اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950623123886033

در مساجد و اماکن عمومی شهر انجام می شود

آغاز ویژه برنامه های غدیر،عیدآسمانی

کد: 13950623123886033

http://goo.gl/qVK2xN

، تهران , (اخبار رسمی): ائمه جماعات و فعالان فرهنگی مساجد نیز از امروز با حضور در مرکزفعالیتهای دینی مساعدت مالی و محصولات فرهنگی به مناسبت غدیر را دریافت می نمایند .

آغاز ویژه برنامه های غدیر،عیدآسمانی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری تهران ، حجت الاسلام صادق زاده با بیان اینکه ویژه برنامه های "غدیر،عیدآسمانی" از  امروز تا پایان ذی الحجه در مساجد و اماکن عمومی شهر تهران آغاز می شود، گفت :

ائمه جماعات و فعالان فرهنگی مساجد نیز از امروز با حضور در مرکزفعالیتهای دینی مساعدت مالی و محصولات فرهنگی به مناسبت غدیر را دریافت می نمایند .
رئیس مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران در نشست فصلی ائمه جماعات مساجد منطقه9 ضمن اشاره به این مطلب افزود: امسال با برنامه ریزی های انجام شده، مجموعه فعالیت ها، اقدامات و محصولات فرهنگی در واحدهای تحت پوشش شهرداری تهران با عنوان "غدیر،عیدآسمانی" انجام می پذیرد.
ایشان، انتخاب این عنوان را برگرفته از حدیث زیبای حضرت شمس الشموس امام علی بن موسی الرضا(علیه آلاف التحیت والثناء) دانست که فرمود : روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است .
مشاور شهردار تهران در حوزه دین،مساجد و حوزه های علمیه ضمن اشاره به تهیه و توزیع محصولات فرهنگی پر محتوا و عمیق در رابطه با ولایت امیرالمؤمنین(ع) گفت: بیش از دو هزار بنر حاوی حدیث فوق توسط سازمان زیباسازی تهیه و برای مساجد و بنیاد بین المللی غدیر ارسال گردید تا در سراسر کشور توزیع گردد.
همچنین شیوه نامه اجرائی ویژه برنامه های دهه ولایت با عنوان توسط سازمان فرهنگی هنری و معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران تهیه و برای کلیه واحد های تحت پوشش ارسال گردیده است تا امسال برنامه ها با هماهنگی و هم افزائی انجام گردد .
وی همچنین به اکران کمپین"غدیر،عیدآسمانی" در سازه های تبلیغی شهر اشاره و بیان نمود: در راستای تعظیم شعائر و پاسداشت بزرگترین عید اسلامی، احادیث زیبا و پیامهای آموزنده خطبه غدیر به صورت بنر در ابعاد مختلف طراحی و لوح فشرده آن برای سازمان زیباسازی جهت اکران در مکان های مناسب ارسال گردیده است.
حجت الاسلام صادق زاده غدیر را نه نام یک سرزمین بلکه یک تفکر دانست که نشان دهنده تداوم خط نبوت و نشان راه هدایت در طول تاریخ می باشد و از اینجاست که عید غدیر روز اکمال دین و اتمام نعمت الهی و در لسان پیامبر اعظم(ص) و امام صادق(ع)بافضیلت تر از سایر اعیاد و بزرگ تر و شریف تر از اعیاد فطر و قربان شمرده شده است .
ایشان غدیر را به مثابه نقشه راهی تعریف نمود که به بشر یاد می دهد باید چه راهی را دنبال و چگونه زندگی کند .
توزیع هفتاد هزار جلد ویژه نامه دهه ولایت تحت عنوان "غدیر،عیدآسمانی"
حجت الاسلام صادق زاده در ادامه ضمن بیان حمایت مرکزفعالیت های دینی از اجرای طرح های برگزیده و جذاب در سطح پایتخت گفت : درهمین راستا و در جهت تکریم و نشر فرهنگ غدیر، هفتاد هزار جلد ویژه نامه دهه ولایت تحت عنوان "غدیر،عیدآسمانی" شامل مفاهیم عمیق و اساسی در این رابطه با عناوینی همچون آیات نازله و احادیث نبوی درباره امام علی(ع)،وقایع مهمّ زندگانی حضرت امیر(ع) در سه بخش،داستان مباهله، ابلاغ سوره توبه ، یوم الدار ، ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، وقایع و اعمال روز عید و خطبه غدیر تهیه و در مساجد و اماکن عمومی نظیر مترو، پایانه های اتوبوسرانی، فروشگاههای شهروند و ... توزیع می گردد .
برگزاری مسابقه مفهومی و آنلاین در پایگاه اینترنتی شهرداری تهران
رئیس مرکزفعالیتهای دینی شهرداری تهران همچنین به توزیع ده هزار جلد مجله آفتابگردون ویژه کودکان و نوجوانان نیز اشاره و اضافه نمود : با همکاری سازمان فن آوری اطلاعات، طرح و مسابقه مفهومی بزرگ عید آسمانی در دو سطح ویژه عموم شهروندان و پرسنل شهرداری تهران از ویژه نامه فوق و به صورت آنلاین تا پایان ذی الحجه در پایگاه اینترنتی شهرداری تهران به آدرسwww.tehran.ir و پورتال داخلی برگزار می شود و علاقمندان می توانند ضمن شرکت در این مسابقه ضمن اعتلای معارف دینی از جوایز نفیس آن نیز بهره مند گردند 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تهران

در سال‌ 73 و در راستای‌ تحقق‌ بیشتر اهداف‌ بازرگانی‌ و برآوردن‌ نیازهای‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ با تغییر مدیریت‌ سازمان‌ تحولات‌ اساسی‌ در نحوه‌ اداره‌ سازمان‌ و نگرش‌ مدیریت‌ به‌ مسائل‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ پدید آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه