اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140212147846625482
در دسترس نیست

نمودار قیمت تیرآهن امروز در سال 1402

کد: 140212147846625482

، (اخبار رسمی): تیرآهن مانند میلگرد به‌طور مستقیم با صنعت ساخت‌وساز در ارتباط است و در پروژه‌های ساختمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد. از نکته‌های جالب این روزهای بازار آهن‌آلات نوسانات چندمیلیونی قیمت تیرآهن همراه با نوسانات دلار است.

نمودار قیمت تیرآهن امروز در سال 1402
نمودار قیمت تیرآهن امروز در سال 1402
نمودار قیمت تیرآهن امروز در سال 1402
نمودار قیمت تیرآهن امروز در سال 1402
نمودار قیمت تیرآهن امروز در سال 1402
نمودار قیمت تیرآهن امروز در سال 1402

از بین رفتن شانس توافق دوباره با آمریکا، روند نزولی اقتصاد ایران، افزایش رکود در صنایع مصرف‌کننده مانند رکود بازار مسکن و افزایش تورم و احتمال رشد نرخ دلار پیش‌بینی قیمت تیرآهن را بسیار دشوار کرده است. در ادامه به بررسی نمودار قیمت تیرآهن در سال 1402 می‌پردازیم و نمودار قیمت تیرآهن شامل تیرآهن اصفهان، تیرآهن فایکو، تیرآهن یزد احرامیان و تیرآهن ظفر بناب را تحلیل می‌کنیم. به منظور خرید تیرآهن، پیشنهاد می‌شود که حتماً راهنمای خرید تیرآهن را مطالعه نمایید.

عوامل مؤثر بر قیمت تیرآهن در سال 1402

بازار آهن مانند سایر بازارهای موازی داخل کشور تحت تأثیر زمزمه توافقات هسته‌ای با آمریکا قرار داشت. همه فعالان اقتصادی کشور منتظر سرانجام مذاکرات و عکس‌العمل بازار شرطی شده دلار به این اخبار بودند که با توجه به درگیری‌ها و افزایش تنش در منطقه می‌توان عنوان کرد احتمال این توافق به صفر رسیده است. علاوه بر این مطلب باید اشاره کنیم که رونق در بخش سخت و ساز عامل دیگری است که می‌تواند رکود در بازار میلگرد و تیرآهن را از میان بردارد و با توجه به چشم‌انداز اقتصاد ایران حداقل تا به این زودی‌ها امیدی به از میان رفتن این رکود کلی وجود ندارد. نتایج سیاست‌های ضد رکود اقتصادی جهان در چین به عنوان بزرگ‌ترین مقصد صادرات نفت و صنایع فولادی ایران، نوسانات قیمت ارز و سیاست‌های وزارت صمت و دولت دیگر گزینه‌های مؤثر بر قیمت تیرآهن در سال 1402 بوده‌اند. در حال حاضر و اواخر 1401 قیمت تیرآهن اصفهان در سایزهای پرفروش وارد کانال 31 هزار تومان شده است در حالی که شاهد بوده‌ایم در اواخر 1401، برخی تولیدکنندگان سقف قیمتی بالای 40 هزار تومان را ثبت کرده بودند. به‌طورکلی در یک اقتصاد تورمی و معیوب، همه بازارها و کالاها شاهد افزایش قیمت خواهند بود و نمی‌توان از بازار آهن برخلاف سایر بازارها انتظار کاهش قیمت داشت. در ادامه نمودار تیرآهن امروز برخی کارخانه‌های داخلی شامل نمودار قیمت تیرآهن شامل تیرآهن اصفهان، تیرآهن فایکو، تیرآهن یزد احرامیان و تیرآهن ظفر بناب را بررسی می‌کنیم. قیمت تیرآهن 18، 16 و 14 و 20 اصفهان مهم‌ترین قیمت‌های تیرآهن در بازار هستند. برای مشاهده نمودار قیمتی همه تیرآهن‌های داخلی می‌توانید به لینک منبع در انتهای مقاله مراجعه کنید.

نمودار قیمت تیرآهن در سال 1402

نکته 1: قیمت‌ها با 9 درصد ارزش افزوده محاسبه ‌شده است

نکته 2: به‌جز ذوب آهن، وزن تیرآهن سایر کارخانه‌ها غیر استاندار و مختلف است. به همین دلیل استفاده از جدول وزن تیرآهن کمک می‌کند تا تیرآهن مورد‌نیاز خود را از هم جوانب بررسی کنید.

نمودار تیرآهن اصفهان

نمودار تیرآهن ذوب آهن به این علت مهم است که محصولات این شرکت مطابق با استاندارد اشتال تولید می‌شوند و از همین رو جزو محبوب‌ترین و باکیفیت‌ترین محصولات فولاد داخلی به شمار می‌روند. در ادامه به تغییرات و نوسانات این محصول بیشتر می‌پردازیم. نمودار قیمت تیرآهن اصفهان را در اینجا مشاهده کنید

نمودار 5 ساله قیمت تیرآهن 14 اصفهان

خطور آبی کانال 5 ساله و خطوط سبز حمایت‌های یک ساله تیرآهن 14 اصفهان را نشان می‌دهد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید با خروج قیمت تیرآهن در اواخر سال 1401 این روند 5 ساله به عنوان خط حمایت عمل کرده و باعث شده تا قیمت تیرآهن اصفهان وارد کانال 5 ساله نشود. یک محدود مقاومتی بین قیمت 33 الی 34 هزار تومان وجود دارد که در صورت شکست این مقاومت قیمت تیرآهن به سمت تست دوباره قله 39 هزار تومان خواهد رفت.

نمودار قیمت تیرآهن 14 اصفهان در سال 1402

محدوده قیمت 27 هزار تومان و 25 هزارتومان دو حمایت بسیار مهم هستند که بعید است قیمت به زیر آن سقوط کند. مقاومت‌های 33 و 39 هزار تومان هم دو مقاومت پیش روی قیمت تیرآهن 14 اصفهان است که برای شکستن آن به برخی عوامل مانند افزایش قیمت دلار و ... نیاز است.

نمودار تیرآهن 20 اصفهان 1402

تیرآهن 20 اصفهان همراه با افزایش 15 درصدی قیمت دلار در اواخر 1402 و به‌ویژه با توجه به مشکلات زنجیره تأمین و شرایط عرضه کم و تقاضای بالای توانسته که سقف‌های جدید قیمتی تا محدوده 37 هزار تومان به ثبت برساند. همان‌طور که مشاهده می‌کنید نمودار تیرآهن اصفهان سایز 20 در محدوده‌های قیمتی 32، 28 و 25 هزار تومان دارای مقاومت بوده که در صورت اصلاح می‌تواند نسبت به این نواحی به سمت بالا برگشت بخورد.

سخن پایانی

آگاهی از نمودار قیمت تیرآهن و آشنایی با الگوهای تکرارشونده این محصول به خریداران و به‌خصوص مهندسان و پیمان‌کاران و فعالان حوزه فولاد کمک می‌کند تا در بهترین زمان ممکن، برای خرید تیرآهن و شروع پروژه ساختمانی خود اقدام کنند.

این مقاله از بخش تحلیل بازار فولاد ایرانیان برداشت شده است. برای مشاهده سایر نمودارهای قیمت تیرآهن شامل تیرآهن سایز 18 اصفهان، تیرآهن فایکو، تیرآهن یزد احرامیان و تیرآهن ظفر بناب به منبع فولاد ایرانیان مراجعه نمایید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]