اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395053091434750

صبوری اعلام کرد

تدوین سند بازآفرینی شهری قم

کد: 1395053091434750

http://goo.gl/z9Do7I

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر کل راه و شهرسازی استان قم از بهره‌برداری از 1028واحد مسکن مهرطی هفته دولت خبردادو گفت: بهبود ایستگاه مرکزی راه‌آهن قم انجام شده ودرکمیسیون ماده5 استان، جانمایی ایستگاه مترو به تصویب رسیده است.

تدوین سند بازآفرینی شهری قم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی ،حسن صبوری، مدیر کل راه و شهرسازی استان قم، با اشاره به اینکه مساحت استان قم حدود 12 هزار و 372 کیلومتر مربع و طول راه‌های حوزه استحفاظی این استان شامل 209 کیلومتر آزادراه، 191 کیلومتر بزرگراه، 173 کیلومتر راه اصلی و 143 کیلومتر راه فرعی است، عنوان کرد: جمع کل اعتبارات مصوب این اداره کل در سال گذشته 930 هزار و 669 میلیون ریال بود که از این مقدار 408 هزار و 502 میلیون ریال تخصیص داده شد که 43 درصد اعتبار مصوب بوده است.

صبوری درمعرفی اهم پروژه‌های راهسازی این استان عنوان کرد: احداث محور قم- نیزار به طول 21 کیلومتر، احداث فاز اول محور قم-آوه به ظول 11 کیلومتر، احداث راه دسترسی به سایت فردو به طول 14 کیلومتر، احداث محور قنوات به طول 9 کیلومتر و احداث باند دوم قدیم قم تهران به طول 14 کیلومتر مهمترین پروژه‌های راهسازی استان است.

وی افزود: همچنین بهسازی و روکش آسفالت به مقدار 200 هزار تن درمحورهای آزادراه تهران، تفرش، سلفچگان، دلیجان، کاشان و راه‌های روستایی، اجرای عملیات بازیافت گرم درآزادراه قم-تهران به طول 27 کیلومتر، اجرای آسفالت حفاظتی به طول 17 کیلومتر، اجرای نیوجرسی مفصلی به طول 10 کیلومتر. اجرای روشنایی به طول 35 کیلومتر، ایمن‌سازی محورهای حوزه استحفاظی شامل خط‌کشی، علائم و گاردریل با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال و رفع 10 نقطه پرحادثه درمحورهای استان از پروژه‌‌های راهداری این استان است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم درمعرفی مهمترین اقدامات حوزه مسکن، عمران و بهسازی این اداره کل در دولت یازدهم به افتتاح 5600 واحد مسکن مهر و اجرای خدمات زیربنایی موردنیاز، احداث ساختمان‌های دولتی و عمومی، تهیه طرح جامع و تفصیلی قم و شهرهای تابعه، بهسازی و نوسازی 64 هکتار از بافت‌های فرسوده و اجرای پروژه‌های بهسازی درسکونتگاه‌های غیررسمی با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: کل تعهد ما در استان 43 هزار و 892 واحد بوده که تاکنون حدود 40 هزار واحد به بهره‌برداری رسیده و هفته دولت 1028 واحد دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: واحدهای مسکن مهر در حال احداث به طور میانگین بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و زیرساخت واحدهای مسکن مهر واگذار شده نیز شامل تاسیسات آب، برق، گاز و راه بیش از 95 درصد تکمیل شده است.

مدیر کل راه  شهرسازی قم تصریح کرد: این استان از سال 89 تاکنون بر اساس گزارش‌های وزارت راه و شهرسازی همواره جزو سه استان برتر کشور در اجرای تعهدات خود در ساخت و واگذاری مسکن مهر بوده است.

وی افزود: از تعداد کل واحدهای مسکن مهر احداث شده و یا در حال احداث در شهر قم هیچ واحد فاقد متقاضی وجود ندارد و فقط 200 واحد در بخش سلفچگان فاقد متقاضی است.

صبوری گفت: از برگ‌های زرین کارنامه اداره کل راه و شهرسازی استان قم می‌توان به افتتاح جاده قم-نیزار، افتتاح محور قم-قنوات، بازیافت گرم آزادراه قم-تهران، توسعه صحن شرقی حرم حضرت معصومه(س)، افتتاح سایت فردو و افتتاح 3577 واحد مسکن مهر اشاره کرد.

پروژه‌های در دست اجرا

مدیر کل راه و شهرسازی قم گفت: ازجمله مهمترین پروژه‌های این اداره کل می‌توان به احداث تقاطع غیرهمسطح پردیسان، احداث مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای، تکمیل محور قم-آوه، احداث باند دوم محور سلفچگان-ساوه به طول هفت کیلومتر و اجرای پروژه‌های تجاری-مشارکتی درمحدوده پردیسان اشاره کرد.

تبدیل ایستگاه مرکزی قم به عنوان نقطه تبادل سفر

وی همچنین به تصمیمات اتخاذ شده درباره قطار پرسرعت تهران-قم-اصفهان و بازسازی و بهبود ایستگاه مرکزی قم اشاره کرد و توضیح داد: درجلسه مورخ 30 فروردین 95 با اجماع استان و تاکید وزیر راه و شهرسازی تبدیل ایستگاه مرکزی قم به عنوان نقطه تبادل سفر به تصویب رسید و به دنبال آن مطالعه طراحی ایستگاه مرکزی قم توسط مشاور فرانسوی ارپ به منظور استفاده از ظزفیت‌های ایجاد شده و طراحی خیابان 30 متری حدفاصل ایستگاه راه آهن و حرم مطهر انجام شد و اخیرا در کمیسیون ماده 5 استان جانمایی ایستگاه مترو در ایستگاه مرکزی راه آهن تصویب شده است.

صبوری گفت: در چهارماهه اول 95 نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد جابجایی مسافر از راه‌آهن قم موجه شدیم و این رقم از 442 هزار و 727 نفر به 498 هزار و 187 نفر رسیده است.

سکونت 270 هزار نفر دربافت فرسوده قم

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه 1753 هکتار بافت فرسوده در استان قم موجود است، گفت: دراین مساحت حدود 270 هزار نفر سکونت دارند. همچنین 190 هزار نفر در 244 هکتار سکونتگاه غیررسمی که شامل 11 محله است، زندگی می‌کنند.

صبوری با بیان اینکه برخورد اداره کل راه و شهرسازی با بافت فرسوده، اقدامات تشویقی، هدایت و راهبردی است، افزود: ازجمله به پروژه هتل خورشید و مداخله مستقیم در بهسازی ساختمان‌های محله چهل اختران با همکاری شهرداری اشاره کرد. از جمله اقدامات این اداره کل در بهسازی بافت‌های فرسوده می‌توان به ارائه تسهیلات برای نوسازی 10 هزار واحد مسکونی و ارائه 20 درصد تخفیف نظام مهندسی اشاره کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم عنوان کرد: چند محور مانند گذرخان، بیوت مراجع تقلید، بقاع امام زادگان دربافت فرسوده هستند و برای خرید و ساخت دراین مناطق با استفاده از صندوق پس انداز مسکن تسهیلاتی درنظر گرفته شده است. همچنین بازگشایی شوارع و ایجاد دسترسی به خیابان‌های اصلی جزو پیش‌بینی‌های توسعه مناطق واقع در بافت‌های فرسوده است.

وی گفت: همچنین سند بازآفرینی شهری قم درحال تهیه است و طرح جامع تفصیلی را برای قم و شهرهای تابع آن تهیه کرده‌ایم.

صبوری همچنین با بیان اینکه 23 پروژه بهبود حاشیه‌نشینی در محله‌های قم عملیاتی شده است، افزود: دراین راستا می‌توان به بهسازی شهرک فاطمیه اشاره کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان