اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042666025430

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران:

ظرفیت پالایشی کشور کاهش نداشته است

کد: 1395042666025430

http://goo.gl/eqlxa8

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: ظرفیت پالایشی کشور کاهش نیافته است و تنها در برهه‌ای از زمان براساس نیاز بازار از همه یا بخشی از ظرفیت استفاده کرده‌ایم.

ظرفیت پالایشی کشور کاهش نداشته است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت (MOP)،عباس کاظمی درباره ظرفیت پالایشی کشور گفت: ظرفیت اسمی پالایشگاههای کشور برای یک میلیون و 600 هزار بشکه طراحی شده است که ما تا یک میلیون و 830 هزار بشکه از آن بهره می جوییم.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت پالایشی تعریف شده کشور، 230 هزار بشکه بیش از ظرفیت طراحی شده بهره‌برداری کرده‌ایم.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش تاکید کرد: تا چندسال اخیر به دلیل نیاز بازار داخل، کامل از ظرفیت بهره می بردیم اما هم اکنون بازار داخلی اشباع شده و با صادرات متوازن است.

به گفته وی، با اجرای پروژه های پالایشگاه ستاره خلیج فارس، آناهیتا، بهمن گنو و سیراف از سوی بخش خصوصی ظرفیت پالایشی کشور سه میلیون و 200 هزار بشکه افزایش خواهد یافت.

کاظمی، درباره طرحهای افزایش ظرفیت پالایشی کشور گفت: با اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌های 360 هزار بشکه‌ای پالایشگاه میعانات ستاره خلیج فارس، 480 هزار بشکه‌ای طرح سیراف، 150 هزار بشکه‌ای پالایشگاه آناهیتا، 300 هزار بشکه‌ای پالایشگاه بهمن گنو در بندر جاسک و 120 هزار بشکه‌ای پالایشگاه پارس از سوی بخش خصوصی ظرفیت پالایشی کشور رشد 70 درصدی را تجربه خواهد کرد.

وی، با بیان این‌که این پالایشگاه‌ها همگی با سرمایه و توسط بخش خصوصی ساخته خواهد شد، ادامه داد: دولت برای تشویق سرمایه‌گذاران 10 درصد تخفیف خوراک به پالایشگاه آناهیتا و بهمن گنو داده است، همچنین پروژه خط لوله پالایشگاه آناهیتا را دولت به صورت مجانی انجام خواهد داد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تصریح کرد: با مشوق‌های اعلام شده، انتظار می‌رود بخش خصوصی هر چه زودتر به تعهدهای خود عمل کند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران

وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران در 8 مهر 1358 ایجاد شد.سازمان پیشین این وزارتخانه،شرکت ملی نفت ایران است. سازمان بالادست این وزارتخانه قوه مجریه جمهوری اسلامی ایران است و 4 شرکت اصلی در زیر مجموعه این وزارتخانه دیده می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته