اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951106226845730

رتبه 18 جهانی ایران در تعداد مقالات و مستندات علمی

کد: 13951106226845730

https://goo.gl/2HquLe

، تهران , (اخبار رسمی): ایران در سال 2016 میلادی در تعداد مقالات و رتبه مقالات و مستندات علمی کشور در بانک اطلاعاتی Scopus رتبه 18 جهانی و اول منطقه را به دست آورده است، در این زمینه کشورهای دانمارک، روسیه، اتریش، تایوان، سنگاپور، رژیم صهیونیستی، ترکیه و مالزی بعد از ایران قرار گرفته‌اند.

رتبه 18 جهانی ایران در تعداد مقالات و مستندات علمی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  وزارت بهداشت ،رضا ملک زاده ،معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت  با اعلام این خبر و با اشاره به این که در ابتدای فعالیت دولت یازدهم، در علوم پزشکی 8 دانشمند یک درصد برتر پُراستناد جهانی براساس نظام‌ رتبه‌بندیESI در ایران وجود داشت، گفت: در نوامبر 2016 این تعداد به 41 نفر افزایش پیدا کرده است.
به گفته ملک زاده، روند رتبه کشور از نظر تعداد استنادات دریافتی توسط مقالات در بانک اطلاعاتیScopus طی سال‌های جاری، از رتبه 49 جهانی در سال 1988 به رتبه 18 جهانی در سال 2016 رسیده است که این خود نمادی از بهبود چشم‌گیر کیفیت مقالات در این سال ها بوده است.
معاون تحقیقات و فناوری با تاکید بر حمایت از توسعه بازارمحصولات دانش بنیان سلامت تا پایان 96، گفت: باید سهم دولت تا پایان سال 96 در بازارسازی محصولات دانش بنیان به10 هزار میلیارد تومان برسد.
وی با بیان این که تا پایان سال 94 سهم فروش شرکت های دانش بنیان سلامت هزار میلیارد تومان بوده است، افزود: هدف ما افزایش صد در صدی در میزان فروش شرکت های دانش بنیان سلامت (2هزار میلیارد تومان) تا پایان 96 است.
وی به توسعه زیرساخت های فناوری سلامت در دانشگاههای علوم پزشکی کشور اشاره کرد و گفت:  تعداد مراکز رشد فناوری در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۳ افزایش داشته و از ۵۲ به ۸۰ رسیده 

ملک زاده با بیان این که در سال ۹۳ تعداد کل شرکت های دانش بنیان و هسته های فناور مستقر ۳۴۵ بوده است، افزود: در حال حاضر تعداد این شرکت ها به 834 مورد رسیده است.
معاون تحقیقات و فناوری ضمن اشاره به وجود 782 شرکت دانش بنیان در کشور، گفت: همچنین ۵ اتاق تمیز در سال ۹۵ به بهره برداری رسیده است و این در حالی است که در سال ۹۳ هیچ اتاق تمیزی وجود نداشته است.
وی افزود: تعداد طرح های فناور در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۳، از ۹۵ به ۲۰۱ مورد رسیده است.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت برگزاری جشنواره های فن بازار محصولات دانش بنیان، کنگره های فناوری و رویداد ملی اینوتک سلامت را از جمله برنامه های فرهنگی حمایتی از طرح های فناوری در این معاونت بیان کرد و افزود: در حال حاضر آئین نامه تاسیس مرکز رشد بخش خصوصی، تدوین نقشه راه کمیته های تخصصی فناوری سلامت، تشکیل کمیته بازارسازی محصولات دانش بنیان، افتتاح 5 اتاق تمیز در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ایران، موسسه رویان، تدوین لیست فراخوان طرح های فناوری، تهیه کتاب نامه اطلاعات اتاق های تمیز دانشگاههای علوم پزشکی و اتاق های میز در موسسات همکار، راه اندازی مرکز رشد بین المللی کیش و همکاری با اتاق بازرگانی برای حضور محصولات دانش بنیان در بازارهای داخلی و خارجی از برنامه های در دست اجرای این معاونت است

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان