اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950705138930043

گروه پژوهشی سیستم‌های اطلاعاتی پیشرفته مجوز گرفت

کد: 13950705138930043

https://goo.gl/oRrOG1

، تهران , (اخبار رسمی): گروه پژوهشی سیستم‌های اطلاعاتی پیشرفته (AIS) پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی موفق به دریافت موافقت قطعی شد.

گروه پژوهشی سیستم‌های اطلاعاتی پیشرفته مجوز گرفت

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده ICT جهاد دانشگاهی، به دنبال درخواست این گروه پژوهشی درخصوص صدور مجوز موافقت قطعی، پس از بررسی‌های انجام شده موضوع در شورای تشکیلات فنی مهندسی جهاد دانشگاهی مطرح شد و این شورا ابلاغ موافقت قطعی گروه پژوهشی "سیستم‌های اطلاعاتی پیشرفته" را تأیید کرد.

لازم به ذکر است که گروه پژوهشی "سیستم‌های اطلاعاتی پیشرفته" فعالیت رسمی خود را از سال 1386 و همزمان با تأسیس پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی آغاز و در سال 1392 با دریافت مجوز اصولی فعالیت‌های خود را ادامه داد.

زمینه اصلی فعالیت گروه، تحقیقات و توسعه فناوری‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی پیشرفته با بهره‌گیری از روش‌های نوین علمی، فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی، قابلیت‌های هوش‌مصنوعی و فناوری‌های پشتیبانی از تصمیم، برای پاسخگویی به نیازهای خاص صنایع و دستگاه‌های اجرایی کشور است.

این گروه با بهره‌گیری از نظریه‌ها، روش‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی، استفاده از قابلیت‌های سیستم‌های کامپیوتری به صورت جایگزین یا پشتیبان فرایند تصمیم‌گیری انسانی و نقش داده و اطلاعات به عنوان ماده اولیه اساسی فرآیند کاری سیستم‌ها به تحقیقات بنیادی، توسعه‌ای و کاربردی در حوزه سیستم‌های هوشمند، سیستم‌های اطلاعاتی پشتیبان تصمیم، و سیستم‌های مدیریت فرایند کسب و کار می‌پردازد.

از جمله اهداف این گروه پژوهشی می‌توان به: "نهادینه‌سازی دانش مهندسی سیستم، روش تفکر سیستمی و تفکر انتقادی در اداره گروه و اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها"، "ارائه حداقل یک محصول/ سرویس فاخر، در سطح ملی یا بین‌المللی"، "تربیت و پرورش نیروی انسانی کارآمد و با تجربه در زمینه کاری گروه"، "تحقیق و پژوهش در زمینه توسعه و بومی‌سازی سیستم‌های اطلاعاتی"، "توسعه ارائه خدمات تخصصی و پشتیبانی از سیستم‌های اطلاعاتی متن باز" و "شناسایی و توسعه سیستم‌های متن باز جهت بکارگیری آنها در پاسخ به نیازهای داخل کشور" اشاره کرد.

تحقیق و توسعه در حوزه‌های "سیستم‎های توصیه‎گر"، "کاربرد سیستم‎های اطلاعاتی در حوزه‎های کسب و کار، مدیریت فرایند و معماری سازمانی"، "سیستم‎های اطلاعاتی پزشکی" و "متدولوژی‎ها و فناوری‎های دفاع و امنیت سایبری" از جمله توانمندی‌های قابل ارائه این گروه محسوب می‎شود.

گروه پژوهشی "سیستم‎های اطلاعاتی پیشرفته" تاکنون موفق به اجرا و خاتمه 8 طرح و پروژه، حمایت از 8 مورد پایان‌نامه دانشگاهی، ارائه 13 مقاله در سطح ملی و بین‌المللی به زبان فارسی و انگلیسی، برگزاری 8 همایش و کارگاه آموزشی و همچنین انتشار 6 جلد کتاب شده است. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پژوهشکده فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی

هسته اصلی پژوهشکده فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی از سال 1372 و با ایجاد گروه پژوهشی مخابرات شکل گرفت و به تدریج و طی سالهای بعد با توسعه فعالیتهای تحقیقاتی این مجموعه و تشکیل دو گروه پژوهشی جدید با نامهای «دیجیتال» و «توسعه مدلهای کسب و کار فناوری اطلاعات» زمینه شکل گیری رسمی این پژوهشکده فراهم گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش