اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140305288013726250
در دسترس نیست

هر آنچه که باید درباره سیستم اطفا حریق Fm200 بدانید

کد: 140305288013726250

، (اخبار رسمی): سیستم اطفا حریق Fm200 به عنوان خاموش‌کننده در مکان‌هایی که داده و اطلاعات حساس فیزیکی نگهداری می‌شود، کاربرد دارند.

هر آنچه که باید درباره سیستم اطفا حریق Fm200 بدانید
هر آنچه که باید درباره سیستم اطفا حریق Fm200 بدانید
هر آنچه که باید درباره سیستم اطفا حریق Fm200 بدانید
هر آنچه که باید درباره سیستم اطفا حریق Fm200 بدانید
هر آنچه که باید درباره سیستم اطفا حریق Fm200 بدانید
هر آنچه که باید درباره سیستم اطفا حریق Fm200 بدانید

موزه‌ها، اتاق سرور، نیروگاه‌ها، سایت‌های مخابراتی، مراکز داده و یا دیتاسنتزها، تاسیسات نفت و گاز، مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، سایت‌های اینترنتی، مکان‌های استراتژیک و... از این سیستم استفاده می‌کنند. اطفا حریق Fm200 قادر است بدون استفاده از آب، با حذف رادیکال‌های آزاد و گرما، آتش‌سوزی را در چند ثانیه متوقف کند.

 گاز FM200 بی‌رنگ و بی‌بو و همچنین غیر سمی و نارسانا است و استفاده از آن نه تنها آسیب به محیط وارد نمی‌کند؛ بلکه باعث حفظ آن نیز خواهد شد. شارژ مجدد سیستم اطفا حریق fm200 بسیار ارزان و مقرون به صرفه انجام می‌شود. سیستم اطفا حریق اتوماتیک گازی به علت تاثیرگذاری بالا در حجم بسیار کم، یکی از پرفروش‌ترین سیستم‌های اطفا حریق محسوب می‌شود.

تاریخچه گاز FM200

گاز هپتا فلوئوروپروپان که به گاز FM-200 معروف است، در سال 1960 توسط شرکت دوپونت که یکی از شرکت‌های صنایع شیمیایی در آمریکا است، کشف شد. در آن زمان این گاز فقط به عنوان حلال و پاک‌کننده در صنایع کاربرد داشت. با این حال بر روی این گاز به عنوان سیستم اطفا حریق Fm200 تحقیق انجام می‌شد. پس از بررسی‌هایی که توسط شرکت دوپونت بر روی گاز FM-200 انجام شد، در سال 1970، آن را به عنوان عامل خاموش‌کننده آتش با پتانسیل HFC-227ea بررسی کردند.

در آن زمان همچنان بررسی و تحقیق بر روی آن به عنوان خاموش‌کننده آتش ادامه داشت تا اینکه در سال 1994 گاز FM-200 توسط سازمان ملی استاندارد و فناوری آمریکا (NIST) تایید شد. پس از آن در سال 2001 توسط انجمن ملی حفاظت از آتش (NFPA) این گاز به عنوان یک عامل خاموش‌کننده آتش به تایید نهایی رسید. از آن هنگام تا کنون از گاز FM-200 در 70 کشور، برای اطفا حریق در هنگام آتش‌سوزی در بیش از 100 هزار پروژه استفاده شده‌ است.

مشخصات فیزیکی و شیمیایی سیستم اطفا حریق Fm200

گاز Fm200 به عنوان یک گاز اطفا حریق بی‌رنگ و بی‌بو و غیر سمی است که رسانای جریان الکتریکی نبوده و از این جهت با خیال راحت می‌توان در محیط زیست و حتی در محیط‌های شلوغ از آن به عنوان سیستم اطفا حریق Fm200 استفاده کرد. Fm200 قادر است در کمتر از 10 ثانیه آتش‌سوزی را بدون ایجاد پسماند و خسارت متوقف کند. گاز Fm200 در اثر فشار زیاد نیتروژن به صورت گازی شکل در کپسول آتش‌نشانی جای گرفته ‌است. پس از خارج شدن از کپسول به منظور اطفا حریق، به صورت بخار بی‌رنگ در محیط پراکنده می‌شود و به علت غیر سمی بودن هیچ ضرری به محیط نمی‌رساند.

گاز Fm200 جزء گازهای پاک در محیط شناخته شده و به همین دلیل می‌توان از آن در محیط‌های پرتردد نیز استفاده کرد. همچنین این گاز به علت نداشتن کلراین و یا بروماین، بر روی تخریب لایه اوزون کاملا بی‌تاثیر است. به علت نداشتن هیچ‌گونه پسماند، پس از اطفا حریق با این گاز، نیازی به تمیز کردن و پاکسازی محیط نیست. گاز HFC-227ea با نام تجاری Fm200 به عنوان سیستم اطفا حریق Fm200 در مجاورت هوا غیر قابل اشتغال بوده و همچنین در برابر فلزات، پلاستیک یا مواد دیگری که در ساختمان‌ها وجود دارد، هیچ‌گونه خورندگی ندارد. علاوه بر آن، اطفا حریق اف 200، در حالت عادی غیر قابل تجزیه و پایدار است و به لایه اوزون آسیب وارد نمی‌کند.

برتری سیستم اطفا حریق FM200 نسبت به روش های دیگر

سیستم اطفا حریق FM200 در فضای بسیار کوچکی قادر است حجم زیادی از آتش‌سوزی را خاموش کند. برای این ‌کار به سیلندرهای نگهداری کمی نیاز است. همچنین اطفاء حریق Fm200 در سه کلاس A,B,C قابل استفاده است. در زیر به برخی از برتری‌ و مزایای این گاز اشاره می‌شود:

  • فشار ذخیره‌سازی پایین 24 و 27 بار
  • نیاز به تعداد کم
  • خاموش کردن حریق در کمتر از 10 ثانیه
  • امکان شارژ مجدد سیستم اطفا حریق FM200 با هزینه کم و ارزان
  • سازگاری سیستم اطفا حریق FM200 با محیط
  • بی‌اثر بر روی لایه اوزون
  • جایگزین عالی برای هالوژن مخرب 1301
  • عایق جریان الکتریکی
  • غلظت بسیار پایین گاز FM200
  • ایمن بودن در فضای بسته

کاربرد سیستم اطفا حریق FM200

از سیستم اطفا حریق FM200 به علت مزایا و ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، در مکان‌های به خصوصی استفاده می‌شود که عبارتند از:

  • اتاق‌های نگهداری اسناد: این اتاق‌ها که معمولا در سازمان‌ها و نهادها برای نگهداری اطلاعات با ارزش و اسناد تاریخی، فرهنگی نقشه‌ها, عکس‌ها، نسخه‌های قدیمی، مدارک و.... کاربرد دارند، از این سیستم استفاده می‌کنند. با اطفا حریق گازی Fm200، از مواد شیمیایی و آب استفاده نمی‌شود. بنابراین بدون آسیب به این مدارک اطفا حریق صورت می‌گیرد.
  • اطفای حریق FM200 در اتاق سرور: در دیتاسنترها به علت حجم زیاد داده و اطلاعات مهم و حیاتی با خاموش کردن آتش با سیستم اطفا حریق Fm200 با سرعت بسیار بالا از تجهیزات و داده‌های حساس محافظت می‌شود بدون اینکه کوچک‌ترین رسوب و یا تخریبی ایجاد شود. همچنین به علت نداشتن خاصیت سمی، پرسنل و کارکنان این محیط‌ها از ایمنی کاملی برخوردار خواهند بود. پس از استفاده از سیستم اطفا حریق اتاق سرور نیازی به تمیزکاری محیط نیست.
  • استفاده در مکان‌های خطرناک و حساس: در کارخانجات، صنایعی که با مواد شیمیایی سر و کار دارند، آزمایشگاه‌ها و... برای ایمنی بیشتر از محیط از سیستم اطفا حریق FM200 استفاده می‌کنند. اطفا حریق باعث کاهش هزینه‌های ناشی از خسارت وارد شده می‌شود و جلوی ضررهای زیاد را با سرعت بالایی که دارد، می‌گیرد.

نحوه عملکرد سیستم اطفاء حریق FM200

با آزادشدن گاز FM200 در محیط، اکسیژن موجود در هوا رقیق شده و باعث خاموش شدن آتش می‌شود. برای انجام این‌ کار نیاز است تا کپسول گاز را به سیستم تشخیص و اعلام حریق متصل کنید. کنترل پنل و امکاناتی که در سیستم اطفا حریقFM200 تعبیه می‌شوند، به وسیله سنسورهای به کار رفته در آن کوچک‌ترین دود و حرارت را تشخیص می‌دهد. در این سیستم، سیلندرهای مخصوصی که استاندارد مشخصی دارند، استفاده شده ‌است. نازل‌های کپسول این سیستم از جنس آلومنیوم بوده و استاندارد مشخصی دارد.

سخن پایانی و جمع بندی

سیستم اطفا حریق Fm200، یک سیستم بسیار پیشرفته است که بدون استفاده از آب و یا موادشیمیایی مضر اقدام به اطفا حریق می‌کند. گاز به کار رفته در این سیستم، بی‌رنگ و بی‌بو و غیر سمی است؛ به همین دلیل از آن در مکان‌های شلوغ و پر تردد حتی در فضاهای کوچک استفاده می‌کنند. این سیستم مزایا و ویژگی‌های بسیار زیادی دارد که باعث شده از آن برای اطفا حریق در مکان‌های حساس و مکان‌هایی که به اطلاعات و داده‌های استراتژیک مربوط است، استفاده شود.

شما با خرید سیستم های اعلام و اطفا حریق از شرکت پیشگام گستر راتین می‌توانید به آدرس سایت: ratingostar.com از خدمات پس از فروش آن نیز استفاده کنید. نگهداری و تعمیرات دوره‌ای، آموزش کاربران، پشتیبانی فنی و تامین قطعات یدکی از جمله خدمات این شرکت معتبر است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید