اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951108227525730

به زبان انگلیسی در ایران انجام می شود

برگزاری اولین سمپوزیوم بین‌المللی معرفی طب ایرانی

کد: 13951108227525730

https://goo.gl/75NM3j

، تهران , (اخبار رسمی): با همکاری دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، اولین سمپوزیوم معرفی طب فراگیر و طب ایرانی به زبان انگلیسی در ایران برگزار شد.

برگزاری اولین سمپوزیوم بین‌المللی معرفی طب ایرانی

به گزارش اخبار رسمی به نقل  از روابط عمومی وزارت بهداشت،در این سمپوزیوم که توسط معاونت بین‌الملل دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران و با همکاری دفتر طب سنتی وزارت بهداشت و معاونت بین‌الملل دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، فرناندو سالگادو از دانشگاه سانتیاگو دکامپوستلا اسپانیا حضور یافت و پیشینه و رویکردهای درمانی طب‌های سنتی و مکمل و طب فراگیر در ایران و اروپا معرفی شد.
 امیرهومن کاظمی، مشاور بین‌الملل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، به معرفی برخی مکاتب طب سنتی و مکمل از جمله طب ایرانی، طب سنتی چینی، طب سوزنی و کایروپراکتیک پرداخت و رویکرد سازمان جهانی بهداشت را به این طب‌ها بیان کرد.
وی با تاکید بر گرایش رو به افزایش بهره‌گیری از طب فراگیر در نظام سلامت بسیاری از کشورها، این گسترش را ناشی از علل مختلفی از جمله افزایش پاسخ به درمان و رضایتمندی در صورت تلفیق طب سنتی و مکمل در طب رایج دانست.
کاظمی همچنین با معرفی جایگاه طب سنتی و مکمل در سیستم آموزشی و درمانی برخی کشورها، ابراز امیدواری کرد با بهره‌گیری از این تجربیات، ارائه خدمات طب فراگیر در کشور ارتقا یابد.
 فرناندو سالگادو نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و آشنایی با طب سنتی ایرانی، به بیان تاریخچه و جایگاه طب سنتی و مکمل در اروپا پرداخت.
وی در خصوص جایگاه طب سنتی در نظام سلامت کشورهای اروپایی و همچنین سیستم آموزشی طب سوزنی در دانشگاه‌های اسپانیا، به تفصیل سخن گفت.
در ادامه، معاون بین‌الملل دانشکده طب سنتی تهران، به معرفی طب ایرانی و تاریخچه تاسیس دانشکده‌های طب سنتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور پرداخت و با اشاره به دوره‌های طراحی شده طب سنتی به زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی، آمادگی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران را برای پذیرش دانشجویان خارجی برای دوره‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت اعلام کرد.
کاظمی همچنین از آمادگی پذیرش دانشجویان خارجی سایر دانشکده‌ها برای دوره‌های کوتاه‌مدت آشنایی با طب ایرانی، سبک زندگی در طب ایرانی، تغذیه در طب سنتی و دیگر رشته‌های مرتبط، با همکاری معاونت بین‌الملل سایر دانشکده‌ها خبر داد.
سمپوزیوم بین‌المللی معرفی طب فراگیر و طب ایرانی که برای اولین بار در کشور، در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران و برای دانشجویان خارجی این دانشکده برگزار شد، استقبال فراوان دانشجویان خارجی دانشکده پرستاری و مامایی را به همراه داشت و با استقبال اعضای هیات علمی و سایر دانشجویان نیز مواجه شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]