اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052789785809

عملیات سوآپ نفت خام یک ماه آینده احیا می‎شود

کد: 1395052789785809

http://goo.gl/YaorsH

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از احیای عملیات سوآپ نفت خام ظرف یکماه آینده خبر داد.

عملیات سوآپ نفت خام یک ماه آینده احیا می‎شود

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، پیروز موسوی پس از بازدید خبرنگاران از پایانه نفتی نکا در یک نشست خبری گغت: در مرحله نخست، عملیات سوآپ با ظرفیت کمتر از 100 هزار بشکه در روز آغاز می شود.

وی با اشاره به بازسازی و نوسازی کامل صورت گرفته در پایانه شمال، خاطرنشان کرد: آمادگی خود را برای از سر گیری سوآپ به مسئولان اعلام کرده و اکنون رفت و آمد خارجی ها برای سوآپ در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی شمال از آمادگی قزاقستان و روسیه برای سوآپ خبر داد و گفت: هفته آینده گروهی از این کشورها در پایانه نفتی شمال حضور خواهند یافت.

موسوی در ادامه خاطرنشان کرد: با روی کار آمدن دولت یازدهم، برنامه ها و اهداف وزارت نفت در راستای افزایش تولید، صادرات، بازپس گیری سهم ایران در بازار اوپک و همچنین از سرگیری مجدد سوآپ قرار گرفت و از همان بازه زمانی با فعال شدن دیپلماسی کشور بازدیدها و مراودات انجام شد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی توضیح داد: در دوره توقف سوآپ نفت خام رقبای ما بیکار ننشسته و در این مدت بازار هدف ما با ایجاد دو شبکه انتقال نفت خام تولیدی کشورهای آسیای میانه از دست رفت اما اکنون تعاملات نتیجه بخش بوده و به زودی شاهد ازسرگیری سوآپ نفت خام خواهیم بود.

وی ازسرگیری سوآپ نفت خام که در دولت گذشته متوقف شده بود را حاصل برجام و دیپلماسی فعال دولت دانست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته