اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950709143605809

با امضای الحاقیه قرارداد بین شرکت ملی نفت ایران و هلدینگ خلیج فارس

ان‎جی‎ال 3200 غرب کارون به بخش خصوصی واگذار شد

کد: 13950709143605809

https://goo.gl/bFjBW7

، تهران , (اخبار رسمی): الحاقیه قرارداد ان‌جی‌ال 3200 بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (هلدینگ خلیج فارس) امضا و به این ترتیب این واحد به بخش خصوصی واگذار شد.

ان‎جی‎ال 3200 غرب کارون به بخش خصوصی واگذار شد

به گزارش اخبار رسمی به  نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت؛  الحاقیه قرارداد ساخت تاسیسات ان‎جی‎ال 3200 غرب کارون  در نشستی با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس و معاون نفت، گاز و پتروشیمی قرارگاه خاتم الانبیا در ساختمان مرکزی وزارت نفت امضا شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران: این واگذاری منطبق بر سیاست‎های اقتصاد مقاومتی است

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در این نشست با اعلام اینکه واگذاری واحدهای ان‎جی‎ال به بخش خصوصی گامی در جهت تقویت این بخش است، گفت: کاهش سوختن گازهای همراه و حفظ محیط زیست از دیگر دستاوردهای این پروژه است و باید اعلام کنیم این واگذاری کاملا منطبق بر سیاست‎های اقتصاد مقاومتی است.

علی کاردر ضمن قدردانی از تلاش های مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران در این زمینه، بیان کرد: امیدواریم این تغییر راهبرد بتواند دستاوردهای مطلوبی برای صنعت نفت کشور به همراه داشته باشد و کشور از منافع و ارزش افزوده حاصل از بهره برداری این واحد بهره مند شود.

وی افزود: محدودیت منابع شرکت ملی نفت ایران از یک سو و ضرورت بهره برداری از پروژه های در دست اقدام به خصوص واحد های ان‎جی‎ال که بهره برداری از آنها منجر به جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت می شود از سوی دیگر، باعث شد واگذاری این واحدها در دستور کار قرار گیرد.

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت: با بهره برداری از NGL 3200 اقتصاد پتروشیمی بندرامام متحول می‎شود 

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران در این نشست گفت: پتروشیمی بندر امام به دلیل کمبود خوراک، امکان استفاده حداکثری از ظرفیت موجود خود را ندارد و امیدواریم با بهره برداری از ان جی ال 3200، مشکل کمبود خوراک این مجتمع پتروشیمی رفع و اقتصاد آن متحول شود.

عبدالمحمد دلپریش گفت: با توجه به ذینفع بودن پتروشیمی ها از راه اندازی واحدهای ان‎جی‎ال، پیش بینی می کنیم واگذاری ان جی ال 3200 به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به شتاب بخشی در روند اجرای این پروژه منتهی شود.

وی دستاوردهای زیست محیطی حاصل از راه اندازی ان جی ال 3200 را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: با امضای این الحاقیه، تمام حقوق قراردادی شرکت ملی نفت ایران در طرح ان جی ال 3200 به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد.

واگذاری واحدهای ان‎جی‎ال به بخش خصوصی به رونق فعالیت پتروشیمی‎ها کمک می‎کند 

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز در این نشست گفت: واگذاری ان جی ال 3200 به این شرکت، بهبود روند تولید و مصرف خوراک پتروشیمی بندرامام و در نتیجه رونق فعالیت های این مجتمع پتروشیمی را در آینده ای نزدیک به همراه خواهد داشت.

عادل نژادسلیم افزود: در شرایط فعلی که سرمایه گذاران خارجی بسیار به سرمایه گذاری در ایران ابراز علاقه می کنند و در همین زمینه تفاهمنامه هایی نیز با شرکت های بین المللی امضا شده، تامین خوراک اهمیت دوچندانی یافته است.

وی واگذاری واحدهای ان جی ال به بخش خصوصی را تصمیمی درست خواند و از تلاش های وزیر نفت و شرکت ملی نفت ایران در این زمینه قدردانی کرد.

بر اساس این گزارش، ساخت کارخانه گاز و گاز مایع 3200 با هدف جلوگیری از سوختن گازهای همراه نفت غرب کارون در دستور کار شرکت مهندسی و توسعه نفت قرار داشت که در قالب سیاست‌های جدید شرکت ملی نفت ایران مبنی بر واگذاری ان‌جی‌ال‌ ها به بخش خصوصی برای به ثمر رسیدن هر چه سریع‎تر پروژه های در دست اقدام، به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شده است.

با بهره برداری از کارخانه گاز و گاز مایع 3200 غرب کارون از سوزاندن روزانه 500 میلیون فوت مکعب گاز جلوگیری می شود؛ هدفی که با به ثمر رسیدن 2 فاز توسعه ای (هر یک به ظرفیت 250 میلیون فوت مکعب) محقق خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته