اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051778745499

نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران:

مسئولیت اجتماعی شرکت ها، مطلوب نیست

کد: 1395051778745499

http://goo.gl/agJHMa

، تهران , (اخبار رسمی): شرکت های ایرانی در راستای ارتقای مسئولیت های اجتماعی، برنامه ریزی بلند مدتی از خود ارائه نمی کنند و تنها تعداد محدودی از شرکت ها در این مسیر گام برداشته اند.

مسئولیت اجتماعی شرکت ها، مطلوب نیست

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق ایران، فاطمه دانشور، نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران درباره شاخص مسئولیت های اجتماعی شرکت های ایرانی گفت: متاسفانه ایران در شاخص مسئولیت اجتماعی نسبت به سایر کشورها در جایگاه خوبی قرار نگرفته است ضمن آنکه در شاخص نیکوکاری که به شاخص مسئولیت اجتماعی نیز نزدیک است، از مجموع 161 کشور تنها حائز رتبه 91 هستیم و این رتبه حاکی از آن است که شرکت‌های ایران مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها را به طور کامل اجرا و تمام شاخص‌های مسئولیت اجتماعی را عملیاتی نکرده اند.

وی افزود: تعداد شرکت هایی که در برنامه‌های مدیریتی و استراتژی خود در راستای تحقق این شاخص برنامه‌ریزی کرده اند باید به صورت شفاف گزارشات خود را ارائه کنند اما مجموع شرکت هایی که در این مسیر گام برداشته اند بسیار اندک و به اندازه تعداد انگشتان یک دست است.

وی ادامه داد: در ابتدا باید مشکلات و موانع را خوب شناسایی شود تا مفهوم مسئولیت‌ پذیری اجتماعی که به طور کامل درک نشده است به فهم دقیقی رسیده شود، در واقع این مفهوم به‌درستی شناخته نشده است. در مرحله اول باید برای پر کردن  و رفع این خلا  مفهوم شناسی اقداماتی انجام داد. می‌توانیم منابعی برای آگاهی بخشی سازمان‌ها و بنگاه‌ها در این زمینه تولید و منتشر کنیم.

وی با تاکید بر نیاز به فرهنگ سازی در این خصوص اظهار کرد: صدا و سیما می‌تواند به عنوان رسانه ملی با صدای بلند به این موضوع بپردازد. اتاق هم می‌تواند حساسیت صدا و سیما را در این موضوع افزایش دهد. درواقع این مسئله باید ملی شود تا به نتیجه بهتر برسد.

دانشور در پایان خاطرنشان کرد: عمل به وظیفه مسئولیت اجتماعی، تقاضاها و مطالبات مشتریان را از حالت اقتصادی صرف خارج می‌کند. عمل به اینگونه وظایف ثروت را نزد مردم و عموم شهروندان از حالت ضد ارزش خارج کرده و  تبدیل به ارزش می‌کند. به ویژه اینکه در ایران به صورت تاریخی نگاه مثبتی به ثروتمندان و فعالان اقتصادی وجود نداشته است. اگر مردم ببیند که کسب درآمد و سود به نفع جامعه، مردم، محیط زیست و ذی‌نفعان دیگر نیز است، نگاه ضدارزشی آنها به ثروت کمرنگ شده و به مرور از بین می‌رود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کارآفرینی و استارتاپ