اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140307148153827367
در دسترس نیست

نقش پروتئین در عضله سازی

8 نقش پروتئین در عضله سازی + بهترین منبع تامین پروتئین

کد: 140307148153827367

، تهران , (اخبار رسمی): پروتئین یکی از اصلی ترین مواد مغذی برای عضله ‌سازی است و می تواند در ریکاوری و ترمیم عضلات آسیب دیده در ورزش و عضله سازی نقش مهمی ایفا کند.

8 نقش پروتئین در عضله سازی + بهترین منبع تامین پروتئین
نقش پروتئین در عضله سازی

پروتئین یکی از اصلی ترین مواد مغذی برای عضله ‌سازی است و می تواند در ریکاوری و ترمیم عضلات آسیب دیده در ورزش و عضله سازی نقش مهمی ایفا کند.

پروتئین یکی از اصلی ترین مواد مغذی برای عضله ‌سازی است و نقش کلیدی در فرآیند رشد و ترمیم عضلات دارد. بدن برای ساخت و ترمیم بافت ‌های عضلانی، به پروتئین نیاز دارد، زیرا عضلات از پروتئین ساخته شده‌اند و هرگونه تخریب در عضلات (که در اثر تمرینات ورزشی رخ می‌دهد) نیاز به بازسازی دارد. به عبارت دیگر، پروتئین می تواند در ریکاوری و ترمیم عضلات آسیب دیده در ورزش نقش مهمی ایفا کند. تاثیرات پروتئین در فعالیت های ورزشی و بدنسازی بسیار زیاد است و در ادامه به معرفی آنها می پردازیم. علاوه براین، منابع مناسب برای تامین پروتئین عضله سازی را بررسی می کنیم.

تاثیر پروتئین در بدنسازی از مهم ترین دلایلی که مربی های بدنسازی و ورزش مصرف پروتئین را به ورزشکاران توصیه می کنند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- تامین اسیدهای آمینه برای عضله ‌سازی پروتئین از واحدهایی به نام اسید آمینه تشکیل شده که برخی از آن‌ها ضروری هستند و باید از طریق غذا یا مکمل‌ تامین شوند. این اسیدهای آمینه برای ساخت و ترمیم فیبرهای عضلانی ضروری هستند.

اسیدهای آمینه شاخه‌دار یا BCAA، مانند لوسین، ایزولوسین و والین، به خصوص در تحریک سنتز پروتئین عضلات نقش مهمی دارند. لوسین به طور خاص به عنوان یک کلید در فعال‌سازی مسیرهای بیوشیمیایی که عضله‌سازی را شروع می‌کنند، شناخته شده است. با خرید مکمل بدنسازی اصل می توانید از مزایای این محصولات بهره مند شوید.

2- ترمیم و ریکاوری عضلات پس از تمرین در طول تمرینات بدنسازی، فیبرهای عضلانی دچار پارگی‌های کوچکی می‌شوند. پروتئین‌ها نقش اصلی در ترمیم این پارگی‌ها دارند و در طول فرآیند ریکاوری، عضلات قوی ‌تر و بزرگ ‌تر می ‌شوند. این فرآیند به نام سنتز پروتئین عضلانی شناخته می‌شود و پروتئین کافی در رژیم غذایی برای موفقیت در این فرآیند ضروری است.

مصرف پروتئین پس از تمرین به تسریع ریکاوری و کاهش آسیب‌های ناشی از تمرین کمک می‌کند.

3- حفظ توده عضلانی در طول کاهش وزن زمانی که بدنسازان در رژیم کاهش وزن قرار دارند، مصرف پروتئین کافی می‌تواند به حفظ توده عضلانی کمک کند. در شرایط کمبود کالری، بدن ممکن است برای تولید انرژی به تجزیه عضلات بپردازد، اما مصرف پروتئین کافی می‌تواند از این فرآیند جلوگیری کرده و بدن را تشویق کند تا از چربی ‌ها به عنوان منبع انرژی استفاده کند.

4- افزایش سنتز پروتئین و تعادل نیتروژن مثبت برای رشد عضلانی، بدن باید در حالت تعادل نیتروژن مثبت قرار گیرد. این به معنای آن است که مقدار پروتئینی که وارد بدن می‌شود باید بیشتر از مقدار پروتئینی باشد که بدن از دست می‌دهد. پروتئین ‌ها نیتروژن دارند و مصرف پروتئین کافی به حفظ این تعادل مثبت کمک می‌کند که برای رشد عضلانی ضروری است.

5- افزایش حجم و قدرت عضلات تمرینات مقاومتی مانند وزنه ‌برداری باعث تحریک عضلات برای رشد و تقویت می‌شوند. پروتئین‌ مواد اولیه‌ای است که بدن برای ساختن فیبرهای عضلانی بزرگ‌تر و قوی‌تر به آن‌ها نیاز دارد. بنابراین، افزایش مصرف پروتئین به‌خصوص برای افرادی که تمرینات شدید انجام می‌دهند، به افزایش حجم و قدرت عضلات کمک می‌کند.

6- کاهش تجزیه پروتئین عضلانی علاوه بر اینکه پروتئین به ساخت عضلات جدید کمک می‌کند، مصرف آن نیز مانع از تجزیه پروتئین عضلانی می‌شود. در طول تمرینات سنگین و استرس‌های فیزیکی، بدن تمایل دارد تا از پروتئین‌های عضلانی به عنوان منبع انرژی استفاده کند. مصرف پروتئین کافی مانع از تجزیه عضلات و کاهش توده عضلانی می‌شود.

7- تقویت سیستم ایمنی و سلامت عمومی بدن پروتئین نه تنها برای عضله ‌سازی ضروری است، بلکه برای حفظ سلامت عمومی بدن و تقویت سیستم ایمنی نیز اهمیت دارد. این امر برای بدنسازان که به دلیل تمرینات سنگین ممکن است سیستم ایمنی ضعیف‌تری داشته باشند، بسیار مهم است.

8- بهبود سطح هورمون‌ و آنزیم‌ ها پروتئین‌ برای تولید هورمون‌ و آنزیم‌هایی که به تنظیم عملکرد بدن و عضله‌سازی کمک می‌کنند، ضروری هستند. به‌ویژه، پروتئین‌ها به تولید هورمون رشد و تستوسترون کمک می‌کنند که نقش بسیار مهمی در فرآیند عضله‌سازی دارند.

بهترین منبع پروتئین برای عضله سازی با توجه به نقش بسیار مهم پروتئین در عضله سازی، تامین آن برای بدن ورزشکاران و حتی افراد عادی ضروری است. منابع متعددی برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن وجود دارد که برخی مواد غذایی هستند و گروهدیگر از طریق مکمل های بدنسازی تامین می شود.

بهترین منابع پروتئین برای بدنسازان و افرادی که به دنبال افزایش یا حفظ عضلات خود هستند عبارتند از:

پروتئین وی پروتئین وی یک پروتئین کامل و باکیفیت است که از آب پنیر تولید می‌شود. این نوع پروتئین به دلیل جذب سریع در بدن بسیار محبوب است و برای ریکاوری بعد از تمرین توصیه می شود.

پروتئین کازئین کازئین یک پروتئین کند جذب است که به تدریج در طول چند ساعت وارد جریان خون می‌شود. برای مصرف قبل از خواب مناسب است تا در طول شب عضلات تغذیه شوند.

تخم‌مرغ تخم‌مرغ منبعی عالی از پروتئین با کیفیت است و شامل تمام اسیدهای آمینه ضروری برای عضله‌سازی می باشد. مصرف تخم مرغ آب پز در طول روز و بعد از تمرین های قدرتی می تواند تاثیر زیادی بر حفظ عضله و عضله سازی داشته باشد.

گوشت مرغ (سینه مرغ) سینه مرغ منبع کم ‌چرب پروتئین با کیفیت است که اغلب در رژیم‌های بدنسازی به کار می‌رود. حدود 31 گرم پروتئین در هر 100 گرم گوشت مرغ وجود دارد و به دلیل پروتئین بالا و چربی کم، مناسب برای افزایش عضله و کاهش چربی بدن است.

گوشت گاو (کم‌چرب) گوشت گاو کم‌چرب منبعی غنی از پروتئین با کیفیت و همچنین شامل کراتین طبیعی است که به افزایش قدرت و حجم عضلانی کمک می‌کند. حدود 26 گرم پروتئین در هر 100 گرم گوشت گاو کم چرب وجود دارد و به شدت در انتقال اکسیژن به عضلات موثر است.

ماهی (ماهی تن، سالمون) ماهی به ویژه ماهی تن و سالمون منابع عالی پروتئین و اسیدهای چرب امگا-3 هستند که به کاهش التهاب و افزایش سلامت عضلات کمک می‌کنند. این نوع گوشت غنی از امگا-3 است و به بهبود سلامت قلب و کاهش التهاب‌ های ناشی از تمرینات کمک می‌کند.

ماست یونانی از دیگر منابع تامین پروتئین برای عضله سازی و بدنسازی می توان به ماست یونانی اشاره کرد. ماست یونانی منبع غنی از پروتئین و کلسیم است که برای عضله‌سازی و تقویت استخوان‌ها مفید است. با مصرف ماست در میان وعده می توان بخشی از پروتئین مورد نیاز بدن را تامین کرد.

حبوبات؛ بهترین منبع گیاهی پروتئین برای عضله سازی از بهترین منابع تامین پروتئین برای ورزشکاران می توان به حبوبات اشاره کرد. حبوبات منابع غنی از پروتئین گیاهی هستند و برای افرادی که به دنبال منابع غیرحیوانی پروتئین هستند مناسب‌اند. فیبر بالا و پروتئین مناسب، مناسب برای رژیم‌های گیاهخواری از مزایای حبوبات به شمار می روند.

پودر پروتئین گیاهی و آجیل‌ و دانه از قبیل بادام، بادام‌زمینی و دانه چیا از دیگر گزینه هایی هستند که برای عضله سازی می توان از آنها استفاده کرد.

سخن آخر یکی از بهترین منابع تامین پروتئین عضله سازی، مصرف پروتئین وی و کازئین است که در مکمل های بدنسازی ارائه می شود. در صورت استفاده صحیح این مکمل های باکیفیت می توانید حجم زیادی از عضلات را بدن از تمرینات ورزشی سنگین بدست آورید. جی استار از مراکز معتبر در زمینه واردات مکمل های بدنسازی اصل و ارائه آن با قیمت مناسب است. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت جی استار به آدرس gstar3.com/ مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی مکمل بدنسازی جی استار

این فروشگاه آنلاین متعلق به پیج اینستاگرام جی استار 3 می باشد و به فعالیت در زمینه واردات و فروش انواع مکمل بدنسازی، پروتئین ها و ویتامین های ورزشی اورجینال و اصلی فعالیت دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش