اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140306188030826253
در دسترس نیست

پیچ استاد بولت

پیچ استاد بولت چیست؟

کد: 140306188030826253

، تهران , (اخبار رسمی): پیچ استاد بولت یکی از کاربردی ترین انواع پیچ در صنعت است که به صورت استوانه تمام رزوه ارائه می شود. با استفاده از مهره در هر دو سمت پیچ می توان آنها را در اندازه دلخواه تنظیم و برای اتصال قطعات و لوله ها از آن استفاده کرد

پیچ استاد بولت چیست؟
پیچ استاد بولت چیست؟

پیچ استاد بولت یکی از کاربردی ترین انواع پیچ در صنعت است که به صورت استوانه تمام رزوه ارائه می شود. با استفاده از مهره در هر دو سمت پیچ می توان از آنها برای اتصال قطعات و لوله ها استفاده کرد

پیچ استاد بولت یکی از کاربردی ترین انواع پیچ در صنعت است که به صورت استوانه تمام رزوه ارائه می شود. با استفاده از مهره در هر دو سمت پیچ می توان آنها را در اندازه دلخواه تنظیم و برای اتصال قطعات و لوله ها از آن استفاده کرد. در ادامه انواع پیچ استاد بولت و ویژگی ها و کاربرد آنها را معرفی می کنیم.

تعریف پیچ استاد بولت پیچ استاد بولت  Stud Bolt یک نوع پیچ استوانه‌ای و بدون سر است که در هر دو انتهای خود دارای رزوه می ‌باشد. این پیچ‌ ها در جنس های فولاد ضدزنگ و آلیاژهای مقاوم تولید شده و به همین دلیل از مقاومت حرارتی و رطوبتی بالایی برخوردار هستند. از استاد بولت معمولاً برای اتصال قطعات فلنج‌ ها، تجهیزات تحت فشار و لوله‌ ها در صنایع مختلف مانند نفت، گاز و پتروشیمی استفاده می‌شوند.

با توجه به جنس و متریال به کار رفته در این پیچ ها، انواع مختلفی از پیچ استاد بولت تولید می شود. در حالت کلی این پیچ ها در جنس های استیل و فولادی تولید شده و تنوع زیادی از نظر گرید و سایزبندی دارند. از دیگر تفاوت های موجود در آنها، نوع رزوه اجرا شده در بدنه استوانه ای پیچ است. رزوه ها در دو نوع درشت و ریز قرار گرفته و در نوع کاربرد پیچ ها اثر می گذارند.

انواع پیچ استاد بولت براساس نوع متریالی که تولیدکننده پیچ و مهره در استاد بولت ها استفاده می کند، نوع و کاربرد آنها متفاوت خواهد بود. در حالت کلی این پیچ ها را می توان در دو گروه استیل و فولادی دسته بندی کرد که هر یک زیرمجموعه های مختلفی دارند و عبارتند از:

استاد بولت فولادی پیچ های تولید شده با فولاد حاوی عنصر آهن، کربن، منگنز و کروم و نیکل بوده و به همین دلیل مقاومت زیادی دارند. استاد بولت فولادی چند ویژگی مهم دارد که عبارتند از:

  • مقاومت بالا به فشار و کشش مقاومت در برابر حرارت مقاومت به خوردگی دقت در رزوه‌کاری قابلیت استفاده در اتصالات فلنجی قابلیت استفاده در شرایط سخت

این نوع از استاد بولت چند زیرمجموعه مهم و کاربردی دارد که عبارتند از:

استاد بولت l7 پیچ استاد بولت L7 گزینه ای کاربردی برای مناطق سردسیر با دمای -65 درجه سانتی گراد است و در آن فولاد آلیاژی به کار رفته است. در روند تولید این نوع پیچ حرارت دهی و سردکاری سریع انجام شده و به همین دلیل به شدت مقاومت پیچ در برابر کاهش و نوسان شدید دمایی افزایش پیدا می کند.

یکی از مهم ترین تفاوت ها در استاد بولت L7، نوع آلیاژ به کار رفته در آنها است. براساس نوع آلیاژ موجود در پیچ می توان آنها را در گروه های زیر دسته بندی کرد:

  • AISI 4140  حاوی کروم و مولیبدن است و باعث استحکام و چقرمگی بالای پیچ می شود.
  • AISI 4340  مشابه AISI 4140 است، اما نیکل نیز به آن اضافه می شود. نیکل به شدت مقاومت پیچ را در برابر خوردگی افزایش می دهد.
  • AISI 630  حاوی نیکل، کروم و مولیبدن است و باعث بالا رفتن استحکام و چقرمگی پیچ در دمای بالا می شود.

استاد بولت b16 پیچ استاد بولت B16 نوعی پیچ فولادی است که مطابق استاندارد ASTM A193 تولید می‌شود و برای استفاده در دماها و فشارهای بالا طراحی شده است. این پیچ از آلیاژ فولاد کروم-مولیبدن-وانادیوم ساخته شده و در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی برای اتصالات فلنجی و تجهیزات تحت فشار استفاده می‌شود. پیچ B16 دارای مقاومت بالا به حرارت و خوردگی است و برای شرایط کاری سخت مناسب است.

در این پیچ ها انواع آلیاژهای ASTM A193 و ASTM A320 به کار می رود. آلیاژهای ASTM A193 برای بالا بردن مقاومت در برابر خوردگی و تنش های کششی و برشی استفاده شده و ASTM A320 حاوی کروم و مولیبدن است. برای محیط های دارای دمای بسیار بالا از آلیاژهای ASTM A320 استفاه می شود.

استاد بولت b7 استاد بولت B7 از دیگر انواع پیچ است که بدنه تمام رزوه داشته و با استاندارد ASTM A193 تولید می شود. در این پیچ آلیاژهای کروم و مولیبدن به کار رفته و به همین دلیل مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت و فشار دارند. یکی از انواع پیچ های فولادی با بدنه تمام رزوه است که به دلیل مقاومت بالا در برابر فشار و حرارت در اتصال فلنج ها کاربرد دارد. برای بالا بردن مقاومت پیچ در برابر خوردگی و تماس با مواد شیمیایی خورنده، روکش های گالوانیزه سرد و گرم و داکرومات در آنها به کار می رود.

استاد بولت استیل کاربردی ترین و مقاوم ترین نوع پیچ های استاد بولت، با متریال استیل تولید می شوند. استیل ضد زنگ بوده و مقاومت بسیار بالایی در برابر مواد خورنده دارد. به همین دلیل این نوع پیچ در بسیاری از صنایع استفاده می شود. استاد بولت های استیل دارای انواع مختلفی هستند که عبارتند از:

استاد بولت B8M: در این پیچ ها علاوه بر متریال استیل از مولیبدن نیز استفاده شده و به همین دلیل به شدت در تماس با مواد اسیدی مقاوم است. رزوه های به کار رفته در این پیچ ها از نوع درشت بوده و استنلس استیل 316 در آنها به کار می رود.  

استاد بولت B8: دارای رزوه درشت بوده و مقاومت بالایی در برابر نوسان دمایی، تماس با مواد خورنده و حرارت و رطوبت دارد.

کاربرد پیچ استاد بولت برخی از موارد کاربرد این پیچ ها عبارتند از:

  • اتصالات فلنج‌ها در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی اتصال لوله ‌های تحت فشار و دما اتصال تجهیزات تحت فشار مانند بویلرها، مخازن تحت فشار و مبدل‌های حرارتی استفاده در سازه ‌ها و تجهیزات دریایی که نیاز به مقاومت در برابر خوردگی دارند
  • اتصال قطعات در صنایع شیمیایی برای جلوگیری از خوردگی تقویت سازه‌ های فلزی و اسکلت‌ های سنگین
  • در اتصالات توربین‌ها و تجهیزات انتقال نیرو
  • اتصال قطعات بزرگ و حساس تحت فشار و تنش در صنایع مختلف نصب تجهیزات سنگین استخراج و فرآوری مواد معدنی

تامین و تولید پیچ استاد بولت نوین صنعت پارس یکی از تیم های باسابقه بیش از 30 سال فعالیت در زمینه تولید پیچ و مهره فلزی در انواع مختلف براساس استانداردهای روز دنیا است. این مجموعه انواع استاد بولت را با متریال باکیفیت و رعایت استانداردها در سایزهای مختلف ارائه داده و در صنایع گوناگون از آنها استفاده می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 09122715605 تماس بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نوین صنعت پارس

شرکت نوین صنعت پارس با بیش از ۳۰ سال سابقه در صنایع تولید، واردات و پخش انواع پیچ و مهره و واشر با کیفیت و استاندارد با بهترین قیمت در ایران است که توانسته است با همکاری شرکت ها و کارخانجات مختلف بعنوان یکی از بهترین تامین کنندگان این صنعت در سالهای اخیر شناخته شده و موفق به کسب رضایت ۱۰۰ درصدی مشتریان خود گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید