اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950627127545541

ریزترین نکته ها برای لذت بردن از سفر با قطار

کد: 13950627127545541

https://goo.gl/RHLhkx

، تهران , (اخبار رسمی): سفر فرصت خوبی را برای استراحت در اختیار شما قرار می دهد. سفر با قطار هم لذت خاص خود را دارد. نکات زیر به شما کمک می کند آرامش خاطر بیشتری در هنگام سیر و سیاحت با قطار داشته باشید.

ریزترین نکته ها برای لذت بردن از سفر با قطار

سعی کنید تا حد امکان سکوت را رعایت کنید و آرامش همسفران خود را بر هم نزنید

به گزارش روابط عمومی فلایتیو، سفر فرصت خوبی را برای استراحت در اختیار شما قرار می دهد. سفر با قطار هم لذت خاص خود را دارد. نکات زیر به شما کمک می کند آرامش خاطر بیشتری در هنگام سیر و سیاحت با قطار داشته باشید.

یک جای خوب انتخاب کنید

اگر از قبل جای شما مشخص شده است آن را پیدا کنید و در جای خود مستقر شوید. اگر هم از قبل هیچ جایی را رزرو نکرده اید، در این صورت هر جای رزرو نشده ای را می توانید انتخاب کنید. اگر در این مورد مردد هستید به برچسب هایی که روی مکان‌ های رزرو شده می زنند نگاه کنید تا صندلی هایی را که رزرو شده است انتخاب نکنید. حتی در برخی قطارها برچسب ها، مسافت رزرو شده را هم نشان می دهند؛ ممکن است مسیر سفر شما به گونه ای باشد که قبل از سوار شدن یک مسافر شما پیاده شوید. در این صورت می ‌توانید از صندلی رزرو شده توسط او استفاده کنید. به عنوان مثال اگر از تهران به سمت سمنان می روید و متوجه می شوید صندلی برای سمنان تا مشهد رزرو شده، می توانید از آن استفاده کنید.

بابت بار چندان نگران نباشید

معمولا مردم در مورد هزینه های بار اضافی در سفر گله‌ مند هستند، اما افراد زیادی هستند که سفرهای بسیاری داشته اند و حتی یک بار هم محتویات بار آن ها مورد بازرسی قرار نگرفته است. معمولا در زمینه بار به مشکل بر نمی خورید و می توانید بار زیادی در سفر با قطار همراه خود داشته باشید؛ بدون اینکه بارتان را بازرسی کنند.

مواظب کیف تان باشید

همیشه فرض را بر این بگیرید که در هر قطار دزدی وجود دارد که منتظر فرصت مناسب برای انجام سرقت است. کیف خود را همیشه جایی بگذارید که جلوی چشمتان باشد و در قسمت های دور از دید قرار ندهید. با افراد داخل کوپه رفتار مناسب داشته باشید و اگر مجبور شدید جایی بروید، از نگهبان یا فردی قابل اعتماد بخواهید مواظب وسایل شما باشد. می توانید برای کیف تان قفل بگذارید یا به شکلی آن را مهر و موم کنید، که اگر دزدی در فرصت مناسب و هنگام تاریکی قطار سراغ کیف شما رفت درمانده شود و نتواند به راحتی به محتویات آن دست پیدا کند.

از زمان نهایت استفاده را ببرید

می توانید مدت زمانی را که در یک سفر طولانی مشغول سفر در قطار هستید به خوبی مدیریت کنید و مشغول به برنامه ریزی مقصد بعدی خود شوید. کتاب‌ های راهنمای گردشگری بخوانید، خاطراتی از سفرتان بنویسید، عکسهای بد دیروز را پاک کنید، موقعیت مکانی خود را چک کنید، یا ایمیلی را که می‌ خواهید برای افراد خانواده بفرستید، بنویسید (این کار را بدون اتصال به اینترنت هم می توان انجام داد). اگر سیستم قطار مجهز به فناوری ‌های مدرن است (اگر چه به ندرت اتفاق می افتد اما کم کم متداول خواهد شد)، از امکانات آن می توانید استفاده کنید. البته نباید از دیدن صحنه های زیبایی که در طول سفر وجود دارد غفلت کنید و می توانید به مناظر بین راه هم نگاه کنید و از سفر لذت ببرید.

از سرویس بهداشتی مناسب استفاده کنید

برای صرفه جویی در وقت و هزینه، از سرویس بهداشتی قطار استفاده کنید. استفاده از سرویس ایستگاه های قطار هزینه بر است و ممکن است به تمیزی سرویس قطار نباشد. معمولا در هنگام توقف قطار این مکان ها شلوغ تر می شوند. سعی کنید مواقعی از این سرویس ها استفاده کنید که خلوت تر هستند. به هر حال رعایت اصول بهداشتی، به ویژه در هنگام سفر نکته بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شد.

قوانین و مقررات قطار را نقض نکنید

سعی کنید تا حد امکان سکوت را رعایت کنید و آرامش همسفران خود را بر هم نزنید. اگر هم همه آرام با هم صحبت می کنند شما هم آهسته صحبت کنید؛ به قوانین احترام بگذارید و آن ها را در نظر بگیرید. سعی کنید سکوت را رعایت کنید، ممکن است برخی سفر کاری داشته باشند و نیاز به استراحت و چرت زدن داشته باشند. بهتر است جزو کسانی نباشید که آرامش دیگران را به هم می زنند. اگر هم کودکی به همراه خود دارید می توانید با خواندن مطلب هفت نکته جالب برای سفر با قطار بدون شیطنت های کودکتان آرامش خود و اطرافیانتان را تأمین کنید.

تا جایی که امکان دارد سعی کنید کفش خود را در نیاورید چرا که ممکن است با واکنش نامناسب اطرافیان مواجه شوید.

با مردم محلی و مسافران صحبت کنید

چیزهای زیادی هست که در صحبت کردن با دیگران می توانید یاد بگیرید. به ویژه اینکه مردم کشور ما اغلب خون‌ گرم و اهل معاشرت هستند. می توانید ساکت یک گوشه بنشینید، اما معمولا ایرانی ‌ها در آشنایی اولیه با یکدیگر رفتار مناسبی دارند. باید تلاش کنید سردی روابط و سکوت را با پرسیدن سوال بشکنید و با تعارف شکلات و شیرینی مکالمه را آغاز کنید؛ و یا حتی اطلاعاتی از محل زندگی خود و فرهنگ شهرتان در اختیارشان قرار دهید تا سر صحبت باز شود.

بسته غذایی مناسب داشته باشید

قبل از اینکه سوار قطار شوید از سوپر مارکت و مغازه های در دسترس مواد غذایی مورد نیاز خود را تهیه کنید تا رژیم غذایی مقوی و متنوعی داشته باشید. اغذیه فروشی های ایستگاه قطار معمولا تنوع چندانی ندارند و نسبتا گران هستند.

در نهایت می توانید یک ساندویچ و نوشیدنی با قیمتی گزاف از این مکان ها تهیه کنید. قطارها به ندرت یک برنامه غذایی کامل را در لیست خود دارند و تنها در قطارهای درجه یک با صرف هزینه بالا می توانید غذای مناسب داشته باشید.

برای سفر خود برنامه ریزی کنید

با استفاده از کتاب راهنما در مورد مقصد بعدی خود اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید. در طول مسیر زمان مناسبی دارید تا در مورد مرکز شهر و یا هتل ها کسب اطلاع کنید. در مورد ایستگاه های قطار و موقعیت مکانی آن ها از اطرافیان پرس و جو کنید (از راهنمای قطار هم می توانید استفاده کنید، و جواب سوالهای خود را به دست آورید).

همان طور که به مقصد نزدیک می شوید همه موارد را در ذهن خود مرور کنید و تصور کنید با خروج از قطار ماموریت شما شروع شده است، فراموش نکنید که موارد زیر را چک کنید:

مسیر رفت و آمد وسایل نقلیه، رزرو بلیط برای سفر بازگشت، تهیه نقشه راهنما از دفتر گردشگری، استفاده از دستگاه خودپرداز، خرید بلیط وسایل نقلیه عمومی، تهیه مواد غذایی از فروشگاه ها (به ویژه اگر دیر وقت به مقصد می رسید و اکثر رستوران ‌ها و مغازه ‌ها در آن موقع تعطیل هستند).

مواظب باشید در زمان نزدیک شدن به مقصد از ایستگاه جا نمانید!

در ایستگاه مقصد پیاده شوید

دقت کنید زودتر یا دیرتر از قطار پیاده نشوید. با پرس ‌و جو از اطرافیان مطمئن شوید که در ایستگاه مقصد مورد نظر از قطار پیاده می ‌شوید و تا رسیدن به مقصد صبور باشید. معمولا نام ایستگاه بعدی توسط بلندگو اعلام می شوند و بر روی یک صفحه کامپیوتری نام ایستگاه مشخص می شود. سعی کنید ایستگاه قبل از ایستگاه مقصدتان را بدانید تا اطلاعات بیشتری داشته باشید. پرس و جو از اطرافیان و کتاب راهنما در این مورد بسیار موثر است و به شما کمک می کند آمادگی بیشتری داشته باشید. همچنین سعی کنید نام محل یا ایستگاه مورد نظرتان را هم بدانید.

در پایان لازم است دقت کنید که بعضی از قطارها تنها در ایستگاه های اصلی توقف دارند و ممکن است کیلومترها دورتر از مکان مورد نظرتان از قطار پیاده شوید. در نتیجه مجبور خواهید شد دوباره سوار قطار دیگری شوید که در ایستگاه های فرعی توقف دارد. از سوی دیگر بهتر است ایستگاه قطاری را برای پیاده شدن انتخاب کنید که به محل هتلی که رزرو کرده اید نزدیک باشد.

با همه این تفاسیر اگر در یک ایستگاه اشتباه از قطار خارج شدید جای هیچ نگرانی وجود ندارد، معمولا سیستم حمل و نقل شهری بسیار مجهز است و با مترو یا اتوبوس می توانید به مکان مورد نظرتان بروید.

برای خرید اینترنتی بلیط قطار به فلایتیو صفحه قطار مراجعه کنید. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فلایتیو

فلایتیو، سیستم رزرو آنلاین بلیط هواپیما و قطار است که با آن می توانید در هر کجا و هر زمان، بهترین قیمت های پروازهای داخلی و خارجی را ببینید و خرید کنید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی