اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950726160645464

شرق اروپا مقصد تازه محصولات شیلاتی ایران

کد: 13950726160645464

https://goo.gl/pj8UEe

، تهران , (اخبار رسمی): رییس سازمان شیلات ایران از بخش خصوصی و بازرگانان خواست برای توسعه صادرات آبزیان به کشورهای شرق اروپا برنامه ریزی کنند.

شرق اروپا مقصد تازه شیلات ایران

به گزارش اخباررسمی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسن صالحی افزود: صنعت توریسم در کشورهای شرق اروپا در حال رشد است و از این رو این کشورها  بازار خوبی برای صادرات محصولات شیلاتی ما محسوب می‌شوند.  مصرف سرانه آبزیان در این کشورها نیز پایین است و جا برای رشد آن وجود دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ظرفیت صادراتی آبزیان کشور را 100 هزار تن در سال عنوان کرد و ادامه داد: ما برای تولید بیش از 200 هزار تن ماهی به روش پرورش در قفس درچند سال آینده، برنامه ریزی کرده‌ایم و می‌توانیم بخشی از نیاز کشورهای شرق اروپا به این محصولات را تامین کنیم.

وی رومانی را بازار جدیدی در شرق اروپا برای صادر کنندگان ایرانی در حوزه آبزیان دانست و تصریح کرد: ما در زمینه صادرات فنی مهندسی به خصوص در زمینه گونه‌های خاویاری به این کشور کمک خواهیم کرد.

صالحی ادامه داد: رومانی در بخش پرورش گونه‌های آبزیان مانند ماهیان خاویاری، قزل آلا و کپور ماهیان تجربیاتی دارد، اما تجربیات و تکنولوژی‌های ما در این زمینه بیشتر و مدرن‌تر است.

وی گفت: با توجه به این که ظرفیت تولیدات آبزیان در رومانی پایین و میزان تولیدات ما بالا است، محصولات شیلاتی نظیر ماهیان پرورشی، میگو و گوشت ماهیان خاویاری، برای صادرات و تجارت با این کشور مناسب هستند

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]