قرارداد‌های پیش فروش بهره گیری از مشاوره حقوقی خرید و فروش ملک، توسط وکلای حرفه ای، سبب به حداقل رسیدن احتمال ضرر در بستن قرارداد‌های ملکی می‌شود. امروزه قرارداد پیش خرید آپارتمان در بسیاری از موارد روی فرم‌های پیش از آماده شده، تنظیم می‌شود. می‌دانید که این کار توسط آژآنس‌های املاک و همچنین مشاوران این حوزه انجام می‌گردد. یادتان باشد که مبایعه نامه‌های پیش خرید نباید به این صورت تنظیم گردند.

به طوری که باید برخی تغییرات اساسی را در متن مبایعه نامه اعمال کرد. چنانچه این مورد را اهمیت ندهید، خواهید دید که مبایعه نامه شروط اصلی معامله را ندارد. یک وکیل خرید و فروش ملک می‌تواند در مسیر اعمال تغییرات در قرارداد پیش فروش، کمک کند. به همین دلیل احتمال اینکه این مبایعه نامه در دعاوی آتی قابل استناد باشد، کاهش خواهد یافت. در بسیاری از موارد بین خریدار و فروشنده، اختلافاتی بوجود می‌آید. این را بدانید که اکثر این اختلافات بدلیل‌عدم بررسی دقیق اسناد رخ می‌دهد.

باید چند مورد مهم در این اسناد ذکر شوند. از مهم‌ترین این موارد می‌توان به سند رسمی مالکیت، نام و مشخصات ملک، مشخصات ثبتی، توابع و متعلقات، موقعیت ملک، حقوق اشخاص ثالث نسبت به ملک و… را نام برد. همچنین بسیار اهمیت دارد که قرارداد مشارکت در ساخت بین مالکین و سازنده را بررسی کنید. چرا که در این قرارداد مواردی مانند حق پیش فروش فروشنده و ضمانت اجرای تخلف ذکر شده اند.

مهم‌ترین قوانین حاکم بر پیش فروش ساختمان بسیاری از اختلافاتی که در قرارداد‌های پیش فروش ساختمان بوجود میایند، نتیجه‌عدم دریافت مشاوره حقوقی خرید و فروش ملک هستند. قانونگذار به دنبال این اختلافات بسیار، قانون پیش فروش ساختمان را در سال ۱۳۸۹ تصویب کرد. البته این قانون صرفا برای قرارداد‌های پیش فروشی مطرح است که طبق این قانون در دفاتر اسناد رسمی ثبت می‌شوند. بنابراین قرارداد‌های عادی نمی‌توانند نفعی از این قانون ببرند. اما بازهم جای نگرانی نیست. چرا که دریافت مشاوره از یک وکیل خرید و فروش ملک، مانع از ضرر دیدن شما خواهد شد.

امروزه قرارداد‌های بسیاری در آژانس‌های املاک تنظیم می‌شوند که تابع این قانون نیستند. به همین دلیل در تنظیم قرارداد‌های مربوط به آن باید نهایت دقت را به خرج داد. به همین دلیل ضروری است که یک وکیل خرید و فروش ملک کاربلد را به خدمت بگیرید. استفاده از چنین وکیلی مزایای بسیاری را به همراه دارد. در ادامه به این مزایا اشاره خواهیم کرد.

مزایای بکارگیری وکیل در قرارداد‌های پیش فروش ساختمان پیش فروش آپارتمان از پر ریسک‌ترین امور در دنیای امروز است. امروزه کلاهبرداری‌های بسیاری در این حوزه دیده می‌شود و به همین دلیل باید از وکلای کاربلد در این زمینه مشورت بگیرید. به دلیل اینکه مبلغ خرید آپارتمان بسیار بالاست، درصورت متضرر شدن در این معاملات، آسیب‌های مالی جبران ناپذیری به شما وارد می‌شود. اما حضور یک وکیل کاربلد و ارائه مشاوره حقوقی خرید و فروش ملک از سوی او، این ریسک را به حداقل می‌رساند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وکیل مرتضی حلیمی

مرتضی حلیمی، وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی با بیش از 10 سال سابقه فعالیت حقوقی تخصصی، دارای کارشناسی ارشد حقوق اقتصادی از دانشگاه علامه طباطبایی و کارشناسی ارشد حقوق عمومی از دانشگاه تهران است. او رتبه سوم آزمون وکالت استان البرز را کسب کرده و با ارائه بیش از 10,000 مشاوره تخصصی حقوقی و آموزش به بیش از 1,000 نفر، نقش موثری در ارتقاء سطح آگاهی حقوقی جامعه داشته است. حوزه‌های تخصصی وکالت او شامل وکالت حقوقی، ملکی، خانواده، ارث و حصر وراثت و تنظیم تخصصی قراردادها است. همچنین، خدمات مشاوره حقوقی به ایرانیان مقیم خارج از کشور ارائه می‌دهد. تخصص و تعهد او در پیگیری پرونده‌ها و ارائه راه‌حل‌های حقوقی مؤثر، از او یک وکیل قابل اعتماد و حرفه‌ای ساخته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون