اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950718155445755

رئیس سازمان توسعه تجارت مطرح کرد

پیش‌بینی صادرات 280 میلیون دلاری به ارمنستان

کد: 13950718155445755

https://goo.gl/bduC8s

، تهران , (اخبار رسمی): قائم‌ مقام وزیر صنعت و رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: صادرات ایران به ارمنستان در نیمه نخست امسال حدود 140 میلیون دلار بوده که پیش بینی می‌شود تا پایان سال به 280 میلیون دلار برسد.

پیش‌بینی صادرات 280 میلیون دلاری به ارمنستان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، مجتبی خسروتاج در حاشیه بازدید از نمایشگاه اختصاصی ارمنستان در ایران با بیان این مطلب افزود: اگرچه این کشور جمعیتی در حدود 3 میلیون نفر دارد اما افزایش صادرات باید در مقایسه با مصرف این کشور توسعه یابد.

خسروتاج با بیان اینکه ارمنستان را نباید در 3 میلیون نفر جمعیت ساکن در این کشور خلاصه کرد، افزود: چند میلیون ارمنی نیز در کشورهای آمریکا، روسیه، فرانسه و ... زندگی می‌کنند که می‌توانند به عنوان بازاری برای محصولات ایرانی مدنظر قرار گیرند.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه‌ها یکی از راه‌های توسعه روابط میان دو کشور است، خاطرنشان کرد: در حالی که واردات ارمنستان به ایران رقم اندکی است، بازرگانان این کشور تلاش می‌کنند از خلال برگزاری نمایشگاه صادرات خود را توسعه داده و زمینه‌های همکاری را گسترش دهند.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به اینکه این اولین نمایشگاه اختصاصی ارمنستان در ایران است، اظهار داشت: ایران به صورت مستمر در این کشور نمایشگاه برگزار می‌کند که می‌تواند راهگشای افزایش روابط تجاری فیمابین باشد.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات با اتحادیه اوراسیا به منظور انعقاد قرارداد تعرفه ترجیحی آغاز شده، عنوان کرد: دو کشوری که می‌توانند در ابتدا از مزیت‌های این قرارداد استفاده کنند ایران و ارمنستان هستند.

نخستین نمایشگاه اختصاصی ارمنستان در ایران با حضور 91 شرکت ارمنی 14 مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه شرکت‌های صادراتی محصولات غذایی ارمنستان، تولیدات خود را با ذائقه اسلامی کشور تطبیق داده‌اند که می‌تواند به استقبال شرکت‌های ایرانی از این محصولات بینجامد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان توسعه تجارت ایران

سازمان توسعه تجارت ایران، به دنبال توسعه و تقویت تجارت خارجی و دستیابی به سهم بیشتر بازار هدف به نحوی یکپارچه و اثر بخش است. این سازمان با برقراری تعاملات سازنده با طرفین تجاری و ذینفعان خود، منابع انسانی و با به بکارگیری فناوری نوین همواره سعی دارد با برنامه ریزی سیاستگذاری، بستر مناسبی جهت مدیریت کلان صادرات و تقویت زیربناها و ظرفیت های لازم برای تسهیل و توسعه تجارت خارجی کشور فراهم نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار