اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140306248135226253
در دسترس نیست

پیچ پروانه ای چیست و چه کاربری دارد؟

پیچ پروانه ای چیست

کد: 140306248135226253

، تهران , (اخبار رسمی): پیچ پروانه ای یکی از پرکاربردترین پیچ ها در دکوراسیون و نصب سیستم های نورپردازی و حتی سقف کاذب است. این پیچ ها دارای ساختار کاملا متفاوت با سایر انواع پیچ بوده و شبیه به بال روی بدنه آنها اجرا می شود.

پیچ پروانه ای چیست
پیچ پروانه ای چیست

پیچ پروانه ای یکی از پرکاربردترین پیچ ها در دکوراسیون و نصب سیستم های نورپردازی و حتی سقف کاذب است. این پیچ ها دارای ساختار کاملا متفاوت با سایر انواع پیچ بوده و شبیه به بال روی بدنه آنها اجرا می شود.

پیچ پروانه ای یکی از پرکاربردترین پیچ ها در دکوراسیون و نصب سیستم های نورپردازی و حتی سقف کاذب است. این پیچ ها دارای ساختار کاملا متفاوت با سایر انواع پیچ بوده و شبیه به بال روی بدنه آنها اجرا می شود. با این لبه بال مانند می توان پیچ را بدون نیاز به ابزار باز و بسته کرد و علاوه براین، به شدت در اتصال قوی قطعات موثر است. در ادامه نگاه کامل به انواع پیچ پروانه ای و کاربرد آن در صنایع مختلف اشاره خواهیم داشت.

پیچ پروانه ای چیست؟

پیچ پروانه‌ای یا پیچ بال پروانه‌ای یک نوع پیچ مخصوص است که دارای سری به شکل دو بال یا لبه‌های بزرگ است. این طراحی خاص به کاربر امکان می‌دهد پیچ را با دست بدون نیاز به ابزارهای خاص (مانند پیچ‌گوشتی یا آچار) سفت یا شل کند. به همین دلیل، این نوع پیچ بیشتر در مواردی استفاده می‌شود که نیاز به باز و بسته کردن سریع و آسان دارند.

در زمان بستن قطعات با این پیچ، لبه ها مانع از حرکت می شود. این ویژگی باعث شده است تا از این نوع پیچ برای اتصال وسایل نورپردازی مانند لوسترهای سنگین و حتی سقف های کاذب می توان استفاده کرد.

جنس پیچ پروانه ای

پیچ پروانه ای در صنایع مختلف با شرایط آب و هوایی و محیطی متنوع قابل استفاده است. به همین دلیل این نوع پیچ در جنس های مختلفی تولید می شود که عبارتند از:

  • فولاد ضد زنگ (استنلس استیل): این جنس به دلیل مقاومت بالا در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی، برای استفاده در محیط‌های مرطوب یا فضای باز مناسب است.
  • فولاد گالوانیزه: پیچ‌های پروانه‌ای از جنس فولاد گالوانیزه نیز مقاوم در برابر زنگ‌زدگی هستند و از طریق فرآیند پوشش دهی با لایه‌ای از روی محافظت می‌شوند. آلومینیوم: پیچ‌ های آلومینیومی سبک و مقاوم به خوردگی هستند و برای کاربردهایی که وزن کم اهمیت دارد، استفاده می‌شوند.
  • پلاستیک: پیچ‌ های پروانه‌ای پلاستیکی بیشتر در مواردی به کار می‌روند که نیاز به مقاومت زیاد نیست و به دلیل وزن کم و عایق بودن در برابر برق کاربرد دارند.
  • برنج: پیچ‌ های پروانه‌ای برنجی از نظر زیبایی ظاهری جذاب بوده و به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و فرسایش، در محیط‌های خاصی مانند تجهیزات الکتریکی به کار می‌روند.

انواع پیچ پروانه ای

پیچ های پروانه ای از نظر نوع کاربرد دارای تنوع زیادی هستند که از رایج ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پیچ پروانه ای لوستر

از اصلی ترین موارد کاربرد این پیچ ها، نصب لوستر است. با توجه به وزن بالای لوستر و اهمیت بسیار زیاد ایمنی، برای اتصال آنها به سقف های کاذب از پیچ پروانه ای استفاده می شود. بخش باله ای پیچ پشت سقف کاذب قرار گرفته و بدنه استوانه ای با سوراخ از سقف بیرون می اید. سپس لوستر به بخش استوانه ای متصل می شود. باله های فلزی بسیار مقاوم به پشت سقف کاذب قرار رفته و به شدت این اتصال را قوی می کند.

پیچ پروانه ای کناف

از دیگر موارد کاربرد این پیچ ها، اتصال تایل های کماف به سقف است. تایل های گچی دارای بدنه فلزی برای اتصال نیاز به استحکام بالایی دارند. با پیچ های پروانه ای و باله هاب فلزی مقاوم آنها می توان این تایل ها را نصب کرد.

نوین صنعت؛ تولید و تامین پیچ پروانه ای

کیفیت، استحکام و مقاومت بالا از ویژگی های مهم و اصلی پیچ های پروانه ای هستند که در روند طراحی و تولید باید به آن توجه داشت. نوین صنعت پارس تولیدکننده و تامین کننده انواع پیچ پروانه ای بزرگ و کوچک در جنس های مختلف فلزی است. این محصولات همگی براساس استانداردهای روز دنیا طراحی و تولید شده و به صورت عمده و خرد به فروش می رسد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصولات می توانید نام نوین صنعت پارس را در اینترنت جستجو و یا با شماره 09122715605  تماس بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نوین صنعت پارس

شرکت نوین صنعت پارس با بیش از ۳۰ سال سابقه در صنایع تولید، واردات و پخش انواع پیچ و مهره و واشر با کیفیت و استاندارد با بهترین قیمت در ایران است که توانسته است با همکاری شرکت ها و کارخانجات مختلف بعنوان یکی از بهترین تامین کنندگان این صنعت در سالهای اخیر شناخته شده و موفق به کسب رضایت ۱۰۰ درصدی مشتریان خود گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید