اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140305147999826124
در دسترس نیست

نرده مدرن

کد: 140305147999826124

، تهران , (اخبار رسمی): امروزه استفاده از سبک مدرن در معماری داخلی و خارجی رواج زیادی پیدا کرده است و طرفداران زیادی در بین طراحان و سازندگان دارد. معمولاً به هر روش جدیدی که خارج از حالت قدیمی و مرسوم باشد، واژه مدرن اختصاص داده می‌شود.

نرده مدرن
نرده مدرن
همچنین در طراحی مدرن، نرده علاوه بر نقش جانپناه و حفاظ در زیبایی بصری ساختمان نقش ایفا می‌کنند.

از نرده های مدرن می‌توان به نرده شیشه ای و نرده کابلی اشاره کرد. در ایران آراد استیل تولید کننده اتصالات این دو نرده مدرن است، و همچنین طراح و مجری نرده کابلی و نرده شیشه ای است. در این مقاله به بررسی این دو نرده می‌پردازیم.

نرده شیشه ای بعد از ظهور و توسعه شیشه های ساختمانی ( شیشه سکوریت و شیشه لمینت)، نرده شیشه ای در بسیاری از طراحی های مدرن دیده شدند. این شیشه ها استحکام، دوام و ایمنی بالایی دارند. به صورت استاندارد شیشه لمینت، شیشه مورد استفاده در نرده شیشه ای است. شیشه لمینت از ترکیب دو یا چند لایه شیشه سکوریت با لایه های میانی پلیمری تولید می‌شود. این شیشه ها، 5 برابر شیشه ای معمولی مقاومت هستند و به سختی می‌شکنند. در صورت شکست هم در جای خود باقی می‌مانند و اسیبی به کسی وارد نمی‌کنند. به همین دلیل در اکثر ساختمان ها پر تردد و مسکونی دیده می‌شوند.

انواع نرده شیشه ای نرده های شیشه ای بسته به دیتیل پروژه می‌‌توانند با اتصالات مختلفی به زمین یا کنار پله نصب شوند. از رایج ترین مدل ها می‌توان به نرده های شیشه ای اسپیگات، نرده شیشه ای فیکس پوینت، نرده شیشه ای کامپوننت (اکسپوز) و (دفنی)، نرده شیشه ای فین گلس و نرده شیشه ای با پایه های تجاری اشاره کرد.

در نرده شیشه ای اسپیگات از پایه اسپیگات برای نگهدار شیشه استفاده می‌شود. هر قاب شیشه ای با دو عدد اتصال به هم متصل می‌شود. پایه های اسپیگات با متریال اهن، الومینیوم و استیل در بازار ایران موجود می‌باشد. با دوام ترین و مناسب ترین برای نرده شیشه ای، پایه ها از جنس استیل هستند که در برابر شرایط جوی زنگ نمی‌زنند و شکل ظاهری ان ها همواره ثابت است.

در نرده شیشه ای فیکس پوینت، شیشه ها با اتصالات نقطه ای به دیوار یا کنار پله نصب می‌شوند. این مدل بیشتر برای حفاظ راه پله و دور وید استفاده می‌شود چرا که نرده شیشه ای فضایی را از راه پله اشغال نمی‌کند. مانند پایه اسپیگات، فیکس پوینت ها استیل بهترین گزینه برای نرده شیشه ای هستند.

در نرده شیشه ای کامپوننت از فیکسچرهای الومینومی برای نصب نرده شیشه ای استفاده می‌شود. این مدل نرده شیشه ای میتواند به صورت اکسپوز یا دفنی باشد. در مدل اکسپوز فیکسچر ها با کاور آلومینومی پوشانده می‌شود و صورت سراسری دیده می‌شود. در مدل دفنی فیکسچر ها در زمین (کف سازی) پنهان می‌شود.

نرده شیشه ای فینگلس، مدرن ترین و لوکس ترین نوع نرده شیشه ای است. در این مدل از فین های (پایه) شیشه ای برای نگهداشت شیشه های نرده استفاده می‌شود که ترکیب این فین شیشه ای و اتصالات استیل بسیار لوکس و چشم نواز است.

نرده شیشه ای با پایه تجاری بیشتر برای فضاهای تجاری و اداری و رفاهی پر تردد مناسب است در این مدل هندریل استیل و پایه های استیل به صورت یک پارچه هستند که ترکیبی فوق العاده زیبا و مستحکم برای نگهداشت پنل شیشه ای را ایجاد می‌کنند.

مزایای نرده شیشه ای:
    شفافیت و ارائه دید بدون مانع عبور نور طبیعی ایمنی و امنیت تطابق پذیری آسان با سایر المان های طراحی جذابیت بصری تنوع بالا در اجرا و متریال مقاوم در برابر شرایط جوی، باد، رطوبت و اشعه فرا بنفش، سرما و گرما
معایب نرده شیشه ای:
    زمان نصب طولانی نیاز به تمیزکاری متداوم قیمت بالاتر نصب به سایر نرده ها
کاربرد نرده شیشه ای نرده شیشه ای در ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و ویلایی قابل استفاده است و کاربرد های متفاوتی دارد.

    نرده راه پله حفاظ تراس و بالکن جان پناه روف گاردن حفاظ پنجره های قدی ( بالکن جولیت) حفاظ استخر جان پناه دور وید پارتیشن در صف های و گیت های فروشگاهی و اداری
قیمت نرده شیشه ای نرده های شیشه ای قیمت به خصوصی ندارند چرا که قیمت بستگی به موارد زیادی دارد:

    نوع شیشه ای (کریستال، سوپرکلیر،دودی و ...)، ضخامت و ساختار شیشه (سکوریت، لمینت) و کارخانه شیشه تولید کننده نوع اتصالات، آلیاژ و برند اتصالات نوع اجرا، محل پروژه و دیتیل و شرایط اجرایی پروژه
نرده کابلی یکی از مینمال ترین نوع نرده مدرن نرده های کابلی است. در نرده های کابلی از اتصالات و کابل های ظریف استیل به عنوان حفاظ استفاده می‌شود. نرده های کابلی به دلیل جذابیت بصری، استحکام و ماندگاری در فضاهای عمومی، ساختمان های تجاری، مسکونی و ویلایی اجرا می‌شوند.

انواع نرده کابلی نرده های کابلی به صورت کلی به دو دسته کلی می‌توان تقسیم کرد:‌ نرده کابلی عمودی و نرده کابلی افقی

در نرده کابلی عمودی، کابل های استیل به وسیله اتصالات استیل به صورت عمودی اجرا می‌شود و این مدل نرده بیشتر در راه پله ها دیده می‌شود. فاصله کابل ها ‌میبایست بیشتر از 11 سانتی متر نباشد. بیشترین انطباق پذیری و استفاده نرده کابلی عمودی با پله های دوبکس مدرن یا همان پله های معلق است.

نرده های افقی با استفاده از پایه های فولادی یا استیل اجرا می‌شوند. در نرده های افقی اتصالات استیل به پایه های فولادی متصل می‌شوند و کابل را نگه میدارند. برای اجرای نرده کابلی افقی در مکان های که کودکان تردد دارند و نیاز به تاییده است می‌بایست تمهیدات لازم برای جلوگیری از بالا رفتن کودکان به کار برد که رایج ترین ان استفاده از پایه ها با شیب منفی است که اجازه بالارفتن را به کودکان ‌نمیدهد. همچنین فاصله کابل ها نباید بیشتر از 11 سانتی باشد.

مزایای نرده کابلی
    طراحی مدرن و مینیمال ظرافت عبور جریان دیده باز و گسترده دوام در برابر شرایط جوی و رطوبت نیاز به تمیزکاری و نگهداری کم استحکام و ایمنی نصب سریع
معایب نرده کابلی
    در صورت تغییرات دمایی شدید،  گرما بر طول کابل تاثیر می‌گذارد می‌بایست کابل ها درگلاژ شود. قیمت بالا نسبت به سایر نرده کلاسیک عدم امکان اجرا در نقاط منحنی به دلیل عدم شکل پذیری کابل
قیمت نرده کابلی: مانند نرده شیشه ای، نرده کابلی نیز قیمت مشخصی به صورت متری ندارند، چرا که قیمت بستگی به موارد زیر است.

    تعداد، آلیاژ و نوع اتصالات نوع بافت، ضخامت و تعداد لاین کابل نوع اجرای نرده ، محل پروژه، دیتیل و شرایط اجرایی پروژه در نرده کابلی افقی : متریال پایه، متریال هندریل، تعداد پایه های ابتدایی و میانی
نرده شیشه ای یا نرده کابلی نرده شیشه ای و نرده کابلی دو مدل نرده مدرن هستند، اما ویژگی های منحصر به فردی دارند و برتری هایی نسبت به هم دارند.

برتری نرده کابلی نسبت به نرده شیشه ای
    نرده کابلی در اکثر موارد قیمت مناسب تری نسبت به نرده شیشه ای دارند. نرده کابلی برای  فضای بیرونی مناسب تر از نرده شیشه ای است چرا که نیاز به تمیزکاری کمتری دارد. نرده کابلی نصب سریعی تری نسبت به نرده شیشه ای دارد. در نرده کابلی نگرانی بابت برخورد وسایل و اثاث به نرده در هنگام جابهجایی وجود ندارد، این مورد در آپارتمان های که آسانسور حمل اثاث و بار ندارند مهم است.
برتری نرده شیشه ای به نرده کابلی:

    نرده شیشه ای برای سطوح بدون شیب فضای کمتری نسبت به نرده کابلی اشغال می‌کند. نرده شیشه ای دید کاملا بدون مانع ارائه می‌دهد. نرده شیشه ای بسیار انعطاف بالایی در انطباق با سایر المان ها داخلی دارد. نرده شیشه ای تنوع بالاتری دارد که منجر به طراحی منحصر به فرد ساختمان می‌شود. نرده شیشه ای به صورت گرد و منحنی قابل اجرا است.
به صورت کلی نرده های کابلی برای نصب در فضاهای بیرونی و راه پله ساختمان های مسکونی مناسب تر است و نرده شیشه ای برای فضاهای داخلی.

البته ممکن است طراح یا مالک نرده شیشه ای را به نرده کابلی برای فضای بیرونی ترجیح دهد.

برای مشاوره رایگان و برآورد قیمت نرده شیشه ای و نرده کابلی با بهترین کیفیت با آراد استیل در ارتباط باشید.

02166391500

02166391228

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه صنعتی آراد استیل

آراد استیل تولید کننده اتصالات استیل معماری برای سیستم های نما شیشه ای، نرده کابلی، نرده شیشه ای، بارانگیر شیشه ای و پله شیشه ای است. محصولات و اتصالات آراد استیل در ایران بی رقیب و در مقایسه با برندهای اروپایی با قیمت پایینتر ارائه میشود. همچنین در زمینه اجرا نیز آراد استیل در پله های شیشه ای، نرده های شیشه ای، نرده های کابلی، نما شیشه ای و بارانگیر و سقف شیشه ای است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مسکن و ساختمان