اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140305067992026002
در دسترس نیست

بدروم کجاست؟ راهنمای سفر به بدروم

کد: 140305067992026002

، (اخبار رسمی): شهرهای ساحلی ترکیه بدون شک مهم‌ترین سهم را در جذب خیل عظیم گردشگران به این کشور دارند. افراد بسیاری به این شهرها سفر می‌کنند؛ اما شاید ندانند بدروم کجاست؟ بدروم یکی از جذاب‌ترین و بکرترین مناطق ساحلی ترکیه به شمار می‌رود که هنوز برای بسیاری از گردشگران ناشناخته باقی مانده است.

بدروم کجاست؟ راهنمای سفر به بدروم
بدروم کجاست؟ راهنمای سفر به بدروم
بدروم کجاست؟ راهنمای سفر به بدروم
بدروم کجاست؟ راهنمای سفر به بدروم
بدروم کجاست؟ راهنمای سفر به بدروم
بدروم کجاست؟ راهنمای سفر به بدروم

اگر شما هم به دنبال مقصد جدیدی می‌گردید که سواحل بکر و تمیز، هتل‌های لوکس و باکیفیت، آثار باستانی و تاریخی و تفریحات هیجان‌انگیز را در خود جمع کرده باشد، با ما همراه باشید تا بگوییم بدروم کجاست و چرا باید به این شهر سفر کنید.

بدروم کجاست؟

وقت آن است که بدون هیچ مقدمه‌ای به سوال «بدروم کجاست» پاسخ بدهیم. بدروم شهری است در جنوب غربی ترکیه، در استان موغله. استان موغله یکی از استان‌های مهم ترکیه محسوب می‌شود که بسیاری از جاهای دیدنی ترکیه مانند مارماریس و فتحیه را در خود جای داده است. تور بدروم از تورهای محبوب و زیبای کشور ترکیه محسوب می‌شود. این شهر که در کرانه دریای اژه واقع شده، با جذابیت‌های طبیعی و تاریخی خود، تجربه‌ سفری ایدئال را برای شما رقم می‌زند.

معنی بدروم چیست؟

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که نام شهر بدروم یعنی چه، باید بگوییم علت نام‌گذاری این شهر به نام بدروم هنوز دقیقاً مشخص نیست. بنابر اطلاعات موجود، نام باستانی این شهر، هالیکارناسوس بوده است و در قرون وسطی به دلیل ساخت قلعه سنت پیتر، نام آن به پترونیوم تغییر کرد. محققان معتقدند بعدها و با رواج زبان ترکی، به دلیل تغییرات آوایی در تلفظ پترونیوم به زبان ترکی، رفته رفته نام شهر به بدروم تبدیل شد.

آب و هوای بدروم ترکیه

بدروم به دلیل قرارگیری‌اش بر ساحل دریای اژه و نزدیکی به دریای مدیترانه، مانند بسیاری از شهرهای ساحلی ترکیه، آب و هوایی مدیترانه‌ای دارد. مهم‌ترین مشخصه اقلیم مدیترانه‌ای، تابستان‌های گرم و آفتابی و زمستان‌های معتدل، مرطوب و بارانی است. میانگین دمای بدروم در زمستان ۱۵ درجه سانتی‌گراد و در تابستان ۳۴ درجه سانتی‌گراد است. ماه جولای و ماه دسامبر در بدروم به ترتیب، گرم‌ترین و سردترین ماه سال محسوب می‌شوند.

بهترین زمان سفر به بدروم

برای تعیین بهترین زمان سفر به بدروم باید به عوامل مختلفی مانند هدف از سفر، حساسیت‌های آب و هوایی و خرج و مخارج سفر توجه کنید.

سفر به بدروم در تابستان

اگر می‌خواهید یک سفر تفریحی فرامونش‌نشدنی به بدروم داشته باشید و اوج تفریحات و خوش‌گذرانی‌های بدروم را ببینید، فصل تابستان را بهترین زمان برای این هدف است. در تور بدروم تابستان 1403‌، بازار تفریحات آبی و ساحلی بدروم، بسیار پر رونق است و می‌توانید از امکانات تفریحی و رفاهی سواحل، هتل‌ها، پارک‌ها و پارک‌های آبی بهره ببرید و انواع سرگرمی‌ها را تجربه کنید.

در مقابل، یکی از معایب سفر در تابستان افزایش تعداد گردشگران و شلوغی بیش ازحد مکان‌های تفریحی و سواحل است. به همین دلیل ممکن است در برخی مکان‌های دیدنی و تفریحی، شلوغی اذیتتان کند.

از دیگر موارد مهمی که باید درباره سفر در فصل تابستان بدانید، افزایش هزینه‌های سفر است. به دلیل افزایش چشمگیر تعداد مسافران و افزایش تقاضا، در فصل تابستان، هزینه بلیط هواپیما به مقصد بدروم، هزینه هتل و حتی برخی تفریحات و سرگرمی‌ها افزایش می‌یابد. از این رو می‌توان تابستان را از لحاظ هزینه‌ها، گران‌ترین زمان سفر به بدروم دانست.

سفر به بدروم در زمستان

فصل زمستان ارزان‌ترین زمان سفر به بدروم است؛ چراکه به دلیل کاهش دما، افزایش بارندگی‌ها و همچنین از رونق افتادن تفریحات ساحلی و ورزش‌های آبی، تعداد گردشگران نیز رو به کاهش می‌گذارد. به همین دلیل، بدروم در زمستان‌‌ها خلوت است و هزینه‌های بلیط هواپیما، هتل، تفریحات و... نیز به مراتب کمتر می‌شود. با این حال اگرچه سفر در زمستان از لحاظ هزینه، ارزان‌تر تمام می‌شود؛ اما از تفریحات هیجان‌انگیز در این فصل خبری نیست.

جاهای دیدنی بدروم کجاست؟

احتمالاً شما هم به این فکر می‌کنید که با این سابقه تاریخی طولانی، بدروم باید جاهای دیدنی شگفت‌انگیزی داشته باشد. همین‌طور است؛ برای اینکه بدانید برخی از جاهای دیدنی بدروم کجاست، در ادامه به مهم‌ترین نقاط توریستی این شهر اشاره می‌کنیم:

  • مقبره هالیکارناسوس
  • قلعه بدروم
  • دروازه میندوس
  • آمفی تئاتر باستانی شهر قدیم بدروم
  • ویرانه‌های باستانی پداسا
  • موزه باستان شناسی زیر آب بدروم

در بدروم چه غذایی بخوریم؟

حتی بسیاری از کسانی که تاکنون به ترکیه سفر نکرده‌اند، وصف غذاهای ترکی را شنیده‌اند؛ اما از آنجایی که شنیدن کی بود مانند چشیدن، در سفر به بدروم می‌توانید بسیاری از این غذاها را با کیفیت عالی امتحان کنید. ما غذاهای زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • کباب‌های ترکی: اگر به بدروم بروید و از کباب‌های اصیل ترکی امتحان نکنید، قطعاً ضرر خواهید کرد. کباب‌های ترکیه به شیوه‌های مختلفی طبخ می‌شوند و اسکندرکباب یا دونر کباب می‌تواند یک گزینه عالی باشند.
  • بورک: یکی از معروف‌ترین غذاهای ترکی که از یک نان نازک و چندلایه تهیه می‌شود که در درون آن گوشت یا اسفناج یا مخلفات دیگر قرار داده می‌شود.
  • بالیک اکمک: ساندویچ ماهی کبابی خوشمزه ترکی که امتحان کردن آن در شهرهای ساحلی لطف دیگری دارد. این غذا با مخلفات و سبزیجات سرو می‌شود و در غذافروشی‌های خیابانی نیز به وفور به فروش می‌رسد.
  • چی کوفته: این غذای ترکی، کوفته‌ای است که از بلغور، سبزی، پیاز و فلفل و... تهیه می‌شود و طعم نسبتاً تندی دارد. از آنجایی که خاستگاه این غذا بخش‌های جنوبی ترکیه است، در بدروم می‌توانید آن را امتحان کنید.

از بدروم چه سوغاتی بخریم؟

باتوجه به اینکه بدروم تاریخ و فرهنگی غنی دارد، در انتخاب سوغاتی‌های این شهر نیز دستتان باز است. برخی از کالاهایی که به عنوان سوغات ترکیه می‌توانید از بدروم تهیه کنید عبارتند از:

  • شیرینی‌های ترکی: از آنجایی که شیرینی‌ها، دسرها و نان‌های سنتی ترکیه شهرتی جهانی دارند، می‌توانید خوشمزه‌ترین و باکیفیت‌ترین شیرینی‌های ترکی را از بدروم تهیه کنید و به عنوان سوغات برای عزیزانتان ببرید. در بدروم انواع باقلوای ترکی، راحت‌الحلقوم، نان سیمیت، لوکما، قرابیه و... را می‌توانید خریداری کنید.
  • پوشاک و محصولات چرمی: کشور ترکیه در صنعت پوشاک، به یکی از کشورهای صاحب سبک و معروف تبدیل شده است؛ بنابراین انتخاب انواع پوشاک از برندهای مشهور ترک یا محصولات چرمی متنوع به عنوان سوغاتی، یک انتخاب هوشمندانه محسوب می‌شود.
  • ظروف سفالی و سرامیکی: یکی از سوغاتی‌های محبوب بدروم، ظروف سفالی این شهر هستند که با طرح و نقش‌های گوناگون و هنر دست هنرمندان ترکی آراسته شده‌اند. شما می‌توانید انواع ظروف سفالی میناکاری‌، بشقاب، لیوان، پارچ و مجسمه‌های سفالی را در بدروم تهیه کنید.

راه های سفر به بدروم

از آنجایی که ترکیه در همسایگی ما قرار دارد، سفر به بدروم نسبت به بسیاری از شهرها و کشورهای دیگر ساده‌تر است. برای اینکه خودتان را به بدروم برسانید، راحت‌ترین راه برای شما سفر هوایی است و خوشبختانه شما می‌توانید با پرواز مستقیم از تهران به بدروم بروید.

باتوجه به اینکه بین کشور ما و ترکیه مرز زمینی مشترک وجود دارد، سفر زمینی به بدروم نیز امکان‌پذیر است و شما می‌توانید خودتان را به مرز بازرگان یا رازی در آذربایجان شرقی برسانید و از آنجا وارد کشور ترکیه شده و به سمت بدروم راهی شوید.

هزینه سفر به بدروم ترکیه

هزینه های سفر به بدروم برای هر فرد می‌تواند متفاوت باشد و به سبک سفر و بودجه افراد بستگی دارد. به‌طور کلی، بر اساس تجربه مسافرانی که در سال‌های اخیر به بدروم سفر کرده‌اند، یک سفر معمولی و استفاده از خدمات متوسط و میان رده، روزانه حدود ۹۱ دلار هزینه خواهد داشت. این هزینه برای سفر اقتصادی، ۴۰ دلار و برای یک سفر لاکچری، ۱۶۸ دلار خواهد بود.

بدروم؛ گردهمایی شهرهای باستانی در ساحل اژه

بدروم یکی از دیدنی‌ترین شهرها در ساحل دریای اژه به شمار می‌رود که هم تفریحات مدرن و امروزی را برای مهمانانش آماده کرده است و هم آنها را به سفری در دنیای باستان می‌برد. برای تجربه همه این شگفتی‌ها و تفریحات در کنار هم کافی است تا با تور بدروم الفبای سفر همراه شوید و سفری دلچسب را برای خود رقم بزنید. آژانس گردشگری الفبای سفر یکی از بهترین‌ها و حرفه‌ای‌ترین‌ها در زمینه اجرای تور خارجی به شمار می‎‌رود و آزمایش خودش را پس داده است. برای اطلاع از قیمت انواع تور به وب‌سایت الفبای سفر (www.alefbatour.com) سر بزنید یا با شماره 0214935 تماس بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]