اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140305288013826251
در دسترس نیست

چگونه به بهترین شکل جک قیچی توکار را نصب کنیم؟

کد: 140305288013826251

، (اخبار رسمی): جک قیچی یکی از کاربردی‌ترین ابزارها در تعمیرگاه‌ها، صافکاری‌ها و گاراژها می‌باشد که جابجایی راحت اتومبیل در ارتفاع را برای تکنسین ممکن می‌سازد. این جک‌ها دارای انواع توکار، روکار و میزان فرمان هستند.

چگونه به بهترین شکل جک قیچی توکار را نصب کنیم؟
چگونه به بهترین شکل جک قیچی توکار را نصب کنیم؟
چگونه به بهترین شکل جک قیچی توکار را نصب کنیم؟
چگونه به بهترین شکل جک قیچی توکار را نصب کنیم؟
چگونه به بهترین شکل جک قیچی توکار را نصب کنیم؟
چگونه به بهترین شکل جک قیچی توکار را نصب کنیم؟
چگونه به بهترین شکل جک قیچی توکار را نصب کنیم؟
چگونه به بهترین شکل جک قیچی توکار را نصب کنیم؟

در بین انواع مدل‌های جک قیچی، مدل توکار نیاز به نصب اصولی دارد و سایر مدل‌ها به صورت آماده قابل سفارش هستند. اما در زمان نصب جک توکار باید به موارد مختلفی توجه داشته باشیم که در این مقاله قصد داریم به توضیح در مورد آن‌ها بپردازیم. برای آشنایی با جک توکار قیچی و آموزش نصب آن، در ادامه این محتوا با ما همراه باشید.

جک قیچی چیست؟

جک‌های قیچی که به آ‌ن‌ها جک تعمیرگاهی نیز گفته می‌شود، نوعی از جک‌های هیدرولیکی هستند. جک‌های قیچی با نام‌های دیگری نیز شناخته می‌شوند که بهتر است با آن‌ها آشنا شوید. این نام‌ها عبارتند از:

  • جک هفتی و هشتی
  • جک میزان فرمان
  • جک بالابر ضربدری
  • جک آسانسور خودرو
  • و...

از این جک‌ها برای بالا بردن ماشین به منظور اجرای فرآیندهای لازم برای تعمیر اتومبیل، استفاده می‌شود. این جک‌ها ویژگی‌های خاصی دارند که آن‌ها را برای این کاربری آماده می‌کنند. برای مثال می‌توانند وزن خیلی زیادی را تحمل کنند و به همین دلیل مشکلی در زمینه بلند کردن ماشین نخواهند داشت. اگر خیال تعمیرکار از بابت امنیت جک هیدرولیکی راحت نباشد، نمی‌تواند با خاطری آسوده زیر ماشین برود و آن را تعمیر کند. بنابراین امنیت مهم‌ترین اصل در خرید و نصب جک قیچی است.

جک‌ قیچی به این صورت کار می‌کند که ابتدا اتومبیل روی دو صفحه‌ای که روی زمین هستند، قرار می‌گیرد. پس از قرارگیری صحیح اتومبیل روی جک، اپراتور می‌تواند از طریق باکس کنترل الکترونیکی، خودرو را تا ارتفاع لازم بالا ببرد. در این شرایط امکان اجرای اقدامات لازم برای بازبینی و تعمیر خودرو به وجود می‌آید.

انواع جک قیچی

جک‌های ضربدری تعمیرگاه‌ها انواع مختلفی دارند و طریقه نصب و استفاده از این جک‌ها با یکدیگر متفاوت است. بنابراین پیش از اینکه نصب جک‌ را شروع کنیم، باید از نوع جک و کاربرد آن اطلاعاتی در اختیار داشته باشیم. جک‌های قیچی دارای سه مدل زیر هستند:

جک‌های قیچی مدل توکار

مدل اول، مدل توکار از نوع جک قیچی است که همانطور که از نامش پیداست به صورت توکار نصب می‌شود. این جک دارای دو صفحه با طول 140 سانتی‌متر و عرض 60 سانتی‌متری است که چرخ‌های خودرو روی آن قرار می‌گیرند. این صفحات در زمین قرار داده شده و هم سطح با کف می‌شوند و به همین دلیل این مدل از جک‌های قیچی را به عنوان جک توکار می‌شناسند.

جک‌های قیچی مدل روکار

جک‌ آسانسور خودرو روکار، مدل‌ بعدی است که تنها تفاوت آن با نوع توکار، در نحوه نصب می‌باشد. این جک در داخل زمین قرار نمی‌گیرد و به همین دلیل نیازی به فونداسیون ندارد. به جای نصب در زمین، این نوع از جک‌ قیچی روی رول برد قرار می‌گیرد. اما لازم است توجه داشته باشید هزینه خرید جک روکار نسبت به جک توکار بیشتر است.

جک‌های قیچی مدل میزان فرمان

جک میزان فرمان بیشتر در نمایندگی‌ها و تعمیرگاه‌های بزرگ استفاده می‌شود و همان طور که از نامش مشخص است، برای جلوبندی سازی و میزان فرمان کاربرد دارد.

طریقه نصب جک قیچی توکار

برای نصب جک‌‌ قیچی توکار، در قدم اول ما نیاز به حدود 30 سانتی‌متر فونداسیون داریم. بنابراین باید محل دقیق نصب جک توکار متناسب با ابعاد کفی جک، به عمق 30 سانتی‌متر کنده شود. این کنده کاری باید به صورتی انجام شود که سطح زیر جک‌ کاملا صاف باشد تا تعادل دستگاه در حین بالابردن خودرو حفظ شود. کج بودن فونداسیون و یا وجود سنگ ریزه در این قسمت می‌تواند به لرزش جک و افزایش احتمال سقوط بار منجر شود. همچنین باید فاصله استانداردی بین دو چاله وجود داشته باشد. این فاصله با توجه به فاصله بین چرخ سمت چپ و سمت راست خوردو و حدودا 85 سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود.

یس از اتمام کار فونداسیون، نوبت به قراردادن کفی‌ها در داخل چاله‌های به وجود آمده می‌رسد. اما پیش از این کار باید پیش‌بینی‌های لازم برای کنترل برقی این صفحات انجام شود. این کار از طریق اتصال الکترونیکی بین صفحات و باکس کنترل الکترونیکی صورت می‌گیرد. همچنین در زیر صفحات پمپ‌های هیدرولیک قرار می‌گیرند که وظیفه دارند صفحات جک را در حین کار بالا ببرند.

نکته مهمی که در عملکرد جک قیچی توکار وجود دارد، هماهنگی بین سرعت بالارفتن دو صفحه می‌باشد. اگر هر کدام از این صفحات حتی چند سانتی‌متر بالاتر از صفحه دیگر قرار گیرند، امکان سقوط و واژگونی خودرو و ایجاد حادثه برای تعمیرکار وجود خواهد داشت. بنابراین باید دو صفحه به صورت کاملا هماهنگ و با سرعت برابر حرکت کنند. برای رسیدن به این هدف، دو صفحه را از طریق کابل‌ها الکترونیکی به هم وصل می‌کنند تا همزمان با هم بالا یا پایین بروند.

نکات ایمنی در نصب جک قیچی توکار

در هنگام نصب جک‌های قیچی، بهتر است به برخی مسائل ایمنی توجه داشته باشید:

  • اجرای قفل اتوماتیک را فراموش نکنید. گاهی تعمیرکار به دلیل مشغله کاری و کمبود وقت، از قفل کردن دستی جک تعمیرگاه غافل می‌شود. وجود قفل اتوماتیک می‌تواند در چنین شرایطی جان او را نجات دهد.
  • محل نصب جک توکار را در جایی قرار دهید که در صورت وقوع حادثه احتمالی مثل سقوط خودرو یا آتش‌سوزی، امکان پناه گرفتن برای تعمیرکار در فضای اطراف محل نصب وجود داشته باشد.
  • نصب جک توکار در مراکزی که در طبقات دوم سوم و یا بالاتر یک ساختمان هستند، به دلیل فراهم نبودن شرایط فونداسیون در آن طبقه، امکان‌پذیر نیست. از آنجایی که قرار است سطح زیر جک وزن زیادی را تحمل کند، کنده کاری سقف طبقه پایین به شدت می‌تواند خطرناک و حادثه ساز باشد.

مقایسه نحوه نصب جک قیچی توکار با جک چهار ستون

جک‌های قیچی از نظر مکانیزم عملکرد، شباهت زیادی به جک‌های چهارستون دارند و به همین دلیل با آن‌ها مقایسه می‌شوند. در جک‌های چهارستون نیز ابتدا خودرو بر روی جک قرار می‌گیرد و در ادامه ماشین تا ارتفاع مشخصی بالا می‌آید و به شرایط مدنظر تعمیرکار، می‌رسد.

اما نصب جک توکار قیچی با نصب جک چهارستون تفاوت‌‌های زیادی دارد. جک هفتی و هشتی توکار، داخل زمین قرار می‌گیرد اما تمام سازه جک چهار ستون بر روی زمین و به صورت روکار می‌باشد. علاوه بر این، هر صفحه از جک‌های قیچی توکار، از طریق دو محل اتصال به صورت طولی به زمین متصل می‌شوند اما جک چهارستون یک سازه یکپارچه است که تمام وزن خودرو را روی چهار ستون تقسیم می‌کند.

علاوه بر این، امنیت جک قیچی نیز در مقایسه با جک چهارستون بیشتر است. یعنی می‌توان با اطمینان بیشتری در مورد استاندارد بودن نصب جک‌ توکار نظر داد.

خرید جک قیچی توکار از ژیار صنعت

برای خرید جک قیچی توکار ما در مجموعه ژیار صنعت آماده خدمت رسانی به شما هستیم. در صورت خرید جک‌های تعمیرگاه از ژیار صنعت، می‌توانید از ایمن بودن نصب آن نیز مطمئن شوید. چرا که نصب جک توکار در مجموعه ما توسط نصاب‌های حرفه‌ای و دوره دیده انجام می‌شود تا این کار به نحو احسن اجرا شود.

جهت ارتباط با این شرکت می توانید از طریق تلفن های تماس 02191097275 و 09129408426 اقدام نمائید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید