اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140305248009226219
در دسترس نیست

مقایسه مهدکودک و پرستار کودک

مقایسه مهدکودک و پرستار کودک

کد: 140305248009226219

، تهران , (اخبار رسمی): اگر می‌خواهید کودک خود را به مهد کودک بفرستید و یا اینکه شخصی به شما پیشنهاد داده است پرستاری را برای او در منزل استخدام نمایید، حتما باید در مقایسه مهدکودک و پرستار کودک، تفاوت‌های بین این دو و مزایا و معایبی که نصیب کودکتان می‌شود را در نظر بگیرید.

مقایسه مهدکودک و پرستار کودک
مقایسه مهدکودک و پرستار کودک

سفیران آرامش امروز، پرستاران حرفه‌ای و متخصص را به شما معرفی می‌کند تا با خیال راحت بتوانید کودک خود را به افراد متعهد و با اخلاق بسپارید، فقط کافی است با این مرکز تماس و از مشاوران مجموعه کمک بگیرید.

اگر می‌خواهید کودک خود را به مهد کودک بفرستید و یا اینکه شخصی به شما پیشنهاد داده است پرستاری را برای او در منزل استخدام نمایید، حتما باید در مقایسه مهدکودک و پرستار کودک در منزل، تفاوت‌های بین این دو و مزایا و معایبی که نصیب کودکتان می‌شود را در نظر بگیرید. در این مورد می توانید مقاله مسئولیت های پرستار بچه در منزل را مطالعه کنید، در واقع بیشتر باید به فکر منفعت کودک باشید. بنابراین برای رسیدن به یک تصمیم درست، چند فاکتور زیر را در نظر داشته باشید:

آرامش کودک

وقتی شما پرستار کودک در منزل را استخدام می‌کنید، کودک شما همیشه در یک محیط امن،آرام و به دور از سر و صدا و شلوغی در حال بازی و استراحت است. هر زمان بخواهد به تماشای تلویزیون می‌پردازد؛ با اسباب بازی‌های شخصی خود بازی می‌کند؛ با پرستار به گردش می‌رود؛ هر زمان بخواهد استحمام خواهد کرد و به طور کلی زیاد خسته نمی‌شود. ولی درمورد مهد کودک اینگونه نیست. تعداد زیادی کودک در مهد کودک در سنین‌های مختلف نگهداری می‌شوند که همین مسئله باعث سر و صدای بسیار زیاد خواهد شد و آرامش را از کودک شما می‌گیرد. از طرف دیگر کودک شما در مهدکودک نمی‌تواند هر طور که دلش بخواهد رفتار کند و موظف است همانند کودکان دیگر طبق شرایط تعریف شده پیش برود.

سلامتی و بهداشت

مهد کودک به دلیل نگهداری از تعداد زیادی از کودکان، محیطی آلوده است. اگر یک نفر سرما خورده باشد تعداد زیادی را بیمار می‌کند. از طرف دیگر همه کودکان به بهداشت شخصی توجه نمی‌کنند. اما وقتی شما پرستار کودک در منزل را استخدام می‌کنید، کودک شما از بیماری‌هایی همانند سرماخوردگی یا آنفولانزا به دور خواهد بود چون وارد محیط‌های عمومی نمی‌شود. از طرف دیگر محیط خانه همواره تمیز است و پرستار نیز نکات بهداشتی را به او آموزش می‌دهد.

آموزش کودک

درست است که پرستار کودک در منزل نیز موظف است مسائلی را به کودک شما آموزش دهد؛ برای او کتاب داستان بخواند و با او بازی‌های آموزشی انجام دهد ولی قدرت آموزش مهد کودک نسبت به قدرت آموزش پرستار کودک در منزل بیشتر است چون در هر کلاس مهد کودک، افراد هم سن و سال وجود دارند که همین مسئله قدرت یادگیری آن‌ها را بیشتر می‌کند. از طرف دیگر یک فضای رقابتی به وجود می‌آید که کودکان را مصمم می‌کند هرچه زودتر آموزش‌های مربی را یاد بگیرند. بنابراین از بعد آموزشی، مهد کودک نسبت به استخدام پرستار در منزل اولویت دارد.

تغذیه کودک

وقتی شما پرستار کودک در منزل را استخدام می‌کنید، پرستار موظف است براساس سن، شرایط جسمی و سلامت کودک شما، یک برنامه غذایی منظم را برای او تعریف نماید. همچنین کودک شما به خوراکی‌های دلخواه‌های خود دسترسی دارد ولی درمورد مهد کودک اینگونه نیست و کودکان نمی‌توانند هر خوراکی را با خود به مهد کودک ببرند. از طرف دیگر مربی‌ها نمی‌توانند تک تک کودکان را از نظر تغذیه تحت کنترل داشته باشند.

خطرات احتمالی و آسیب به کودکان

وقتی کودک در مهد کودک باشد، به دلیل جمعیت بالا و بازی‌های دورهمی، هر آن احتمال آسیب‌هایی همانند زمین خوردن و یا شکستن دست و پا وجود دارد. ولی در منزل چنین خطراتی برای کودک وجود ندارد. حتی وقتی پرستار، کودک را به پاک می‌برد؛ موظف است به درستی از او مراقبت کند تا دچار آسیب نشود.

تقویت رابطه اجتماعی

اگر کودک شما منزوی است، به شما پیشنهاد می‌کنیم به جای استخدام پرستار کودک در منزل، او را به مهد کودک بفرستید. قرار گرفتن در یک محیط شلوغ، به خصوص در کنار افراد هم سن و سال، کمک می‌کند روابط اجتماعی کودک شما بهبود پیدا کند. ولی وقتی شما پرستار کودک در منزل را استخدام می‌کنید، کودک همواره در یک محیط بسته حضور دارد که به جز پدر و مادر و پرستار، با کس دیگری در ارتباط نیست و همین مسئله او را منزوی‌تر خواهد کرد.

رعایت حریم خصوصی خانه

وقتی شما پرستار کودک در منزل را انتخاب می‌کنید دیگر حریم خصوصی برای شما معنی نخواهد داشت چون پرستار وارد منزل می‌شود و تا ساعتی که شما در منزل حضور ندارید تمامی خانه در اختیار او قرار می‌گیرد.

هزینه نگهداری از کودک

مسلماً در مقایسه مهد کودک و پرستار کودک هزینه ثبت نام کودک در مهد کودک نسبت به زمانی که شما می‌خواهید برای تمام سال یک پرستار در منزل استخدام کنید، بسیار ارزان‌تر تمام می‌شود.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم از تمامی جوانب، به مقایسه مهد کودک و پرستار کودک را در منزل بیردازیم تا شما در نهایت براساس شرایطی که دارید، بتوانید به یک تصمیم درست برسید. اکنون شما می‌توانید با بررسی مزایا و معایب هر یک از این دو روش و براساس شرایطی که فرزند شما دارد، یک تصمیم درست اتخاذ کنید. اگر کودک بیماری دارید که نگهداری از او در مهد کودک سخت است یا اگر به دلیل کم سن و سال بودن کودک ترجیح می‌دهید پرستار کودک در منزل استخدام کنید، می‌توانید به سراغ مجموعه‌های حرفه‌ای که در این زمینه به شما کمک می‌کنند بروید. سفیران آرامش امروز، پرستاران حرفه‌ای و متخصص را به شما معرفی می‌کند تا با خیال راحت بتوانید کودک خود را به افراد متعهد و با اخلاق بسپارید، فقط کافی است با این مرکز تماس و از مشاوران مجموعه کمک بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه سفیر پرستاری

موسسه سفیران آرامش با تکیه بر یک دهه سابقه درخشان با شماره ثبت ۶۰۱۳۲۹ در سال ۱۳۹۳ آغاز به کار نموده است. تیم سفیران آرامش با کادری مجرب و آموزش دیده آماده ارائه خدمات در تمامی زمینه های پرستاری می باشد. ما همواره با کسب آگاهی از آخرین روش های پرستاری برای سالمندان، کودکان و بیماران تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بتوانیم بهترین مشاوره ها و خدمات را با افتخار به شما عزیزان ارائه دهیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان