اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395053091685500

در آستانه سفر وزیر خارجه به 6 کشور آمریکای لاتین

خدمات فنی ومهندسی ایرانی در آمریکای لاتین

کد: 1395053091685500

http://goo.gl/JqQOMG

، تهران , (اخبار رسمی): صادرات خدمات فنی و مهندسی می تواند زمینه مناسبی برای همکاری شرکت های ایران با کشورهای حوزه آمریکای لاتین باشد.

خدمات فنی ومهندسی ایرانی در پی آمریکای لاتین

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، آمریکای لاتین را در ادبیات جهانی بسیاری حیات خلوت آمریکا می دانند، منطقه ای که در عین حال چند دهه است که ایران تلاش می کند تا باتوجه به سابقه انقلاب های مردمی در آن روابط گسترده ای با کشورهای این حوزه داشته باشد، از همین رو است که در سال های بعد از پیروزی انقلاب کشورمان روابط خوبی با کشورهایی همچون کوبا، ونزوئلا، بولیوی و.. در این منطقه برقرار کرده و همیشه تلاش در راستای گشترس این روابط بوده است، تلاش هایی که به نظر می رسد حالا با سفر وزیر خارجه به تعدادی از این کشورها در دور جدیدی قرار دارد که در کنار مذاکرات سیاسی می تواند دستاوردهای اقتصادی بسیاری نیز به همراه داشته باشد.

طبق برنامه اعلام شده از سوی وزارت خارجه قرار است محمد جواد ظریف به همراه هیاتی اقتصادی فردا عازم 5 کشور کوبا، نیکاراگوئه، اکوادور، شیلی، بولیوی و ونزوئلا می شود. رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان در آستانه این سفر توییتی به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی در صفحه توییترش منتشر کرد و نوشت:« از روز یکشنبه سفر به شش کشور آمریکای لاتین را با یک گروه از بازرگانان برای تقویت روابط سیاسی و اقتصادی آغاز خواهم کرد.» به گفته «مجید تخت روانچی» معاون اروپا و امریکای وزیر امور خارجه در این سفر ظریف را بیش از 60 تن از تجار، بازرگانان و صاحبان شرکتهای بخش خصوصی همراهی می کنند.بطور سنتی، کشورهای امریکای لاتین عمدتا گوشت، برنج، گندم و دانه های گیاهی به ایران صادر می کنند و در مقابل، ایران نیز خشکبار، فرش، اقلام دارویی و برخی تجهیزات کشاورزی به آن منطقه می فرستد ولی قرار است در سفر جدید زمینه های جدید همکاری مورد بررسی قرار گیرد. به اعتقاد کارشناسان « صادرات خدمات فنی و مهنسی» از ایران به این منطقه می تواند یکی از محورهای اصلی باشد.

تخت روانچی در این زمینه به ایرنا گفته است:« خدمات فنی و مهندسی ایران در برخی کشورهای منطقه امریکای لاتین مورد استقبال قرار گرفته و اکنون زمینه خوبی برای گسترش وجود دارد. همکاری در زمینه فناوری های پیشرفته، داروسازی، سد سازی، مسکن و صنایع لبنی از جمله صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران است که در امریکای لاتین با بازار خوبی مواجه است و به توسعه این کشورها کمک می کند.» او از این سفر به عنوان «آغاز فصلی جدید در روابط میان ایران و امریکای لاتین» نام برده و اطمینان داد که این سفر نه تنها در زمینه سیاسی به تقویت پیوندهای دو طرف کمک می کند بلکه ثمرات ارزشمندی نیز در زمینه های اقتصادی به همراه خواهد داشت. طبق برنامه سفر اعلام شده قرار است مقام های سیاسی هیات، با مسئولان بلندپایه کشورهای میزبان ملاقات داشته باشند و بخش خصوصی نیز در سمینارهای مشترک شرکت و با همتایان خود مذاکره کنند. منطقه آمریکای لاتین بیش از 600 میلیون نفر جمعیت دارد و از همین رو می تواند بازار مناسبی برای ایران شرکت های ایران فراهم کند. 

برخی پروژه های انجام شده بین ایران و کشورهای آمریکای لاتین:

1- احداث کارخانه تراکتورسازی مشترک ایران و ونزوئلا (ون ایران با ظرفیت سالانه 12000 دستگاه تراکتور) و صدور تولیدات این کارخانه به کشورهای منطقه از جمله بولیوی و اروگوئه
2- احداث کارخانه اتومبیل سازی مشترک ایران خودرو و سایپا در ونزوئلا با ظرفیت سالانه 24000 دستگاه
3- صادرات صنایع کوچک به ونزوئلا و بولیوی و کوبا از جمله احداث کارخانجات تولید لبنیات و آردسازی و ماشین آلات تزریق پلاستیک
4- اجرای پروژه های آبرسانی در کوبا
5- اجرای پروژه مطالعات اکتشاف زمین شناسی در ونزوئلا
6- برقراری اولین خط پرواز مستقیم خاورمیانه به آمریکای لاتین از مبدا تهران به کاراکاس
 7- اجرای دو قرارداد برای احداث 17 هزار واحد مسکونی در ونزوئلا
8- خرید اولین محموله بنزین از ونزوئلا در راستای تنوع سازی منابع وارداتی برای کاهش آثار تحریم های احتمالی
9- افتتاح دفتر وزارت صنایع در کارکاس
10- برقراری روابط کارگزاری بانک توسعه صادرات ایران با تعدادی از بانک های ونزوئلایی (در این ارتباط مذاکرات برای ایجاد روابط کارگزاری با تعدادی از بانک های لاتینی از جمله برزیل در جریان است)
11- جذب سرمایه گذاری شرکت پترو براس برای عملیات اکتشاف نفت در حوزه توسن در خلیج فارس
12- برگزاری کمیسیون مشترک ایران و ونزوئلا و ایران و کوبا
13- گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری با کوبا از جمله صادرات 750 دستگاه واگن
14- افتتاح کارخانه تولید واکسن هپاتیت و داروهای نوترکیبی در تهران با همکاری کوبا
15- صادرات انواع شیرآلات آبرسانی الکترود، فلنج فولادی، کمپرسور، ورق، میلگرد و ابزار آلات صنعتی
16- استفاده از توانمندی های کوبا در زمینه بیوتکنولوژی پرورش آبزیان
17- پرورش آبزیان قاره ای و دریایی
18- پروژه مدرنیزه کردن و توسعه ظرفیت تولیدی سیستم های آبیاری در کوبا
19- تامین و راه اندازی مجدد ایستگاه های تقلیل فشار 250 کیلو وات

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]