اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140305117997525965
در دسترس نیست

تاریخچه کیک تولد چیست؟ چرا گرده و آدابش؟

کیک تولد از کجا اومد؟

کد: 140305117997525965

، تهران , (اخبار رسمی): تاریخچه کیک تولد به سالیان خیلی قدیم برمیگرده، هر وقت مناسبتی پیش رو هست اعم از تولد، جشن سالگرد، تعیین جنسیت، ولنتاین، روز دختر و زن، روز مرد | جهت سفارش RANDOCAKE.COM | 09129684341

کیک تولد از کجا اومد؟
کیک تولد از کجا اومد؟

تاریخچه کیک تولد به سالیان خیلی قدیم برمیگرده، هر وقت مناسبتی پیش رو هست اعم از تولد، جشن سالگرد، تعیین جنسیت، ولنتاین، روز دختر و زن، روز مرد و... ما کاممون رو باید کیک شیرین میکنیم و حتما تهیه و تدارک کیک رو یا در خانه میبینیم یا از قنادی های محلی و قنادی آنلاین میگیریم.

در حال حاضر در سراسر دنیا شیرینی پزان و بیکرها در حال ابداع و خلاقیت های مختلف هستند که مشتری هارو هر روز با فیلینگ های جدید و جذاب یا مدل های جدید دیزاین کیک و گل ارایی و باکس های پک گل و کیک و باگر کیک و... سورپرایز کنند و محصولی با کیفیت بهتر روانه بازار کنند اما کسی به تاریخچه کیک تولد و منشا اون حتی فکرم نمیکنه.

RANDOCAKE.COM

پس اگر علاقه مندی فلسفه کیک تولد رو بدونی تا آخر این مطلب همراهم باش.

منشا ساخت کیک

منشا پخت کیک به اروپا بر میگرده، اروپایی ها در پخت کیک از چهار ماده اصلی استفاده میکردند:

  • ارد
  • تخم مرغ
  • کره
  • شکر

پس از ترکیب این مواد آن را در فر میگذاشتند. بعدها در ترکیب کیک نشاسته، میوه، شیر، روغن، ابمیوه، بکینگ پودر و... اضافه شد.

و جلوتر تزیینات کیک باب شد و از میوه و خامه و مربا برای دیزاین آنها استفاده میشد.

تاریخچه کیک تولد در دیکشنری

تاریخچه کیک تولد دیکشنری آکسفورد:

  • این دیکشنری کیک را یک خوراکی با طعم شیرین که از ترکیب تخم مرغ، آرد، کره، شکر درست شده میداند.

تاریخچه کیک تولد دیکشنری کمبریج:

  • دقیقا عین آکسفورد تعریف کرده اما در ترکیبات بالا روغن رو هم آورده.

تاریخچه کیک تولد دیکشنری لانگمن:

  • دقیقا عین تعاریف فوق هست اما پخت در فر رو هم تاکید کرده.

داستان کیک و دادگاه جافا

سال 1991 یک قناد از شرکت مک ویتیس برای تفکیک کیک از بیسکوییت و انواع شیرینیجات و کوکی دادگاهی بنام کیک جافا تشکیل داد.

در این دادگاه این شرکت ادعا کرد محصول تولیدی آنها که کیک بود نباید در دسته بندی شیرینی جات قرار گیرد البته هدف آنها از دادگاه فرار از پرداخت مالیات بود چون بیسکوییت یک خوراکی لوکس به حساب می آمد.

از طرف دیگر ادعا کرد کیک وقتی مدتی بیرون باشد خشک شده و بیسکوییت نرم میشود و با همین دلیل ساده دادگاه را پیروز شد.

واژه کیک

واژه کیک در فارسی دقیقا از کلمه cake در انگلیسی برداشته شده و خود این کلمه از زبان نروژی و وایکینگی باستان الهام گرفته شده. قبلا به آن kaka میگفتند.

تاریخچه کیک

طبق گفته باستان شناسان کیک چندین سال قبل به اشکال مختلفی درست میشد و از اواسط قرن 18 طعم شیرین و اسفنجی بودن آن روال شد.

پخت نان و کیک تقریبا باهم اتفاق افتاده به همین دلیل تاریخچه آنها یکی است فقط در پخت نان مخمر استفاده میشود ولی در پخت کیک مورد استفاده نیست.

سال 1727 برای اولین بار یک کتاب آشپزی چاپ شد که در ان طرز تهیه کیک نوشته شده بود و دستور پخت آمده بود که اگر از تخم مرغ زیاد در ترکیب کیک استفاده شود دیگر نیازی به استفاده از مخمر نداریم.

با پیشرفت اجاق گاز های فردار پخت کیک آسان تر شد و تقریبا در هر خانه ای اتفاق می افتاد و خلاقیت جدیدی نمایان میشد.

تاریخچه کیک تولد

حدود 1000 سال پیش از میلاد یونانیان به تولد خدای ماه ، آرتمیس اعتقاد داشتند و به همین منظور جشن های تولدی برپا میکردند که هر ششم ماه کیک میبریدن و شمع فوت میکردن که شمع ها مظهر روشنایی خدای ماه شمرده میشد، فلسفه یونانیان برای روشن کردن شمع رساندن آرزوهایشان نوسط دود آن به خدایان بود.

جشن تولد فقط برای مردها

قبلا مرسوم بوده که جشن تولد فقط برای اقایان گرفته میشده (البته که الان برعکسه و بیشتر برای خانم هاست).

عجیب تر آنکه تا چند سال سالروز تولد شخص مرده رو هم پس از مرگس جشن میگرفتن و کیک میپختن و شمع فوت میکردن. حالا چراشو نمیدونم اگر میدونی برامون کامنت کن!

ورود کاکائو و شکر به کیک

تاریخچه کیک تولد به اندازه پخت نان قدمت داره، پس از کشف آمریکا و دستیابی به منابع کاکائو و شکر کیک تولد هم به حالت امروزی تری شکل گرفت.

کیک تولد از کی عمومی شد؟

در سال 1789 پس از انقلاب کبیر فرانسه، رسیپی کیک های خوشمزه از طبقه اشراف به دست عموم مردم افتاد و رایج شد. یک آشپز فرانسوی بنام واتل با ابداع نوعی خامه بنام شانتی روش جدیدی در کیک سازی ایجاد کرد که پشت آن ابزار الات و... ساخته شد تا از پس دیزاین و خام کشی بر بیاد.

آداب فوت کردن شمع در تاریخچه کیک تولد

در مورد شمع ها در تاریخچه کیک تولد این آداب و اعتقاد وجود دارد که فرد باید آرزو کرده با یک فوت با چشم های بسته تمام شمع هارا خاموش کند و وقتی آرزویی برآورده شد به هیچکس نگوید.

خاموش شدن شمع نشانه پایان یافتن عمر فرد و شروع مرحله جدیدی از زندگی اوست. بعدها بابت این حرکت موزیک پخش شد شعر خوانده شد و شمع ها به حالت های متفاوتی درامد.

اولین کیک تولد در دنیا

در بیشتر جاها ثبت شده اولین کیک تولد دنیا در تولد شاه محمد سوم مغول در هندوستان درست شده و در سال 1686 بوده که با آرد و شکر و سبوس کنگر درست شده و با سیم و زر تزئین شده بوده.

چرا کیک تولد گرد هست؟

درست مثل هرچیزی که فلسفه ای پشتش هست کیک تولد هم داستانی داره، در زمان های بسیار قدیم کیک رو برای الهه ماه آرتمیس درست میکردند و بخاطر حالت گرد ماه کیک رو گرد میپختند و روش شمع میگذاشتند تا مثل ماه نورانی باشه.

خرافات پشت کیک تولد

به جز قضیه شمع و یکباره خاموش کردن آن و گرد بودن آن کیک برش زدن و پخش کردن آن نیز آداب خاص خودش رو داره. میگن اگر اولین تیکه کیک تولدت رو به کسی بدی به این معنیه که اون شخص برای تو خیلی با ارزش و خاص هست.

مثلا در چنین روزی خوردن ورمیشل در چنین باعث به وجود اومدن اتفاقات خوب میشه یا خوردن نودل باعث طولانی شدن عمر میشه.

مردم در هند میگن مصرف نمک در روز تولد باعص بد شانسی میشه.

آلمانی ها هم معتقد هستند اگر روز تولد دونات بخورید خوش شانسی میارید.

کلام اخر

حالا که متوجه شدید تاریخچه کیک تولد چی بوده و چرا عموما کیک ها گرد هستند  و چرا شمع هارو باید با آداب خاصی فوت کرد با اسلایس اول کیک رو به کی بدیم ، پس دیگه بدونید روز تولد چقدر خاص هست و حتما باید با مدل خاصی برگزارش کنید با کسایی که دوستشون دارید.

حتی در روز تولد شما سیارات به حالت های مختلفی هستند که بچه هایی که به علم نجوم اشنایی دارند چارت تولد در میارن و از روی اون چارت یک سری اتفاقاتی که ناخواسته روی زندگی ما تاثیر میگذاره رو در میارن و دیگه با آگاهی به راهشون ادامه میدن که خب چارت تولد خودش یه بحث خیلی گستردس که سعی میکنیم در ادامه بررسیش کنیم که سیارات روی شما چگونه تاثیر میزارن مثل تاثیر ماه روی آب دریاها.

امیدوارم از مقاله تاریخچه کیک تولد لذت برده باشید و حتما نظرتون رو برامون کامنت کنید تا ماهم از اطلاعات شما بهره مند شیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

RANDOCAKE | راندوکیک

قنادی آنلاین در تهران | کیک تولد های خاص و سفارشی تحویل فوری

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]