اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950614112366102

عدم تعهد پیمانکار قطار شهری کرج

کد: 13950614112366102

http://goo.gl/4NN7GM

، کرج , (اخبار رسمی): احداث تقاطعات غیر هم سطح شهید آجرلو و شهید کیانپور در کرج به دلیل عمل نکردن پیمانکار خط دو قطار شهری به تعهدات خود با مشکل مواجه است و اجرای دیگر پروژه های شهری را مشکل ساز کرده است .

اجرای پروژه های عمرانی را مشکل ساز کرده است

به  گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه مدیریتی شهر کرج ،علی ترکاشوند  اظهار داشت: در حال حاضر برخی طرح های عمرانی شهرداری کرج به منظور احداث چندین تقاطع بزرگ غیر همسطح با خط دو قطار شهری این کلانشهر تلاقی پیدا کرده و توقف در اجرای این خط ریلی، ساخت تقاطعات را هم با مشکلاتی مواجه ساخته است.

شهردار کرج به موضوع اختلاف این دستگاه با شرکت سابیر مجری خط دو قطار شهری اشاره کرد و ادامه داد: مدیریت شهری این کلانشهر هیچ منعی برای پرداخت حق و حقوق قانونی سابیر ندارد اما بحث این است که ادامه همکاری با این شرکت میسر نبوده و به استناد قوانین این دستگاه عدم همکاری خود را با پیمانکار مذکور اعلام کرده است.

ترکاشوند با تاکید بر اینکه باید موضوع ادامه عملیات اجرایی خط دو قطار شهری کرج هر چه زودتر مشخص شود، افزود: در هیات مدیره سازمان قطار شهری کرج که ریاست آن بر عهده معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری البرز می باشد، مذاکرات متعددی در این زمینه با حضور مسئولان ذیربط صورت گرفته و به استناد قانون، لغو قرارداد همکاری با شرکت سابیر در این هیات مدیره تصویب شده است.

وی اضافه کرد: به تازگی با حضور نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، استاندار البرز و مدیر عامل شستا وابسته به سازمان تامین اجتماعی نشستی برگزار گردید که اتفاق نظر بر آن شد که امکان همکاری با شرکت سابیر دیگر وجود ندارد.

شهردار ایران کوچک بیان کرد: مدیریت شهری کرج در این نشست اعلام آمادگی کرد تا اگر شرکت سابیر مطالبات قانونی از این دستگاه دارد آن را پرداخت می کند و به دنبال آن هستیم تا با تعامل شرکت مذکور کارگاه ها را برای ادامه پروژه عمرانی در اختیار بگیریم.

ترکاشوند ادامه داد: اکنون برخی از پروژه های شهری کرج درگیر با قطار شهری است که از جمله آنها می توان به تقاطع غیرهمسطح شهید آجرلو در میدان سپاه و تقاطع شهید کیانپور در سه راه میانجاده کرج اشاره کرد.

وی گفت: مکاتبات و مراجعاتی از سوی مدیریت شهری کرج صورت گرفته است تا کارگاه ها را از سابیر با حفظ حقوق قانونی تحویل بگیریم و این در حالی است که برخی مسئولان شرکت سابیر به قانون تمکین نمی کنند و ما مجبوریم که از دستگاه قضایی اجازه بگیریم؛ زیرا برخی از کارگاه ها رها شده است و امکان اینکه خسارت جانی و مالی به شهروندان برساند وجود دارد.

ترکاشوند ادامه داد: بر اساس تصویب مجلس اسلامی و مجوز دولت، شهرداری کرج می تواند برای تکمیل خط دو قطار شهری چهار هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت را انتشار دهد تا بتواند بخشی از اعتبار مورد نیاز آنرا  تامین کند.

شهردار کرج اظهار داشت: در این راستا هر شرکت پیمانکاری که عهده دار ساخت خط دو قطار شهری کرج شود می تواند از مزایای این اوراق بهره مند شود.

این مسئول ارشد شهری خاطر نشان کرد: خط دو قطار شهری کرج به طول 27 کیلومتر می باشد و عملیات احداث آن از سال 85 آغاز شده است که مقرر بود پنج ساله تکمیل و به بهره برداری برسد اما مشکلات اعتباری، تحریم ها و اختلاف کارفرما و شرکت پیمانکاری سابیر سبب شد تا این پروژه بزرگ که کمالشهر کرج را به شهرستان شهریار متصل می کند با کندی پیش برود.

وی یادآور شد: تاکنون 15 کیلومتر از تونل خط دو قطار شهری کرج فی ما بین میدان دانشگاه خوارزمی در غرب این کلانشهر و میدان امام حسین (ع) در شرق آن حفاری شده و ساخت 13 ایستگاه با پیشرفت فیزیکی 30 تا 70 درصد اجرایی شده است.

شهردار کرج اضافه کرد: در مجموع 27 ایستگاه برای خط دو قطار شهری کرج به طول 27 کیلومتر پیش بینی شده است و انتظار می رود با اقدام به موقع مسئولان قضایی و اجرایی هرچه زودتر این پروژه بزرگ که نقش اساسی در کاهش ترافیک و آلودگی هوا دارد به سرانجام برسد.

ترکاشوند در پایان سخنان خود عنوان کرد: اکنون خط ریلی صادقیه به گلشهر در کرج به عنوان خط یک قطار شهری فعال است که روزانه حدود 200 هزار نفر مسافر را جابجا می کند؛ برای کلانشهر کرج در اوایل دهه 80 تعداد 6 خط قطار شهری تصویب شد که چهار خط آنها در حد مطالعه باقی مانده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری کرج

شهرداری کرج نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر کرج را بر عهده دارد. شهردار کرج به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر کرج انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه