اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140305238008226219
در دسترس نیست

وظایف پرستار سالمند

وظایف پرستار سالمند در منزل

کد: 140305238008226219

، تهران , (اخبار رسمی): گرچه استخدام مراقب سالمند در منزل واقعاً به نفع افراد سالخورده است اما اگر شما پرستاران حرفه‌ای و متخصص را استخدام نکنید، نمی‌توانید به یک نتیجه ایده‌آل برسید. برای این منظور باید به موسساتی که در این زمینه فعالیت دارند مراجعه کنید.

وظایف پرستار سالمند در منزل
وظایف پرستار سالمند

سفیران آرامش مرکز حرفه‌ای است که هم در زمینه مراقبت از سالمندان و هم مراقبت از کودکان، پرستاران حرفه‌ای را به شما معرفی می‌کند فقط کافی است از طریق شماره ۰۲۱۴۴۰۶۳۸۳۲ و یا ۰۲۱۴۴۰۵۱۰۸۱ تماس بگیرید.

ما نمی‌توانیم به هر کسی که ادعا می‌کند در حرفه پرستاری تجربه‌ای دارد، اعتماد کرده و سلامت جسمی و روحی سالمندان را به دست او بسپاریم. یک پرستار حرفه‌ای باید به وظایف خود مسلط باشد تا به خوبی بتواند از فرد سالمند مراقبت کند. وظایف پرستار سالمند در منزل به شرح زیر می‌باشد:

مراقبت‌های پزشکی

به هر حال با افزایش سن، قوای بدنه انسان کاهش پیدا می‌کند. بناhttps://safireparastari.com/براین این مسئله طبیعی است که افراد سالمند دچار بیماری‌های متعدد باشند. پرستار موظف است تمامی مراقبت‌های پزشکی سالمند را پیگیری نموده و در صورتی که نیاز به مراجعه به پزشک است، برای دریافت نوبت ویزیت اقدام نماید.

رسیدگی به بهداشت فردی

یکی دیگر از وظایف مراقب سالمند این است که به سالمند در بهداشت فردی کمک کند. متاسفانه بعضی از سالمندان به حدی قوای بدنی خود را از دست می‌دهند که حتی امکان شستشوی خود را ندارند و در نتیجه مراقب سالمند وظیفه استحمام سالمندان را نیز بر عهده خواهد داشت. اگر فرد سالخورده کنترل ادرار و مدفوع خود را نیز نداشته باشد، باز هم این موضوع به وظایف پرستار سالمند اضافه کرده و موظف است که بهداشت شخصی او را نیز انجام دهد.

تنظیم برنامه غذایی مناسب

غذاهایی که افراد سالمند می‌خورند نسبت به افراد جوان کمی متفاوت است. به هر حال ابتلا به فشار خون، بیماری‌های قلبی و ناراحتی استخوان، از جمله رایج‌ترین مشکلاتی است که افراد سالخورده با آن مواجه می‌شوند. به همین دلیل این افراد نمی‌توانند هر نوع غذایی را مصرف کنند. بنابراین پرستار سالمند باید تخصص لازم در تنظیم برنامه غذایی داشته باشد. لازم است براساس شرایط جسمی و سلامت فرد سالمند، یک منوی غذایی کامل را تنظیم کرده و برنامه غذایی فرد سالخورده را طبق این منو پیش ببرد.

حمایت روانی از فرد سالمند

افراد سالمند بیش از افراد دیگر به همزبانی و هم‌کلامی نیاز دارند. دوست دارند اطراف آن‌ها شلوغ باشد؛ در طول روز با شخصی که آن‌ها را درک می‌کند صحبت کرده و خاطرات گذشته را برای او تعریف کنند. پرستار سالمند باید حوصله کافی برای هم‌کلامی با افراد سالخورده را داشته باشد و اگر این افراد دچار استرس و اضطراب هستند، با پشتیبانی روانی از آن‌ها کمک کند که اضطراب برطرف شود.

کمک به انجام تمرینات ورزشی

اگر افراد سالمند مدام در حال خوابیدن باشند، به مرور زمان ماهیچه‌های آن‌ها تحلیل رفته و قدرت راه رفتن را از دست می‌دهند. بنابراین پرستار سالمند باید تمرینات فیزیکی و ورزش‌های مناسب را برای او در نظر بگیرد و به فرد سالخورده در انجام این تمرینات کمک کند. به خصوص اگر چنین فردی دچار مشکلات مغزی شده و قسمتی از بدن او بی‌حرکت شده است، انجام تمرینات ورزشی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

شستشوی لباس‌های سالمند

همانگونه که گفتیم بهداشت شخصی سالمند بر عهده پرستار استخدامی است. بنابراین شستن لباس‌ها نیز بر عهده پرستار سالمند می‌باشد. حتی اگر نیاز است ملحفه و تشک سالمند شستشو شود، باید تمامی امور توسط پرستار انجام گردد.

مدیریت داروها

خوردن به موقع داروها برای پیشگیری از حاد شدن بیماری‌ها و یا بروز عارضه‌های ناخواسته، برای فرد سالمند اهمیت بسیار زیادی دارد. به خصوص اینکه اغلب افراد سالمند حافظه لازم برای به خاطر سپردن زمان داروها را نداشته و نیاز دارند که کسی داروها را به آن‌ها یادآوری کند. بنابراین پرستار سالمند باید مدیریت داروها را نیز انجام دهد.

ارزیابی سلامت جسمی

پرستار سالمند باید دقت کافی برای بررسی ضعف‌ها و مشکلات جسمی سالمند را داشته باشد. اگر کوچک‌ترین علائمی را مشاهده کرد، باید همین موضوع را به فرزندان فرد سالخورده اطلاع دهد تا در صورت لزوم، مراقبت‌های پزشکی انجام شود.

اگر شما یک پرستار حرفه‌ای را استخدام کنید که واقعاً تعامل خوبی با فرد سالخورده داشته باشد، همانند این می‌ماند که شما یک همدم و همزمان برای سالمند استخدام کرده‌اید که در طول روز می‌تواند با صبوری با او حرف بزند، از مشکلات خود بگوید و با او درد دل کند. سالمندان به کسی نیاز دارند که بتوانند ساعت‌ها با او گفتگو و معاشرت داشته باشند.

سفیران آرامش یکی از موسسات حرفه‌ای است که هم در زمینه مراقبت از سالمندان و هم در زمینه مراقبت از کودکان، پرستاران حرفه‌ای را به شما معرفی می‌کند. کافی است رزومه پرستاران را بررسی کنید تا از این نظر مطمئن شوید و سپس با این موسسه تماس بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه سفیر پرستاری

موسسه سفیران آرامش با تکیه بر یک دهه سابقه درخشان با شماره ثبت ۶۰۱۳۲۹ در سال ۱۳۹۳ آغاز به کار نموده است. تیم سفیران آرامش با کادری مجرب و آموزش دیده آماده ارائه خدمات در تمامی زمینه های پرستاری می باشد. ما همواره با کسب آگاهی از آخرین روش های پرستاری برای سالمندان، کودکان و بیماران تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بتوانیم بهترین مشاوره ها و خدمات را با افتخار به شما عزیزان ارائه دهیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان