اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140305298014914784
در دسترس نیست

رابط زنجیر

مشخصات فنی رابط زنجیر

کد: 140305298014914784

، تهران , (اخبار رسمی): رابطزنجیر یکی از اتصالاتی است که بصورت خاص در اسلینگ های زنجیری مورد استفاده قرار می گیرد. رابط زنجیر هم در گرید های استنلس استیل و هم در گرید G80 فولادی تولید شده و برای اتصال رشته های زنجیر و یا اتصال زنجیر با حلقه فولادی اسلینگ بکار گرفته می شود.

مشخصات فنی رابط زنجیر
رابط زنجیر

رابط زنجیر شبیه به یک دانه زنجیر با قابلیت بازشوندگی عمل کرده و در گرید های فولادی و استیل تولید می شود. رابط زنجیر از ادوات اصلی اسلینگ های زنجیری محسوب می شود.

رابط زنجیر معمولا از جنس آلیاژ فولادی در گرید های بسیار بالا تولید میشود و در سایز های میلیمتری و اینچی تولید و عرضه میشود. اغلب رابط های زنجیر با ضریب امنیتی 4:1 تولید میشوند و گرید تولید آنها اغلب g80 می باشد. رابط زنجیر ساده دارای دو بخش اصلی می باشد که یک بخش آن را بدنه که به روش فورج گرم تولید می شود تشکیل می دهد و بخش دیگر آن در واقع یک پین می باشد که با قرار گرفتن در وسط رابط زنجیر سبب تکمیل اتصال و بسته شدم دو بخش قوص دار بدنه می شود. رابط زنجیر را هم بر حسب سایز زنجیر های اتصالی و هم با توجه به مشخصات فنی و بر حسب تناژ و ضریب امنیتی اتصال انتخاب می کنند. با توجه به کاربری رابط زنجیر در اتصالات لیفتینگ تنسایل مقاومت کششی این قطعه که مانند دیگر اتصالات لیفتینگ به روش کششی بین دو فک تست می شود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

سختی سطحی و عمق لایه سخت در طراحی رابط زنجیر

یکی از مهمترین فاکتور های کیفی در ارتباط با رابط زنجیر سختی سطحی می باشد. این فاکتور در واقع بیانگر مقاومت سایشی رابط زنجیر در ارتباط با دیگر اجزای فولادی لیفتینگ محسوب می شود. البته علاوه بر میزان کمی سختی سطحی عمق لایه سخت نیز که بر حسب میلیمتر مشخص می شود از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سختی سطحی که به یکی از سه روش برینل، ویکرز و یا راکول سنجیده می شود از طریق تست با ماشین هایی با دقت بالا که در هر سه روش از مکانیزم فرو کردن یک شیئ خارجی بر روی سطح فولادی رابط زنجیر انجام می گیرد. در روش های مختلف تست از اشیا مختلفی از ساچمه گرفته تا سطوح هرمی استفاده می شود و عمق فرورفتگی در سطح سنجیده می شود. هر اندازه عمق فرو رفتگی کمتر باشد میزان سختی سطحی رابط زنجیر بالاتر خواهد بود. سختی سطحی رابط زنجیر به روش های حرارتی و هم تراز با روش های افزاینده تنسایل رابط زنجیر بالا می رود و در طول عمر این قطعه صنعتی در اتصالات زنجیر اهمیت بسیاری دارد.

تنسایل مقاومت کششی یک دید کلی از مقاومت در برابر تنش های کششی در تولید کلیه اتصالات لیفتینگ از جمله رابط زنجیر را به کاربر می دهد و در واقع این کمیت عددی برابر با باری که می توان بصورت کششی به این قطعه وارد کرد نمی باشد. چرا که تنسایل رابط زنجیر در مرحله ای از کشش ثبت می شود که عملا رابط زنجیر دفرمه شده، از ناحیه الاستیک وارد ناحیه پلاستیک شده و دقیقا در مرحله ای که بیشترین میزان تنش اعمالی در پروسه شکست را طی می کند ثبت می شود. تست تنسایل برای رابط زنجیر با کشش این قطعه پس از اتصال بر روی زنجیر فولادی بین دو فک صورت می پذیرد. این دو فک که بصورت هیدرولیکی از هم فاصله می گیرند قابلیت ایجاد نیروی کششی تا صد ها تن را داشته و به تدریج به افزایش تنش کششی خود ادامه می دهند که این تنش بصورت اتوماتیک توسط دستگاه کشش ثبت می شود. نقطه اکسترمم مطلق یعنی بالاترین نقطه بر روی نمودار تنش و کرنش ثبت شده توسط دستگاه در واقع میزان تنسایل مقاومت کششی رابط زنجیر را مشخص می کند. این میزان برای متریال های فولادی با کربن متوسط بالاخص رابط زنجیری که تحت عملیات حرارتی سخت کاری قرار گرفته باشد میزان بالاتری دارد.

جنرال بکسل

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تجهیزات صنعتی نانو

اطلاعات عمومی، فنی و مهندسی تجهیزات صنعتی شامل انواع سیم بکسل ها، زنجیر صنعتی، بلبرینگ و رولبرینگ و کلیه ابزار آلات صنعتی. معرفی شرکت های خدماتی در زمینه های مختلف صنعتی و ساختمانی، خدمات تاسیسات ساختمان، برق ساختمان، نو سازی و بازسازی ساختمان. معرفی قطعات صنعتی و مشخصات مکانیکی قطعات مورد استفاده در ماشین آلات و تجهیزات صنعتی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار