اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950710145685730

وزیر بهداشت :

افسردگی های سالمندان به دلیل بی توجهی است

کد: 13950710145685730

https://goo.gl/6znsYB

، تهران , (اخبار رسمی): بخشی از افسردگی ها و عوارض سالمندی نیز به دلیل همین بی احترامی و بی توجهی ها است که در همه سنین ممکن است اتفاق بیفتد.

افسردگی های سالمندان به دلیل بی توجهی است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت ،حسن هاشمی وزیر بهداشت با اعلام این خبرگفت: طی چهل سال گذشته متوسط طول عمر در کشور دو برابر شده است که این رقم برای زنان به 81سال و مردان 76 رسیده است.
وزیر بهداشت افزود: باتوجه به مسن شدن تدریجی جمعیت کشور، توجه به افزایش مراقبت‌ها برای این گروه سنی ضرورت دارد.
هاشمی با اشاره به اینکه در طول چند دهه گذشته اقدامات جدی در حوزه سلامت صورت نگرفته است، تاکید کرد: در دولت یازدهم، سلامت در اولویت قرارگرفت اما ما معتقدیم که این کافی نیست و موضوع سلامت باید طی چندین دوره جزو اولویت مجلس و دولت باشد.
وزیر بهداشت ضمن اشاره به زیرساخت های سلامت محور شهر مسکو که به تازگی از آنجا دیدن داشت گفت: در شهر مسکو که جمعیتی نزدیک به تهران دارد، 81 هزار تخت بیمارستانی وجود دارد، درحالی که مجموع تخت‌های بیمارستانی در شهر تهران، 26 هزار است؛ با توجه به این که بیشتر آنها نیز فرسوده اند و پیش از انقلاب راه اندازی شده اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر کاهش وزن، ورزش، کاهش مصرف شیرینی و مواد شور و ترک مصرف دخانیات در همه سنین و به ویژه در سالمندان تاکید کرد.
 هاشمی گفت: مایه تاسف است که روند سپردن سالمندان به مراکز مراقبت از سالمندان رو به افزایش است؛ این نوع رفتار نه در فرهنگ ما و نه در آموزه های دینی ما وجود ندارد و به نظر می رسد باید در مجلس و دولت قوانینی را در جهت گسترش فرهنگ رفتار با سالمندان وضع کنند.
وزیر بهداشت در پایان از سالمندان خواست تا در شرایط موجود با توجه دقیق تر به سلامت خود، بیشتر به فکر خود باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان