اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140305278012026219
در دسترس نیست

دلایل استخدام پرستار بیمار در منزل و مزایای آن

دلایل استخدام پرستار بیمار در منزل و مزایای آن

کد: 140305278012026219

، تهران , (اخبار رسمی): با استخدام پرستار بیمار در منزل نه تنها به کارهای بیمار رسیدگی می‌شود، بلکه می‌تواند همدم و همراهی برای بیمار باشد و در مواقع تنهایی با او هم‌صحبت شود. در این مقاله به بررسی مزیت های حضور پرستار بیمار در منزل می پردازیم. شما هم اگر قصد استخدام پرستار بیمار را دارید، تا انتها این مطلب را بخوانید.

دلایل استخدام پرستار بیمار در منزل و مزایای آن
پرستار بیمار در منزل

مجموعه سفیر پرستاری، پرستاران حرفه‌ای و متخصصی به شما معرفی خواهد کرد تا با خیال راحت بتوانید بیمار خود را به او بسپارید. برای ارتباط با این مجموعه با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۳۸۳۲ یا ۰۲۱۴۴۰۵۱۰۸۱ تماس بگیرید.

بعضی از بیماران بعد از ترخیص شدن از بیمارستان نیاز به مراقبت در منزل دارند و باید ادامه درمان و استراحت خود را در منزل طی کنند تا به طور کامل بهبود یابند. این دسته از بیماران با توجه به اینکه قادر به انجام بسیاری از فعالیت‌های خود نیستند، نیازمند یک مراقب یا پرستار هستند. پرستار با حضور در منزل بیمار می‌تواند به او در کارهایی مثل نظافت و استحمام، غذا خوردن، پوشیدن لباس، پیاده روی و… کمک کند و مراقب بیمار باشد. بیمارانی که کسی را ندارند که از آنها مراقبت کند و یا اطرافیان و خانواده آنها دارای مشغله‌های کاری زیادی هستند، بهترین مراقب برای آنها، پرستار خواهد بود. با استخدام پرستار بیمار در منزل نه تنها به کارهای بیمار رسیدگی می‌شود، بلکه پرستار می‌تواند همدم و همراهی برای بیمار باشد و در مواقع تنهایی با او هم‌صحبت شود. شما هم اگر قصد استخدام پرستار بیمار در منزل را دارید، در ادامه همراه باشید تا راهنمایی‌تان کنیم.

بیماران به دلایل مختلفی ممکن است نیاز به پرستار داشته باشند و استخدام یک پرستار برای آنها، مزایای زیادی به همراه خواهد داشت از جمله آنکه:

بعضی از بیماران به دلیل تصادف و حوادث یا مادرزادی، مشکل جسمی و حرکتی دارند و نیازمند مراقبت فردی و خصوصی هستند. با استخدام پرستار می‌توان از بیمار به صورت فردی و طبق نیازهای خاص او، مراقبت کرد. پرستار به بیمار در انجام کارهای شخصی کمک می‌کند.

برخی از بیماران بعد از ترخیص شدن از بیمارستان نیاز به ادامه درمان در منزل دارند. استخدام پرستار برای این دسته از بیماران نیز ضروی است تا روند درمان را سریع‌تر بگذرانند و به بهبودی کامل برسند.

مزیت استخدام پرستار در منزل، حضور مداوم پرستار در کنار اوست و نظارت دقیقی به وضعیت بیمار دارد. کنترل کردن علائم حیاتی بیمار، تغییرات در وضعیت جسمی و روحی بیمار و دیگر علائم او، در صورت لزوم به پزشک بیمار گزارش داده می‌شود.

مزیت دیگر استخدام پرستار بیمار در منزل، دسترسی به منابع درمانی است. برای بیماران مخصوصا سالخورده‌ها، رفت و آمد پی‌ در‌ پی به بیمارستان سخت است و می‌توان با استخدام یک پرستار، بخش زیادی از درمان مثل تعویض پانسمان، سرم تراپی و… را در خانه انجام داد.

کمک گرفتن از یک پرستار در خانه به نسبت بستری شدن بیمار در بیمارستان، هزینه بسیار مناسب‌تری دارد مخصوصا اینکه شما می‌توانید به صورت ساعتی هم پرستار استخدام کنید. هزینه بیمارستان فقط هزینه بستری شدن نیست و باید مواردی مثل هزینه همراه بیمار، هزینه ایاب و ذهاب به بیمارستان و… را هم در نظر گرفت. از طرفی، بیمار در خانه خود احساس راحتی بیشتری دارد و در فضایی به دور از شلوغی بیمارستان، استراحت می‌کند.

وظایف پرستار بیمار در منزل

وظیفه اصلی پرستار بیمار در منزل همانطور که مشخص است، نگهداری از بیمار است اما این وظیفه شامل یکسری مراقبت‌هاست که در این بخش شرح می‌دهیم :

رسیدگی به نظافت شخصی بیمار و استحمام او

از وظایف مهم پرستار بیمار در منزل، رسیدگی به نظافت شخصی بیمار است و باید همیشه تمیز بودن بیمار توجه داشته باشد. هنگام استخدام یک پرستار می‌توانید به او توضیح دهید که بیمار شما در هفته باید چند بار استحمام شود، لباس‌های او چه موقع عوض شوند، در صورت لزوم به تعویض پوشک، زمان آن کی است و …

تعویض پانسمان و سوند

اگر بیمار نیاز به پانسمان زخم دارد، پرستار موظف به تعویض پانسمان بیمار است و باید طبق دستورات پزشک، پانسمان را با رعایت اصولی بهداشتی تعویض نماید. همچنین در بیمارانی که نیاز به سوند دارند، پرستار می‌تواند تعویض سوند را هم انجام دهد.

کمک به جابجا شدن بیمار

بیماران زمین‌گیر یا بیمارانی که مشکل جسمی و حرکتی دارند، برای جابجا شدن نیاز به کمک دارند و پرستار به آنها برای جابجا شدن کمک می‌کند. ثابت ماندن بیمار برای مدت طولانی، خطر عارضه‌هایی مثل زخم بستر را به دنبال دارد بنابراین پرستار حتما باید هر چند ساعت یکبار، بیمار را جابجا کند.

انجام تمرینات فیزیوتراپی

برای بیمارانی که باید تمرینات فیزیوتراپی انجام دهند، پرستار مراقب زمان فیزیوتراپی آنهاست. پرستار به بیمار کمک می‌کند که تمرینات ورزشی و فیزیوتراپی را در زمان مناسب و به شکل صحیح انجام دهد و طبق دستورات فیزیوتراپیست عمل می‌کند.

رسیدگی به وضعیت درمانی بیمار در منزل

پرستار به وضعیت درمانی بیمار نیز رسیدگی می‌کند مثل نظارت بر داروها، توجه به دستگاه‌های ثبت علائم حیاتی مانند اکسیژن یا ضربان قلب، زمان استراحت، زمان تغذیه، توجه به مقدار غذا و آب مصرفی بیمار و…

بیمارانی که نیازمند مراقبت نسبتا ویژه هستند، می‌توانند از بهیار در منزل کمک بگیرند. بهیار، شخصی است که دوره‌های مخصوص را برای بیماری‌های مختلف گذرانده است و تجربه کافی در این زمینه را دارد. بیمارانی که شرایط خیلی حاد ندارند، بهیار برای آنها مناسب‌تر است.

خدمات پرستاری ساعتی، روزانه و شبانه‌روزی

شما می‌توانید از موسسه سفیران آرامش امروز درخواست خدمات پرستاری ساعتی، روزانه، شبانه یا ۲۴ ساعته داشته باشید و این موسسه، تمام خدمات مراقبت از بیمار را در هر زمانی که شما بخواهید، ارائه می‌دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه سفیر پرستاری

موسسه سفیران آرامش با تکیه بر یک دهه سابقه درخشان با شماره ثبت ۶۰۱۳۲۹ در سال ۱۳۹۳ آغاز به کار نموده است. تیم سفیران آرامش با کادری مجرب و آموزش دیده آماده ارائه خدمات در تمامی زمینه های پرستاری می باشد. ما همواره با کسب آگاهی از آخرین روش های پرستاری برای سالمندان، کودکان و بیماران تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بتوانیم بهترین مشاوره ها و خدمات را با افتخار به شما عزیزان ارائه دهیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان